יום שני, 30 בספטמבר 2024

הקשר בין שימוש בהליכים גלובליים של תאגיד ובין היתרון התחרותי המצוי בידיו

 


מילות מפתח
שנת הגשה2022
מספר מילים966
מספר מקורות7

מטלת מנחה )ממ"ן( 14 חובה – הצעה מחקר זו תעסוק בסוגיית הגלובליזציה ככלי להשגת יתרון תחרותי
הקורס: 10908 ניהול אסטרטגי –
מספר השאלות: 1
משקל המטלה: 0 נקודות
סמסטר: ב 2022
מועד אחרון הגשה: 22/4/2022
שימו לב אורך הממן לא יעלה על – 3 עמודי ם
מטלה 11 הינה עבודה פרה סמינריונית, שעל הכנתה יש לשקוד במהלך כל הסמסטר. במטלה 14
הנכם נדרשים להגיש הצעה לכתיבת ממ"ן 11 .
לתשומת לבכם! חובה להגיש הצעה לכתיבת ממ"ן 11 כתנאי לקבלת נקודות זכות בקורס אך
למטלה זו אין משקל בציון הסופי.
מטרתה של מטלה זו היא לאפשר לכם לקבל אישור מהמנחה לנושא העבודה בו בחרתם, ולאפשר
למנחה לתת לכם משוב ראשוני הכולל הערות שרצוי להתייחס אליהן בעת כתיבת מטלה 11 . לכן,
על מנת שהמנחה יוכל לכתוב לכם משוב בונה הצעתכם חייבת להיות מפורטת ועליה לכלול:
א.
הצגת נושא העבודה בקצרה )עד 5 שורות(.
ב.
הצגת הבעיה המחקרית את שאלת המחקר ואת השערת המחקר )השערת המחקר הינה –
התשובה החזויה לשאלת המחקר(.
ג.
מבנה העבודה: פירוט ראשי הפרקים המתוכננים.
הפורמט הנדרש למבנה העבודה:
1 . מבוא
2 . המשתנה הבלתי תלוי )יש לרשום רק את שמו ככותרת הפרק(
2.1 תת פרק )יש להחליט על השם( –
2.2 תת פרק )יש להחליט על השם( –
3 . המשתנה הבלתי תלוי )יש לרשום רק את שמו ככותרת הפרק(
3.1 תת פרק )יש להחליט על השם( –
3.2 תת פרק )יש להחליט על השם( –
4 . דיון בשאלת המחקר
5 . סיכום ומסקנות
5.1 מסקנות עיקריות מהעבודה
5.2 המלצות למנהלים
6 . רשימת מקורות
הערה: ניתן כמובן להוסיף עוד תתי פרקים. –
ד.
רשימת מקורות הכוללת לפחות 7 מקורות אקדמיים מכתבי עת באנגלית. יש להקפיד על
הצגת הרשימה לפי כללי הציטוט האקדמיים )שם משפחה ושם פרטי, השנה, שם
המאמר, שם כתב העת, מספרי גיליון ועמודים. יש להציג את הרשימה בסדר אלפאבתי
11
עולה על פי שם המשפחה של המחבר הראשון של כל מקור. יש להדגיש )בבולד( בכל מקור
את שם כתב העת.
ה.
הצגת הכלים התיאורטיים או המושגים מתוך חומר הקורס שבכוונתכם להשתמש בהם,
לצורך מתן תשובה לבעיה המחקרית שהצגתם.
שימו לב!
• אין אפשרות להגיש את הממן ללא פירוט של רשימת מקורות ראשונית.
• נדרש להקפיד על בחירת רשימת המקורות כמפורט בהנחיות ממ"ן 11 .
• מומלץ לקבל אישור עקרוני מראש מהמנחה לנושא בו בחרתם על מנת להימנע מהגשת
הצעה לנושא, שאינו מתאים/רלוונטי כנושא לעבודה בקורס זה.
• מומלץ לקרוא הנחיות עזר נוספות לכתיבת העבודה הפרה סמינריונית )ממ"ן – 11 (, שבאתר
הקורס "ניהול אסטרטגי".
• במהלך אחד מהמפגשים תועבר הדרכה לגבי אופן הגשת ממן 11 וממן 14 .
ממ"ן 14 בקורס ניהול אסטרטגי שמספרו 10344





יום ראשון, 29 בספטמבר 2024

ענף המלונאות בישראל- רשת מלונות דן בחינת גמר במסגרת הקורס 10908 - ניהול אסטרטגי

 




תקציר העבודה

1
61

10908 – ניהול אסטרטגי
משך בחינה: 24
בשאלון זה 4 עמודים
שעות
ט"ו בסיון תשפ"ב
סמסטר 2022 ב
10908 1
מ
ע

14
ביוני 2022
-1-
בהצלחה !!!
מס' מועד
{S1010586009~
311

2
הנחיות כלליות לעבודה:
א. אנא קראו בעיון רב את ההנחיות לעבודה.
ב. לשאלות לגבי עבודת הבית ניתן לפנות לדר' עומרי מורג, מרכז ההוראה בקורס, בטלפון מספר:
054-2332111 במהלך כל השעות שיוקצו לביצוע העבודה.
ג. המקורות לכתיבת עבודת הבית הם כל חומר הקורס ומידע שיש למצוא על הענף והחברה
מהאינטרנט ממקורות שונים כגון: כתבות מהאתרים הכלכליים כגון: גלובס, דה-מרקר,
כלכליסט ועוד, מאתר החברה, אתר מתחרי החברה, אתר הבורסה לניירות ערך ועוד.
ד. יש לכתוב באופן מתומצת ככל הניתן, ולענות ישר ולעניין מבלי לחזור על תיאור התיאוריה או
המודל שנלמד.
ה. עבודת הבית חייבת להיות עבודה עצמית לגמרי, ויש להצהיר על כך בסוף העבודה.
1. בחירת הענף והחברה לביצוע עבודת הבית:
יש למצוא תחילה את הענף והחברה שעליהם תבצעו את עבודת הבית, מתוך רשימת הענפים
והחברות שלהלן על פי האות הראשונה של שם המשפחה שלך. הכוונה כמובן לענף בישראל
ולא לענף בכל העולם.
מס' האות הראשונה
של שם המשפחה
הענף שיש לנתח בעבודה שם החברה
1 א-ב ענף כרטיסי האשראי ישראכרט
2 ג-ד ענף המשקאות הקלים טמפו
3 ה-ו ענף הסלולר סלקום
4 ז-ח ענף בתי המלון רשת מלונות ישרוטל
5 ט-י ענף הבנקים בנק הפועלים
6 כ-ל ענף רשתות השיווק טיב טעם
7 מ-נ ענף רשתות השיווק רמי לוי
8 ס-ע ענף יצרני המזון שטראוס
9 פ-צ ענף הביטוח מגדל ביטוח
10 ק-ר ענף הביטוח הפניקס
11 ש-ת ענף בתי המלון רשת מלונות דן
הערות חשובות:
א. סטודנט שלא יבצע את עבודת הבית על הענף והחברה המתאימים לשם משפחתו עבודתו
תיפסל.
ב. לסטודנט/ית שיש שני שמות משפחה, השם הקובע הוא שם המשפחה הראשון המופיע
ברישומו באו"פ ובתעודת הזהות שלו.

3
2. מבנה עבודת הבית:
יש לנתח את הענף והחברה על בסיס השאלות הבאות, המבוססות על תכני הקורס ועל איסוף
מידע מהאינטרנט )כתבות ומידע כללי(.
העבודה תיכתב בגופן אריאל, בגודל אות 12 , ברווח של שורה וחצי, ותכלול לא יותר מ 8
עמודים. בעמוד הראשון יש לציין את שם הקורס ומספרו, את שם הסטודנט/ית ואת מספר
ת"ז.
השאלות שיש לענות עליהן:
1. תארו כללית את מאפייני הענף בישראל כגון: גודל הענף )במיליארדי ₪(, קצב צמיחת הענף
)ב %(, סוג הענף )סחורות, מוצרים, שירותים(, מקומי או גלובלי, היי-טק או לאו-טק, עונתי או
לא עונתי וכדומה.
10 נקודות.
2. תארו את המגמות המרכזיות בענף בשנים האחרונות )דוגמאות כלליות: כניסת מתחרים מסין,
ירידת מחירים, עלייה במחירי התשומות בענף, שינויים טכנולוגיים, שינוי ברגולציה וכדומה(.
10 נקודות.
3. נתחו את הענף על בסיס המודלים הבאים שנלמדו בקורס:
א. מודל 6 הכוחות התחרותיים בענף. מהן המסקנות מהשימוש במודל?
ב. מודל הקבוצות האסטרטגיות בענף. יש לבחור תחילה את שני ממדי המודל שעל פיהם
יחולקו החברות בענף לקבוצות האסטרטגיות השונות. מהן המסקנות שלכם מהשימוש
במודל?
ג. מודל מחזור חיי הענף. מהו השלב במחזור החיים בו נמצא הענף? מהן המסקנות מכך
לחברה?
20 נקודות.
4. תארו את מאפייני 6 פלחי הסביבה של הענף )פלח דמוגרפי, כלכלי, חברתי/תרבותי,
פוליטי/משפטי, טכנולוגי וגלובלי(, וכיצד הם משפיעים, לדעתכם, על הנעשה בענף?
20 נקודות.
הערה: יש להציג גם נתונים מספריים בפלח הדמוגרפי והכלכלי.
5. מהן אסטרטגיות הצמיחה שהחברה נקטה בהן בחמש השנים האחרונות? יש לפרט לגבי כל
אסטרטגיה, ולבחון את הצלחתה של כל אחת מהאסטרטגיות שננקטו. יש לבחון אך ורק
אסטרטגיות מבין אלה שנלמדו בקורס.
15 נקודות.
6. הציגו את הביצועים הכספיים של החברה בשלוש השנים האחרונות 2019-2021 )רצוי בטבלה
או בגרף(. יש להציג את השינוי בהכנסות, ברווחים, ביחס רווח למחזור ובשווי החברה. מהן
מסקנותיכם לגבי ביצועי החברה? )טובים, גרועים, משתפרים, דועכים, טובים למעט…
וכדומה(. שימו לב – מדובר בביצועים בשנים שלפני תקופת הקורונה. מי שרוצה יכול/ה
להתייחס גם להשפעת הקורונה על ביצועי החברה.
10 נקודות.

4
7. לאור הניתוח של הענף והחברה: מהו לדעתכם המצב האסטרטגי הנוכחי של החברה?
נמקו. מהם האתגרים המרכזיים העומדים כיום בפני החברה? יש להתייחס בתשובה גם
לנתונים המופיעים בדוחות הכספיים של החברה ולשינוי בשווי החברה בשנים האחרונות.
10 נקודות.
8. הציגו את רשימת המקורות שנעזרתם בהם בעבודה לפי הכללים הבאים: כתבות
מהאינטרנט יש להציג באופן הבא: שם המשפחה והשם הפרטי של המחברים, התאריך
המלא שבו התפרסמה הכתבה, שם הכתבה, שם האתר בהדגשה ובשורה מתחת, הקישור
)הלינק( לכתבה. יש להציג את הרשימה לפי סדר אלפאבתי עולה על פי האות הראשונה של
שם המשפחה של המחבר הראשון של כל מקור. ניתן להיעזר גם באתר החברה ובאתר
הבורסה לניירות ערך בה החברה נסחרת.
5 נקודות.
3. סיום ביצוע עבודת הבית:
יש לסיים את העבודה תוך הזמן שהוקצה לביצועה ) 24 שעות(, לרשום בסופה הצהרה קצרה
שביצעתם את העבודה באופן עצמאי לחלוטין, ואח"כ יש לעלות את העבודה למערכת
הבחינות טומקס.
ב ה צ ל ח ה !



תרגיל מסכם בקורס מנהיגות בחינוך - דרישות להארכת שעות הלימודים באמצע שנת הלימודים


 

דרישת להארכת שעות הלימודים בבית הספר באמצע שנת הלימודים   רקע:א.
על אוכלוסיית התלמידים בית הספר הינו בית ספר לחינוך מיוחד.
בית הספר משרת תלמידים מכל הרשות ורשויות סמוכות.
תלמידי בית הספר מגיעים לבית הספר בהסעות הממומנות ע"י הרשויות השונות.
כל תלמידי בית הספר מסיימים את הלימודים באותה שעה.
רבים מתלמידי בית הספר נעזרים בתרופות נוירולוגיות ו/או פסיכיאטריות המסייעות להם להתמקד בשעות הבוקר בלמידה.
תלמידי בית הספר (124 במספר) לומדים בכיתות קטנות בנות 6-11 תלמידים.
עד הצבת הדרישה להארכת יום הלימודים, הוצע לתלמידים להשתלב בחוגים במתנ"ס , בתשלום נוסף. ההשתלבות בחוגים היתה בגדר רשות , בשעות הצהרים התקיימו שני מערכי הסעות: אחד- פיזור לתלמידים שאינם משתתפים בחוגים.  פיזור נוסף לתלמידי החוגים.  שתי ההסעות מומנו על יד הרשות.
ההרשמה לחוגים והתשלום היה מול המתנ"ס ואולם בית הספר שלח את סייעות הכיתות לעזרה בחוגים והתקיים קשר רציף ועקבי בן ביה"ס ובין המתנ"ס, לטיפול משותף בבעיות כלכליות של המשפחה וכן בבעיות משמעת.
כמו כן מקיים בית הספר קשר עם לשכות הרווחה ברשות כדי להוזיל את דמי ההשתתפות בחוגים לילדים הבאים ממשפחות ברקע סוציואקונומי נמוך.
ב.צוות בית הספר …



יום שבת, 28 בספטמבר 2024

עבודה בדיני חוזים: כריתת חוזה, תום לב במשא ומתן


 


 קראו נא בעיון את ההנחיות שלהלן ומלאו אחריהן בקפדנות:
1 .            עבודה שלא תוגש במועד לא תתקבל! שימו לב: אישורים חריגים במקרה של מחלה, מילואים וכיוצ"ב יש לקבל מראש ולא בדיעבד. בקשות יש להגיש למינהל הסטודנטים בקריה (ולא לסגל הקורס).
2.            הגשה: את העבודה יש להגיש באמצעות אתר האינטרנט ובהתאם להוראות שבאתר לדרך העלאת העבודות. מועד ההגשה מפורסם באתר האינטרנט.
3.            פרטים מזהים: לעבודה יש לצרף דף שער ובו יופיעו: 1) שם הקורס ונושא העבודה.
 2) מספר ת"ז (אין לציין שם!). שימו לב: ללא פרטים אלו לא תתקבל העבודה.
4.            היקף העבודה לא יעלה על 4 עמודים A4. היקף זה כולל הערות שוליים (הפניות לחוק, לפסיקה ולספרות משפטית). שימו לב: חריגה מהיקף זה תפגע בציון העבודה! 5.            צורה. העבודה תודפס ברווח של שורה וחצי לפחות בין השורות (גופן David, גודל גופן 12). חובה להותיר שוליים סבירים משני צידי העמוד להערות הבודקים.
הקפידו להותיר בידיכם העתק מהעבודה ושמרוהו עד לקבלת העבודה הבדוקה לידכם.
6.            סימוכין וציטוט אחיד. העבודה תבוסס במידת האפשר על מקורות רלבנטיים (חקיקה, פסיקה, ספרות). האסמכתאות יובאו בהערות שוליים (בתחתית העמוד הרלבנטי). באזכור המקורות יש להקפיד על כללי הציטוט החדשים כפי שניתן למצוא באתר האינטרנט של הקריה או באתר הקורס. העדר אסמכתות או ציטוט לקוי של המקורות יביאו להפחתה בציון העבודה.
7.            העבודה הינה אישית בלבד. במקרים של חשד להעתקות יועלו סטודנטים לוועדת משמעת!
8 .        בכל שאלה הקפידו לענות אך ורק על השאלה שנשאלתם. זכרו לבחון תמיד את הטיעונים לכאן ולכאן (ככל שישנם) גם אם לא נתבקשתם לעשות זאת במפורש. רשימת הקריאה:
חקיקה:
חוק החוזים (חלק כללי) תשל"ג – 1973, סעיפים:
1-12.
פסיקה:
      
1 .            ע"א 5332/03 רמות ארזים, חברה לבניין והשקעות בע"מ נ' שירן, פ"ד נט(1) 931 (2004).
      
2 .            ע"א 692/86 בוטקובסקי נ' גת, פ"ד מד(1) 57 (1989).
      
3 .            ע"א משפטים8/77 רבינאי נ' חברת מן שקד בע"מ בפירוק, פ"ד לג(2) 281 (1979).
      
4 .            ע"א 3380/97 תמגר, חברה לבניה ופיתוח בע"מ נ' גושן, פ"ד נב(4) 673 (1998).
       5.            רע"א 3160/08 אליהו מזר נ' גאון חברה לבנין והשקעות בע"מ, תק-על 2009(2), 4386 (2009).
       6.            ע"א 829/80 שכון עובדים בע"מ נ' זפניק, פ"ד לז(1) 579 (1983).
       7.            ע"א 800/75 קוט נ' ארגון הדיירים במרכז המסחרי, רמת-יוסף, בת-ים, אגודה עותמנית, פ"ד לא(3) 813 (1977).
      
8 .            ע"א 4850/96 קל בנין בע"מ נ' ע.ר.מ. רעננה לבניה והשכרה בע"מ, פ"ד נב(5) 562 (1998).
       9.            ע"א 6370/00 קל בנין בע"מ נ' ע.ר.מ. רעננה לבניה והשכרה בע"מ, פ"ד נו(3) 289 (2002).
   10.            ע"א 434/07 פרינץ נ' אמירים מושב עובדים של צמחונים וטבעונים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ, תק-על
2 009(2), 3574 (2009).
   11.            רע"א 7079/10 גלעד ברעלי נ' הוצאת ספרים ע"ש י.ל. מאגנס , האוניברסיטה העברית, תק-על 2010(4), 1128 (2010).
   12.            ע"א 11173/02 אלוניאל בע"מ נ' זאב בר בניין ופיתוח (1994) בע"מ, תק-על 2006(2), 16 (2006).
   13.            ע"א  8320/09 אלחדד נ' שמיר (טרם פורסם,
2 9.3.2011).
אירוע ראובן ושמעון הינם בעלים במשותף של מגרש הממוקם באזור התעשייה החדש באור-יהודה. בבעלות כל אחד מהם 50% מהמגרש. לאור קשיים כלכליים אליהם נקלעו השניים תרו ראובן ושמעון אחר רוכשים אפשריים למגרש. לאחר מאמצים רבים נוצר קשר בינם לבין לאה, אשת עסקים שהביעה נכונות לרכוש את המגרש. לאה סיירה במגרש ובסביבתו ביום 26.8.11 וביום 27.8.11.   ביום 1.9.11 נפגשו ראובן ושמעון – שלוו לפגישה על ידי עורך דינם, עם לאה. לאחר מו"מ ארוך שבו מסרו ראובן ושמעון ללאה מידע מדויק על המגרש ובכלל זה בנוגע למצבו הפיסי והתכנוני, ניסחו הצדדים את המסמך הבא (שנכתב בכתב ידו של עורך הדין של ראובן ושמעון):
הסכם הבנות בפגישה שנתקיימה ביום 1.9.11 בתל-אביב בין ראובן ושמעון (בעלי המגרש) לבין לאה סוכם כי:
א.       לאה תשלם לבעלי המגרש סך של 750,000 דולר, תמורת 50% מהבעלות במגרש.
ב.       סך של 10,000 דולר יועבר על ידי לאה בתוך 3 ימים מתאריך חתימת מסמך זה. שאר הסכום יועבר על ידה בעת חתימת חוזה מפורט שייערך על ידי הצדדים, בכל מקרה, שאר התשלום יועבר לא יאוחר מיום משפטים.10.11. ג.        בהתייעצות פנימית ביניהם יחליטו ראובן ושמעון כמה אחוזי בעלות ימכור כל אחד מהם ללאה, בהתאמה יחליטו ראובן ושמעון כיצד תחולק ביניהם התמורה שתשלם לאה עבור בעלותה במגרש. ראובן ושמעון יעבירו ללאה הודעה בכתב על החלטתם בהקדם. ד.       ראובן ושמעון יעבירו ללאה כל מידע סביר שיידרש על ידה בנוגע למגרש. ראובן ושמעון חתמו על המסמך. לאה הוסיפה למסמך בסיום סעיף ב' (לאחר המלים "לא יאוחר מיום משפטים.10.11") את המלים: "בכפוף לבטחונות מתאימים" וחתמה על המסמך. באותו מעמד, על אף חתימתה על המסמך הודיעה לאה כי בכוונתה להתייעץ עם יועציה המשפטיים והכלכליים בנוגע לעסקה, וכי ייתכן שבטרם חתימה על חוזה מפורט היא תדרוש לבצע כמה שינויים במתווה העסקה.
ראובן הוסיף בשולי המסמך את המלים 'מזל וברכה', והצדדים נפרדו לשלום. ביום 3.9.11 העבירה לאה לראובן סך של
1 0,000 דולר. ביום 5.9.11 העבירה לאה לראובן ולשמעון בקשה לקבל מסמכים שונים המלמדים על מצבו של המגרש. ראובן ושמעון נענו באופן מלא לבקשתה זו של לאה וביום משפטים.9.11 העבירו אליה מסמכים רבים הנוגעים למגרש. ידוע כי המידע שהעבירו ראובן ושמעון ללאה שיקף באופן מדויק את מצבו של המגרש כפי שסיפרו לה בפגישה שהתקיימה ביניהם ביום 1.9.11, וכי ראובן ושמעון השקיעו באיסוף המידע ובהעברתו ללאה סך של 2,000 דולר. ביום משפטים.10.11 דיווחו ראובן לשמעון לרשויות המס על העסקה (מבלי לעדכן את לאה בעניין זה). ביום 17.10.11 פונה לאה במכתב רשום לראובן ולשמעון ומודיעה להם כי לאחר מחשבה היא תהא נכונה לשלם תמורת העברת מלוא הבעלות במגרש  סך של מיליון דולר, וכי אין בכוונתה להתקשר בעסקה שלפיה היא תרכוש רק 50% מהבעלות במגרש. עוד מציינת לאה במכתבה כי במידה שלא תשמע מראובן ושמעון בתוך 3 ימים ממועד מכתבה ייחשב הדבר כהסכמתם לעסקה (על מלוא הבעלות במגרש), וכי במידה שהם יסרבו למכור לה את מלוא הבעלות במגרש, הרי שבכך הגיע המו"מ שבין הצדדים לקיצו ללא הסכמה. ראובן ושמעון שהופתעו מאד ממכתבה של לאה, משיבים ללאה ביום 22.10.11 כי הם מסרבים לדרישותיה החדשות. ראובן ושמעון פונים אליך ומבקשים חוו"ד משפטית מפורטת שתתייחס למעמדם המשפטי מול לאה ולטענות שביכולתם לטעון כנגדה. בהצלחה!!!

תרגיל במשפט חוקתי


 


מילות מפתח
שנת הגשה2011
מספר מילים1417
מספר מקורות8

תקציר העבודה

משפט חוקתי – סמסטר א תשע"ב הנחיות כלליות
1 .       העבודה הנה אישית ופרטנית! עבודות זהות או דומות יועברו לבחינת ועדת משמעת. עם זאת, מומלץ לדון ביניכם ולהחליף רעיונות לפני כתיבת העבודה.
2.       היקף העבודה לא יעלה על 3 עמודים מודפסים ברווח של שורה וחצי ובגופן 12, החלק החורג לא ייבדק.
3.       משקלה של העבודה בציון הסופי הנו – משפטים%. למען הסר ספק מובהר בזאת, כי ציון העבודה יילקח בחשבון רק במידה והסטודנט יקבל ציון עובר בבחינה.
4.       לא ניתן להגיש עבודות בכתב יד.
5.       מועד הגשת העבודה יפורסם באתר הקורס. לא יתקבלו עבודות במועד מאוחר יותר!
6 .       לא יתקבלו בקשות להגשת העבודה באיחור (ניתן להגיש את העבודה לפני התאריך שצוין לעיל). סטודנט אשר סבור כי בידיו סיבה מוצדקת להגשה באיחור של העבודה, יגיש בקשתו למזכירות האקדמית, עד שלושה ימים לפני מועד ההגשה. בקשות שיוגשו במועד מאוחר יותר לא יטופלו!
8 .   אין להעלות טענות משפטיות כלליות אלא יש ליישם את הטענות המשפטיות הרלוונטיות תוך שימוש בעובדות האירוע. חוסר יישום יגרור הורדת ניקוד.
9.  יש לקרוא את כל החומר הביבליוגרפי המצוין טרם הכנת העבודה.      חומר ביבליוגרפי:
חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.
חוק יסוד: חופש העיסוק.
בג"צ 5026/04 דיזיין 22 ואח' נ' אגף הפיקוח משרד העבודה והרווחה ואח', תק על 2005(2), 14.
בג"צ
6 06/93 קידום יזמות ומו"לות (1981) בע"מ נ' רשות השידור, פ"ד מח(2) 1.
בג"צ
1 7משפטים/97 לשכת מנהלי ההשקעות בישראל נ' שר האוצר, פ"ד נא (4), 367.
בג"צ
6 218/93 כהן נ' לשכת עורכי הדין, פ"ד מט(2) 843.
בג"צ 726/94 כלל חברה לביטוח בע"מ נ' שר האוצר ואח', פ"ד מח(5), 441.
האירוע במזל טוב ילדה דנה לפני כחודשיים את בתה הבכורה. עוד בהיותה בבית החולים החלו להציף את הדואר האלקטרוני של היולדת הטרייה הודעות פרסומיות רבות שנשלחו לה ע"י חברות המשווקות מוצרי תינוקות שונים. כששבה היולדת לביתה (ל"חופשת לידה"-) גילתה כי תיבת הדואר בביתה מלאה ב"פליירים" רבים הקוראים לה להשתתף בהפגנות הקשורות למחאה החברתית. בבוקר שלמחרת (לאחר לילה ארוך ומיגע…) העיר אותה משנתה צלצול טלפון טורדני ומצידו השני של הטלפון פקידה נחמדה מטעם "האגודה למלחמה בסרטן" שביקשה לקבל את תרומתה הנדיבה.
בצר לה, החליטה דנה ליזום הצעת חוק לתיקון בחוק הגנת הפרטיות שיקרא: "מניעת פניות בלתי מוזמנות" ובו יקבע כך:

1 .         הגדרה:
"פניה בלתי מוזמנת" – העברת מידע בדרך התקשרות כלשהי בטלפון (לרבות טלפון נייד), בפקס, בדואר אלקטרוני או דואר אחר, זולת אם הנמען ביקש את המידע מפורשות.
2 .         הפונה לאדם אחר בפניה בלתי מוזמנת כמשמעותה בחוק זה יהיה חייב לפצות את הנמען בפיצוי בסך 5,000 ₪ בגין כל פניה. .
א.        דנה פונה אלייך לייעוץ משפטי באשר לחוקיות החוק המוצע. חווה/חווי דעתך. ב.         האם תשתנה תשובתך אם במקום סעיף 2 לעיל, החוק ינוסח באופן הבא:
2 א.       שר התעשיה והמסחר ימנה רשם לצורך חוק זה, אשר ינהל מרשם למניעת פניות בלתי מוזמנות. המרשם יכיל שמות של אנשים שהגישו לרשם בקשה למניעת פניות בלתי מוזמנות. המרשם יפורסם באינטרנט ויהיה פתוח לעיון הציבור.

2 ב.       הפונה בפניה בלתי מוזמנת לאדם ששמו מופיע במרשם יהיה חייב לפצות את הנמען בפיצוי בגין 5,000 ₪ בגין כל פניה. בהצלחה!                                                                                                                           בהצלחה!
1 . בפס"ד של דיזיין ברק כתב – רלוונטי לעבודה
2 . הציטוטים בגוף העבודה בסוגריים ולא בהערות שוליים
3 . בתחילת העבודה – ריסון, האם ביטול חוקים פוגע בהפרדת רשויות.
ביטול החוק על ידי בית המשפט הוא צעד אחרון ולא ראשון.
4. האם החוק שנתון בשאלה פוגע או מבטל חוק יסוד [ניתןלחבטל חוק רק על ידי חוק יסוד. אם החוק מכשיל, ניתן לבטל על ידי פסיקת הגבלה] 5. מתי החוק הפוגע נחקק? אם נחקק לפני 92
נהנה משימור דינים-ניתן רק לפרש אותו ולא לבטל אותו ואילו חוקים אחרי 92 כפופים לפי פסיקת הגבלה.
6. זיהוי הזכויות הנפגעות – מהם הזכויות היסוד נפגעות והיכן הזכויות מעוגנות? אם הזכות מנויה אז איפה היא מנויה באיזה סעיף חוק ואם היא לא מנויה מוצאים לפי פיסקה או ציטוט קצר הנגרר מכבוד 

7.תנאי פיסקת הגבלה – זהים בשני החוקים גם כבוד האדם וחרותו וחוק נוסף. האםן זה תואם להיותה שלישראל מדינה יהודית ודמוקרטית? לטעון טענות ג. תכלית ראויה – מהי תכלית החוק והאם ראוי – כמו גדר הפרדה ד.מידתיות 3 מבחני משנה א. התאמה האם קיים קשר בין האמצעי למטרה. ב. אמצעי שפגיעתו פחותה מציעים חלופות שמלמדות שניתן לחשוב על אמצעי שמידת פגיעתו פחותה ועדיין תושג המטרה. ג.תועלת מול נזק התועלת צריכה לעלות על הנזק. אם שלושת מבחני המשנה מתמלאים בסעיף ד. אז החוק מידתי סיכום – אם כל התנאים בפיסקת ההגבלה מתמלאים החוק תקף. אם אחד מהם לא מתמלא, בית המשפט יצהיר על בטלות החוק.


דרוש/ה איש/אשת NOC לארגון ביטחוני בירושלים


 


אחריות על מעקב תפעול תקלות בזמן אמת במערכות המחשוב, התשתית והמנ"מ, תוך עדכון צוותי העבודה הרלוונטיים והוצאת הודעות שוטפות לפיקוד החטיבה. נדרש ידע מעמיק בתשתיות מחשוב, רשתות מחשוב ובתפעול מערכות שו"ב.
עבודה במשמרות 24/7.

דרישות משרה:
📌ניסיון של שנתיים לפחות
📌ניסיון בתחום מתן שירות בארגונים גדולים
📌ניסיון בשירות הצבאי בתחום הטכנולוגי
📌היכרות בתחום רשתות וסביבות שרתים
📌היכרות במערכות הפעלה Windows + Server
📌הכרה בסביבות שרתים ו-VM 40%
📌ניסיון ברשתות ו- Active Directory

להגשת מועמדות למשרה יש להעביר קורות חיים למייל desertstormil@gmail.com

מטלה סמסטריאלית בקורס מבוא למחקר משפטי

 




1 הנחיות כלליות:
• "סיעור מוחות"- בהחלט רצוי ומומלץ, אולם הקפידו על כתיבה עצמאית. יש לעיין היטב במקורות הבאים או המופנים, לנתח את המקרים הנדונים לאור החומר הנלמד בכיתה ולאור החומר שנתבקשתם לקרוא עצמאית לעבודה זו.
• מטרתה העיקרית של מטלה זו הנה לסייע לכם בהבנת הנושאים הנדונים במקרים הבאים ולפתח את החשיבה המשפטית. לפיכך, דגש עיקרי בבדיקה יינתן לצורת ההנמקה ולהפגנת החשיבה המשפטית בניתוח המקרים.
רווח שורה וחצי, שוליים 2.5 ס"מ מכל ,DAVID 12 • אורך העבודה לא יעלה על 3 עמודים מודפסים גופן צד.
אורך כל חלק לא יעלה על מספר השורות שהוקצו לו כפי שיצוין להלן. תשומת לבכם- חריגה מהוראות אלו תביא לגריעה מהציון.
• את העבודה יש להגיש על פי הפירוט הבא:
מסלול משולב ומסלול ערב- עד ליום 9.11.2011 עד לשעה 20:00 מסלול בוקר- עד ליום 10.11.2011 עד לשעה 12:00 העבודות תוגשנה באופן מקוון בלבד חלק א' ניתוח פס"ד קראו את פסק הדין – ת"א 477/03 מוחמד סובחי ח'טיב נגד עמותת הרצון שפרעם ואח' פדאור 2004
1 22
וענו על השאלות הבאות. (22) חלק א':
ניתוח טכני לא יעלה על מקסימום 2 שורות לכל תת שאלה :
א.
מיהם הצדדים להליך?
ב.
באיזה בית משפט נדון ההליך, ובפני איזה מותב?
ג.
מה מספר ההליך?
ד.
מיהם באי הכוח, מייצגי הצדדים בהליך?
ה.
מתי ניתן פסק הדין?
חלק ב':
ענו על השאלות הבאות בהתאם למצוין בפס"ד (אורך התשובה לכל שאלה לא יעלה על 4 שורות מודפסות):
2
1 .
מה הקשר בין נתבע 3 ובין נתבעת 1, לפי המסמכים אשר הוגשו על ידי התובע?
2. מהן טענותיו של נתבע 2
ביחס לקבלת ההלוואה מהתובע וביחס לתפקידו של נתבע 3
בעמותה?
?
3. מה המכנה העובדתי המשותף, לגרסאותיהם של התובע ושל נתבע מספר 3
4 .
את טענותיו העובדתיות של מי מהצדדים קיבל בית המשפט? האם באופן חלקי או מלא ועל סמך מה?
5. מהי תוצאת ההליך במקרה הנדון?
חלק ב'- שיטות משפט , קראו את המאמר של איתן מגן "תקדים מחייב- קשיי ישומו במישור האנכי" הפרקליט, מג (ג) 324
מופיע במקראה בעמוד 438 , וענה על השאלות הבאות.
אורך כל תשובה לכל שאלה לא יעלה על 6 שורות מודפסות.
1. מהו ההסדר הנורמטיבי החל בישראל בנוגע לתקדים? בתשובתך, התייחס למונחים "תקדים מחייב", "תקדים מנחה", "מישור אופקי" ו"מישור אנכי".
2. מהם הקשיים עליהם מצביע כותב המאמר ביישום שיטת התקדים המחייב בישראל?
3. הסבר מהו ההסדר הנהוג באנגליה לגבי שיטת התקדים המחייב?
4. מהן האפשרויות העומדות לכאורה בפני ערכאה נמוכה, כאשר היא נתקלת בפסיקה סותרת של בית המשפט העליון.
5. מהם יתרונותיו של עקרון התקדים המחייב?
בהצלחה !!!


מענה למטלת מנחה במסגרת הקורס תרבות ארגונית שמספרו 10566

 






מטלת מנחה )ממ"ן( 11
הקורס: 10566 תרבות ארגונית –
יחידה: 1 )גישה פונקציונליסטית וגישת הקונפליקט(, 4 )קונדה(, 6
משקל המטלה: 5 נקודות
סמסטר: ג 2022
מועד אחרון להגשה: 24.7.2022
) (
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
 שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס
 שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה
הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה"
קִראו את הכתבה "תרבות ארגונית בהיי טק התל אביבי", מאת ענת יפה שפורסם בדה מרקר 2.6.21 ,
המופיעה לאחר השאלות, וענו על השאלות:
שאלה 1 ( 25 נק'(
נתחו את התרבות הארגונית בהיי טק התל אביבי המוצגת בכתבה על פי הגישה הפונקציונליסטית.
התבססו בניתוח על מאמרו של אביעד רז, מפרק 1 במקראה.
שאלה 2 ( 25 נק'(
נתחו את התרבות הארגונית בהיי טק התל אביבי המוצגת בכתבה על פי גישת הקונפליקט. התבססו
בניתוח על מאמרו של אביעד רז, מפרק 1 במקראה.
שאלה 3 ( 25 נק'(
חשבו, האם וכיצד יכולה התרבות הארגונית בהיי טק התל אביבי, כפי שהיא מתוארת בכתבה, לשמש
אמצעי לשליטה נורמטיבית? ענו תוך התבססות על מאמרו של גדעון קונדה, מפרק 4 במקראה.
תרבות ארגונית בהיי טק התל אביבי
דה מרקר, מאת ענת יפה, 2.6.2021
בארגונים הצומחים בקצב של היום, נדמה כאילו התרבות הארגונית היא סוג של שפת פיתוח חדשנית.
כתיבה בכאוס כמו שאומרים. לא משהו שאנחנו מכירים מהארגונים הגדולים והוותיקים, שקיימים
פה כבר עשרות שנים. בארגונים החדשים, שצומחים מהר, ומובלים על ידי צעירים שהקימו את
הפעילות ולפעמים מביאים משהו אחר לתוך הארגון, דווקא התרבות היא אחת האבנים החשובות
והקריטיות להצלחה. היכולת לשמר את התרבות בקצב גדילה משמעותי, הופכת להיות אמנות,
ודווקא הקפדה על הכללים וחוסר פשרה בנוגע לנושא הוא חלק מהקסם שמחזיק את הארגון .
10
עדי הייניש, מנכ"ל CloudZone , מספר על תרבות החברה, על ההתפתחות המעניינת בתרבות
הארגונית תוך כדי תנועה, על התקשורת עם העובדים, העידוד לפתיחות ושיתוף, על האתגרים בשמירה
על התרבות, וגם קצת על החזון שלו .
" את CloudZone החלטנו להקים ב- 2013 , באופן קצת שונה מפעילויות אחרות שאנחנו מקימים
במטריקס. המטרה הייתה לייצר חברת בת שתוביל טכנולוגיה חדשנית במהירות שיא, ארגון שיתאים
לקצב של הצרכנים המשמעותיים בענן, לקוחות ההיי טק והסטארט אפ, לקצב הערכים המשתנים של –
העובדים החדשים בהיי טק ואפילו להצליח להביא את הקצב החדשני גם לארגונים הגדולים, –
שצריכים את השינוי כדי לייצר חדשנות ארגונית. אנחנו מכנים זאת Startuprise אז החלטנו להקים
סטארט אפ בתוך חברת אנטרפרייז.
"בנינו את החברה סביב ערכים של גמישות, ניסוי וטעיה, מנגנוני קבלת החלטות מהירים, ופלטפורמה
המאפשרת לעובדים להיות מעורבים בהחלטות, להציע ולהוביל יוזמות, ולעודד שיח פתוח בכדי
שהיסודות של החברה יתבססו על למידה והפקת לקחים מכל דבר שאנחנו עושים, והכי חשוב, לשמור
תמיד על רמת חדשנות טכנולוגית מקסימלית", מספר הייניש .
ראיונות הוייב
לאורך השנים הבינו כאן שכבר בשלב הגיוס אפשר ללמוד הרבה מאוד על האנשים שייקחו חלק
אקטיבי ביישום התרבות של החברה. "לכן כחלק מתהליך הגיוס שלנו, כלולים גם ראיונות וייב. את
ראיונות הוייב שלנו, מבצעים עובדים בחברה לא מנהלים, ובד"כ ממחלקות אחרות מהמחלקה אליה –
המועמד מיועד ובכך אנחנו מוודאים כי מצד אחד, העובד יצליח להשתלב בתרבות החברה, ומצד שני,
לומדים איזה סוג של תמיכה העובד צריך כדי להצליח בתפקידו. העובדה שהעובדים לוקחים חלק
בקבלת ההחלטה על גיוס מועמדים מחזקת את הקשר שלהם לחברה ונותנת להם תחושת אחריות על
ההצלחה והשילוב של העובדים החדשים ".
"כבר בראיון היה לי ברור שהגעתי למקום אחר, שונה הוא לא היה מקום עבודה טיפוסי אלא –
התמקד לחלוטין בדרך שבה אני יכולה להשתלב בחברה. אחד החלקים שאני מספרת עליהם הוא
ראיון הוייב. מעולם לא עברתי אחד , הופתעתי מעצם קיומו והוא גרם לי לרצות לעבוד כאן. זה הדגיש
לי את החשיבות של החיבור לצוות ולהווי של החברה וזה, בעיניי, הופך את CloudZone למה שהיא",
אומרת דנה שפירא, מנהלת אדמיניסטרטיבית בחברה .
כיצד אני יכול לתרום לכל הדבר הזה
כבר בתחילת דרכו של העובד בחברה, דואגים להפגיש אותו עם גורמי מפתח בחברה ולהדגיש בפניו את
החשיבות של העובד במערכה ואת ההשפעה הישירה שלו על הצלחת החברה. הבנת הקשר של העובד
לתוצאות, גורמת לו מיד להבין את הערך שלו, ואת המשימה המרכזית שלו.
"אנחנו יושבים ב- open-space ב CloudZone- כולנו, המנהלים והעובדים, יחד. המטרה היא לייצר
פלטפורמה לשיתוף ולפתיחות בין כולם. פלטפורמה למתן פידבק ולאווירה כללית של עבודה צוותית.
אנחנו מאפשרים לעובדים שלנו לעבוד מהבית במידת הצורך, אך לשמחתנו, הם מאוד אוהבים להגיע
למשרד מה ששומר על האווירה המחברת שעושה את העבודה כאן כל כך מיוחדת", מציין הייניש .
תנו למשוב לנשוב
"אין דבר יותר חשוב מפידבק, וכמה שיותר. אנחנו מאמינים כי באמצעות יצירת שיח פתוח, שמאפשר
לעשות טעויות וללמוד מטעויות, לשתף דברים גם כשקשה להגיד, אנחנו מצליחים לחזק את עמודי
התווך שלנו כחברה, בכך שאנחנו כל הזמן מתקנים ולומדים תוך כדי תנועה. הקשבה לצוות שעוזר לך
להרים את כל הדבר הזה, גם כשזה לפעמים כואב לשמוע, זו הדרך היחידה", מדגיש הייניש .
11
" אנחנו חיים ב -open-space גם במובן הפיזי וגם במובן הלוגי", מספר איתי מסיקה , DevOps Engineer ב- CloudZone . "מרגע הגיוס דואגים להביא אנשים שיודעים לדבר על הכל בפתיחות,
קבלת פידבק היא חלק מערכי הליבה שלנו וזה קופץ על המסך בכניסה למשרד. העידוד לפידבק
מתמשך מגיע מהמנכ"ל, שנותן לכולם להרגיש בנוח לפנות אליו תמיד ולדבר על הכל, וזה מונחל
לצוותים ולכל עובדי החברה. יש שיחות קבועות בין הצוותים, שמעבר לנושאים המקצועיים תמיד
מנסים להבין איך אפשר להשתפר גם ברמה האישית וגם איך לשפר תהליכים בחברה ".
מעורבות ויוזמה של פרויקטים פנימיים
אחד הדברים החשובים בתהליך של ניסוי וטעיה הוא להעניק דווקא לאנשים שמזהים את המקומות
בהם ניתן להשתפר, לקחת אחריות פנימית לייעל, לשפר ולשנות. פרויקטים פנימיים הם חלק בלתי
נפרד מהפעילות שלנו ואנחנו מעודדים את העובדים לקחת עליהם אחריות ונותנים להם את התשתית,
הכלים והמשאבים הנדרשים לטובת הצלחת הפרויקטים .
בית ספר מקצועי ותרבותי
"בעולם שלנו, זה ברור שהעובדים רוצים להתקדם כל הזמן. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים לתת
לעובדים שלנו חוויה בעלת ערך כשהם פה לתקופה שהם פה. להוות בית ספר מקצועי בעולמות ה -DevOps, ה Data- וה . Cloud- הצוותים המובילים שלנו עוזרים לעובדים להתפתח וללמוד בקצב מאוד
מאוד מהיר, ולהתנסות בנושאים ותחומים טכנולוגיים. כך גם כל עובד ב -CloudZone, לא משנה
באיזה תחום, עובר הכשרה והסמכה טכנולוגית בסיסית. בנוסף אנחנו נעודד את הצוותים שלנו לפתח
גם את הכישורים הסוציאליים שלהם, כמו עמידה מול קהל, העברת תכנים חברתיים ומקצועיים,
ושיתוף גם כשקשה לשתף", מציין הייניש .
קהילת CloudZone " לאחרונה הקמנו את קהילת CloudZone, קהילה של כל העובדים שהיו ב -CloudZone מיום
הקמתה. אנחנו רוצים לייצר ערך משמעותי בעבור האנשים שנמצאים ב -CloudZone גם אחרי שהם
עזבו. המטרה של הקהילה היא לשמור על קשר בין העובדים, לשתף את ההתפתחות המקצועית,
ולשתף בחוויות משמעותיות בהמשך", מוסיף הייניש . CloudZone גדלה, וקצב הגידול שלה גדל מיום
ליום .
"אחד הדברים החשובים לי באופן אישי הוא לא לחרוג מהקפדה על ערכי התרבות שלנו. להקשיב
לעובדים כל הזמן, להיות מונעים מפידבק, להמשיך בגיוס האנשים המתאימים לתרבות הארגונית
ולהקשיב לצרכי האנשים סביבך כל הזמן. אני מאמין שזה גם אחד האתגרים הבולטים בחברה שגדלה
ואני מאמין שזו הדרך היחידה להצליח במה שאנחנו עושים כבר עכשיו כל כך טוב, בקנה מידה הרבה
יותר משמעותי."
שאלה 4 ( 25 נק'(
קראו את הקטע, המופיע בעמוד הבא, הלקוח מתוך הכתבה: "בקמפוס החדש שאנחנו בונים אפילו למנכ"ל
לא יהיה משרד", וענו על השאלה:
בהתייחס למאמרן של וסרמן ופרנקל, מפרק 6 , כיצד עיצוב חלל מטה הבנק צפוי להשפיע על התרבות
הארגונית ועל רגשותיהם והתנהלותם של עובדי הבנק במרחב?
12
בקמפוס החדש שאנחנו בונים אפילו למנכ"ל לא יהיה משרד
מבוסס על כתבתה של נעמי צורף 9.11.19 , כלכליסט
" בקמפוס החדש שאנחנו בונים בימים אלו עבור המטה של הבנק אפילו למנכ"ל לא יהיה משרד",
אמרה מנכ"לית דיסקונט היוצאת לילך אשר טופילסקי, בכנס בנושא "אסטרטגיה בעולם דינאמי – –
יישומים מהשטח " , שהתקיים באוניברסיטת תל אביב. בדבריה, אשר טופילסקי התייחסה גם לקושי –
העצום שעימו מתמודדים הבנקים היום בגיוס עובדים: "יש דור חדש של עובדים שלא רוצה בשום
אופן לבוא לעבוד בבנקים", ולצורך של הבנק להתפתח בתחום הדאטה: "אנחנו בדיסקונט רוצים
להיות אמזון, וזה לא פשוט להיות שם. הלקוחות של היום בתודעה צרכנית מאד מפותחת בניגוד לעבר
ולכן הציפיות מאתנו רק עולות. אנשים רוצים לקבל מהבנק שירות כמו באמזון מבחינת המהירות,
הקלות, הנוחות וההיכרות עם הלקוח אז אין לנו ברירה אלא להיות שם. אנחנו נמצאים בתעשייה –
שמשתנה בקצב מטורף, זה מחייב אותנו להיות ארגון מוביל שחושב כל הזמן איך הוא יכול להשתנות
ומה עליו לעשות בשינוי הבא. אנחנו לא יודעים איך יראה עולם הבנקאות בעתיד, ובשונה מגופים
אחרים, הסביבה התחרותית של עולם הבנקאות מורכבת וקשה כיוון שיש בה עומס של רגולציה
וחקיקה, אפילו בשנה האחרונה שבה לא הייתה כנסת היינו צריכים להתמודד עם עשרות מהלכים
רגולטוריים וחקיקות שאנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליהן".
אשר טופילסקי התייחסה גם לקושי העולה בגיוס עובדים לעבודה בשוק הבנקאות ואמרה כי "סביבת –
העבודה משתנה עם דור חדש של עובדים שלא רוצים לבוא לעבוד בבנק, לא כשהם מסיימים את
הפקולטה לניהול ולא את הפקולטה להנדסת מחשבים. הם מעדיפים סטארט אפים עם ג'ינס וכלב –
ולכן כל התחרות שלנו על עובדים משתנה לחלוטין. אנחנו בדיסקונט, אחד מייצרני הטכנולוגיה
החשובים ביותר במדינה ולכן אנחנו חייבים את העובדים האלה איתנו". לדבריה של אשר טופילסקי, –
על דיסקונט לשמור ולפתח יכולות על מנת שיוכל לשרוד את התחרות בעולם הבנקאות ההולך
ומשתנה.
אחת היכולות היא לחשוב ולעבוד יחד "הקמפוס החדש של דיסקונט נבנה כיום במטרה לייצר –
סביבת עבודה שקופה וגמישה. היום במשרדים של בנקים יושבים בחדרים עדיין. בקמפוס החדש של
דיסקונט הכל יהיה אופן ספייס אחד גדול, בלי משרדים, אפילו לא למנכ"ל. סמלי הסטטוס
וההיררכיה צריכים להיטשטש ולפנות את מקומם לטובת שיתוף פעולה ופתיחות. חדר מפואר הוא
ממש נחלת העבר וסמל סטטוס מיושן. אנחנו רוצים שעובדים יתאמצו להתקדם, ובסוף הרי ברור
לכולם גם בלי משרד עם שולחן מנהלים מעץ מלא ויקר להחריד או חליפות יוקרתיות, מי אומר את
המילה האחרונה".