יום רביעי, 13 בנובמבר 2024

– רפראט. פעילות גומלין בכיתה, 10328 בחינת השפעתם של מאפייני בית הספר כמתקן על איכות ההוראה


 

תקציר העבודה

“Relationship between school facility conditions and the delivery of instruction – Evidence from a national survey of school principals”, Duyar, Ibrahim Journal of Facilities Management. Bingley: 2010. Vol. 8, Iss. 1; pg. 8 –
5 מטלת מנחה 13 – רפראט. פעילות גומלין בכיתה, 10328
בחינת השפעתם של מאפייני בית הספר כמתקן על איכות ההוראה סיכום המאמר של איברהים דויאר (Duyar, 2010) – מחקרים מעטים בתחום החינוך עסקו במערך הארגוני, במסגרתו עובדים אמורים לתפקד ולבצע פעולות, וכן, בגורמים רלוונטיים המעצבים את ההתנהגות הארגונית במערכת החינוך. מאמר זה מציג מחקר חינוכי הבוחן השפעות של מתקני חינוך על הגורם האנושי. מטרת המחקר המוצג במאמר הנה לבדוק את השפעת מתקני בית הספר על העברת מידע בהתאם להשקפתם של מנהלי בית הספר. במסגרת זו נשאלה השאלה האם מצב איכותם של עשרה מאפיינים של מוסדות חינוך משפיעים על העברת הוראות? על פי ממצאי המחקר, נמצא כי 6
תנאי המוסד מתוך עשרה שנבדקו נמצאו כמשפיעים באופן מהותי להעברת הוראות.
ממצאי מחקר זה מספקים מידע לקובעי המדיניות על השפעת המתקנים של בית הספר והשפעתם הן על איכות ההוראה והן על איכות השרות אותו מספק כח האדם.
הסביבה הפיזית עשויה להשפיע על התנהגותם של ..




יום שלישי, 12 בנובמבר 2024

חברת האבטחה מגייסת מאבטחים חמושים למפעל נשר רמלה!

 

רוצה להשתלב בעבודה מאתגרת עם תנאים מעולים?
בוא/י להיות חלק מהצוות המוביל שלנו!

✅ שכר שעתי: 50 ₪ לשעה
✅ מענק של 4,000 ₪ לבעלי קורס בתוקף
✅ עבודה מועדפת לחיילים משוחררים
✅ תנאים סוציאליים מעולים

•הסעות מרמלה ומלוד
•החזרי נסיעות בתחבורה ציבורית או ברכב
•קרן השתלמות ופנסיה מהיום הראשון
•דמי הבראה שעתיים
•ערבי גיבוש ושי לחגים

דרישות:
•שירות צבאי מלא
•תעודת לוחם – חובה
•נכונות לקורס מתקדם (8 ימים)
•זמינות לעבודה במשמרות, כולל סופי שבוע

חושבים שאתם מתאימים? השאירו פרטים כבר עכשיו>>
להגשת מועמדות desertstormil@gmail.com / לחצו






– הפרעת קשב והיפראקטיביות, 10563: התמודדות משפחתית במשפחות לילד עם הפרעת ריכוז, קשב והיפראקטיביות (ADHD)

 



הפרעת קשב והיפראקטיביות, 10563: התמודדות משפחתית במשפחות לילד עם הפרעת ריכוז, קשב והיפראקטיביות (ADHD)

ממ"ן 13 בעבודה סוציאלית (קורס 10563)

תקציר העבודה

מטלת מנחה 13 – הפרעת קשב והיפראקטיביות, 10563
התמודדות משפחתית במשפחות לילד עם הפרעת ריכוז, קשב והיפראקטיביות (ADHD) א. מבוא – על פי איגוד הפסיכיאטרים האמריקני (Matos, Bauermeister, & Bernal, 2009) הפרעת ריכוז, קשב והיפראקטיביות (ADHD) הנה הפרעת התפתחות נפוצה מאוד המאופיינת באופן עקבי בחוסר ריכוז ואו בהיפראקטיביות – אימפולסיביות ולה נלווים בעיות תפקוד בתחומים חברתיים, לימודיים והמקצועיים. הסימפטומים להפרעת התנהגות זו באים לידי ביטוי בתקופת הילדות המוקדמת ומאופיינים בכרוניות לאורך החיים, בקשיי התנהגות ובהתנהגות שלילית. ניתן לזהות בהתנהגותם אימפולסיביות והתנהגות היפרית העולה על הממוצע מכפי שניתן לצפות מיחידים הנמצאים באותה רמת התפתחות. הפרעה זו אופיינית לכ-5% מאוכלוסיית הילדים והמתבגרים בארצות הברית.
ילדים ומתבגרים המאובחנים כהיפראקטיביים עלולים להתאפיין בבעיות חברתיות ורגשיות רבות, לרבות חוסר השגיות בלימודים ובעבודה, אגוצנטריות, אלימות, עבריינות, רמת ציות נמוכה לחוקים, סיכון להתנהגות אובדנית וביצוע מעשים מסוכנים, דיכאון, הריון בגיל ההתבגרות, בעיות משפחתיות ועוד. להפרעה נלוות סטיגמות רבות (Kendall, 1998, Kendall, 1999). מחקרים שונים מצביעים על כך שכבר בגן החובה, בקרב ילדים היפראקטיביים בשכבת הגיל 4
עד 6, נלווים רמות גבוהות של פגמים פסיכופתולוגיים ובסיסיים …



יום ראשון, 10 בנובמבר 2024

תרומת ההשתייכות לזרמים ביהדות להשתלבותם בארצות הברית להגירת היהודים ממזרח אירופה

 




עבודת סמינריון בנושא - תרומת ההשתייכות לזרמים החדשים ביהדות – הזרם הקונסרבטיבי או הזרם הרפורמי, להשתלבותם בארצות הברית של הדור השני להגירת היהודים ממזרח אירופה (בין השנים 1918 ל- 1955) במסגרת הקורס – פרקים בתולדות יהודי ארצות הברית מספר קורס 10589

תוכן עניינים

מבוא

1
פרק 1 – סקירת ספרות
3

1.1 זהות דתית והיהדות האורתודוקסית
3

1.1.1 פעילות דתית ורווחתם של מאמינים
3

1.1.2 היהדות האורתודוקסית והליך החילון
5

1.2 הזרמים החדשים ביהדות
6

1.2.1 היהדות הרפורמית
6

1.2.2 היהדות המסורתית – קונסרבטיבית
10

1.3 מאפייניו של דור המהגרים
13
פרק 2 – אימוץ הזרמים ביהדות על ידי דור שני להגירה ממזרח אירופה
17

2.1 זהות יהודית והזרמים היהודים בארצות הברית
17

2.2 אימוץ היהדות הרפורמית על ידי הדור השני להגירה
19

2.3 אימוץ היהדות הקונסרבטיבית על ידי הדור השני להגירה
26
פרק 3 – דיון ומסקנות
29
סיכום
34
מקורות
35

מבוא
יהודים בארצות – הברית נוטים להזדהות עם אחד משלושה זרמים של היהדות – הזרם האורתודוקסי, הזרם הרפורמי או הזרם קונסרבטיבי. המוני מהגרים יהודיים ממזרח אירופה הגיעו לארצות הברית בין העשור השמיני של המאה ה-19 לעשור השני של המאה ה-20. את פניהם קיבלו בעיקר יהודים ממרכז אירופה המזוהים כיהודים רפורמים. מקובל לייחס את הזהות היהודית של היהודים בארצות הברית כביטוי למידת השתלבותם כיהודים שהיגרו ממזרח אירופה וכצאצאים למהגרים. במסגרת זו, עולה השאלה כיצד תרמו הזרמים החדשים ביהדות (הזרם הקונסרבטיבי והזרם הרפורמי) לדור השני, צאצאיהם של מהגרים יהודים מזרח אירופה, להשתלב בחברה האמריקנית בין השנים 1918 ל- 1955? במסגרת זו, אדון בסוגייה באמצעות סקירת הספרות האקדמית העוסקת בנושא.
בנסיון לבחון את סוגיית השפעת השייכות לזרם כזה או אחר ביהדות בארצות הברית על מידת השתלבותו של היהודי בחברה הקולטת אסקור את הספרות העיונית והמחקרית המתמקדת בעיקר ביהדות הקונסרבטיבית והרפורמית.
תחילה, בפרק הראשון אגדיר את הזהות היהודית ואציג על קצה המזלג את הזרם האורתודוקסי ביהדות ואת הליך החילון שהחל בארופה. בהמשך הפרק, אציג את הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי ביהדות, כיצד הם התפתחו, מהן העקרונות המנחים אותם וכיצד הם התבססו בארצות הברית. בסוף הפרק, אציג את מאפייניהם של המהגרים ממזרח ארופה לארצות הברית ואת הרקע להגירתם. יש להדגיש, כי הרקע להגירה אינו מתמקד באופן בלעדי בבטחונם האישי של המהגרים היהודים בעקבות הפרעות במזרח ארופה, מאחר וגל ההגירה החל בטרם פרוץ הפרעות. מלכתחילה, גל ההגירה החל מאר והמהגרים תרו אחר שיפור במצבם הסוציו – אקונומי.
במסגרת הפרק השני, אבחן כיצד המהגרים ממזרח ארופה וצאצאיהם אמצו את הזרמים החדשים ביהדות. בתחילה, אבחן כיצד היהדות הקונסרבטיבית והיהדות הרפורמית מתייחסות לסוגיית הזהות היהודית. בהמשך, אבחן על בסיס הספרות המחקרית והעיונית, את בחירתם של המהגרים וצאצאיהם בזרם יהודי חדש כזה או אחר לאחר שבחרו לנטוש את הזרם האורתודקסי וכיצד הזרם היהודי מתייחס להשתלבות היהודי בתרבות הנוכרית. בנוסף, אסקור מחקרים הבוחנים את מידת יישומם של היהודים את הטקסים, המצוות והמנהגים היהודיים, התנהגויות שעשויות להעיד על מידת קרבתם לד היהודית הלכה למעשה. לבסוף, במסגרת הפרק השלישי, אדון במידע שהצגתי לאורך שני הפרקים הקודמים ואציד את מסקנותיי בהתאם
מניתוח הספרות עולה, כי היהודים שהגרו לארצות הברית ממזרח אירופה בשנים אלו שמרו על ייחודיותם, גם לאחר שהצליחו להיטמע ולהגיע להשגים מבחינה סוציו אקונומית ולהשיג השכלה. המהגרים וצאציהם לא נטמעו באופן מלא מבחינה מבנית ובאופן ישיר בארצות הברית. מבחינת מחקרים שבדקו את ההתנהגות היהודית של המהגרים, בניהם ונכדיהם עולה, כי ברוב המקרים, הם מאופיינים בסולידריות אתנית חזקה – הם נוטים להתרכז במסגרת קהילות הממוקמות בשכונות יהודיות, שפתם מאופיינת בניב יהודי, מאכליהם הנם יהודיים באופן מסורתי, הם מתחברים בעיקר ליהודים וכן, אורח חייהם הנו דתי ברמה גבוהה יותר. יחד עם זאת, התנהגויות אלו פחתו בדורות הבאים. הדבר בא לידי ביטוי בהשתייכותם לזרם יהודי.
דור המהגרים זוהה בעיקר כמשוייך לזרם האורתודוקסי. מהגר או צאצא שלו שבחר לעזוב את הזרם האורתודוקסי, בחר תחילה בזרם הקונסרבטיבי. תורו של הזרם הרפורמי הגיע לאחר שהנהגת הזרם בחרה ליישם רפורמות של חזרה למסורת ותמיכה בארץ ישראל ובציונות. במסגרת העבודה, אבחן את השפעת השתייכותם של יהודים לזרם הקונסרבטיבי או לזרם הרפורמי ביהדות על השתלבותם בחברה האמריקאית.



דרוש/ה מיישם/ת הגנת סייבר לארגון ביטחוני באזור המרכז


 




במסגרת התפקיד:
- התקנה, ניהול, תפעול ותחזוקה של מוצרי הגנת הסייבר (כגון אנטי-וירוס, DLP ,IPS ,Firewall EP, בקרת גישה, הגנת התקנים ניידים)
- יישום תהליכי אבטחה שגרתיים (כגון ניהול חשבונות והרשאות משתמשים, ניהול סיסמאות, ניהול גישת משתמשים למחשבים ולמידע, ניהול ציוד קצה והתקנים ניידים בהיבטי אבטחה)
- זיהוי וטיפול ראשוני/בסיסי באירועי אבטחה בהסתמך על הכרת סוגי איומים ותקיפות ואופן הטיפול בתקיפות במערכות הארגון

דרישות משרה:
ניסיון של 5 שנים בעולמות א"מ
ניסיון ניהול מוצרי אבטחת מידע בסביבה מורכבת
ניסיון בתחום והסמכות בתחום התקשורת (CCNA, CCNP)- יתרון משמעותי
הכרת טווח רחב של מוצרי אבטחה (לרבות אופן היישום, שגרות תפעול, קונפיגורציה, עדכוני תוכנה וחומרה, דרכי התחזוקה ודרכי הניהול)
תחקור טכנולוגי של תקריות תקיפה מסוגים שונים
ניסיון מוכח בהנחיה/הובלה של תהליכי פיתוח מאובטח – יתרון
ניסיון מוכח בתיחקור ותגובה לאירועי סייבר או תחקור קוד reverse engineering|
היכרות מוכחת בסביבות Linux כולל פתרונות Open Source בתחום השו"ב ואבטחת
מידע/סייבר
השאירו פרטים עכשיו >>

להגשת מועמדות שלחו מייל desertstormil@gmail.com / לחצו >>


כיצד מתאפיינת התמודדותן הרגשית של גננות חינוך מיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן?

 





תוכן עניינים
תקציר                                                                                                                        1
פרק
1 – סקירת ספרות                                                                                             
2
1 .1   החינוך המיוחד                                                                                     
2
1 .1.1
ילדים בעלי צרכים מיוחדים                                                       
2
1 .1.2
מערכת החינוך המיוחד                                                               
2
1 .2   שחיקת מורות וגננות מתחום החינוך המיוחד                                      
3 פרק
2 – שיטת מחקר                                                                                                6
2 .1   אוכלוסיית מחקר                                                                                 
6
2 .2   מערך מחקר                                                                                           6
2 .3   כלי מחקר                                                                                             
6
2 .4   הליך מחקר                                                                                           
6 מקורות                                                                                                                       7
תקציר 

בישראל, נכון לשנת 2010 חיים 310 אלף ילדים לערך בעלי צרכים מיוחדים, נתון המהווה כ-13 אחוז מכלל הילדים בישראל. כ-208 אלף ילדים מתוכם מוגדרים כבעלי נכויות או מגבלות באופן המשפיע על תפקודם היום יומי. נכון לשנת 2009, כ-22,000 ילדים בגילאי גן (0 עד 6 שנים) טופלו במכונים להתפתחות הילד בריפוי בעיסוק, 17,634 ילדים טופלו על ידי קלינאי תקשורת וכן, קרוב ל-14,000 ילדים טופלו באמצעות פיזיותרפיה. בנוסף, רוב הבקשות למכשירי שיקום שהוגשו למשרד הבריאות בשנת 2008 מיועדים עבור גילאי 3 עד12. בשנת 2008 מנתוני משרד החינוך עולה, כי נכון לשנת הלימודים תש”ע, כ-142,000–147,000 תלמידים בישראל זכאים לשירותי חינוך מיוחד, מתוכם כ-62,000 תלמידים לומדים במסגרות חינוך מיוחד ו-83,000 משולבים במסגרות חינוך רגילות.
34.7% מכלל הילדים בעלי הצרכים המיוחדים בגילאי גן מאופיינים בעיכוב התפתחותי וכן, כ-20 אחוז מאופיינים בעיכוב שפתי.
עבודה זו עוסקת בסוגיה אחת מני רבות מתחום החינוך – התמודדותן הרגשית של גננות החינוך המיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן. במסגרת זו, אציג הצעת המחקר שמטרתה לבחון את הקשיים הרגשיים ועוצמת השחיקה של גננות העובדות בגן החינוך המיוחד. בהתאם לכך, נשאלת השאלה כיצד מתאפיינת התמודדותן הרגשית של גננות חינוך מיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן?
במסגרת מחקר זה, עולות שלושה השערות – (1) גננות בחינוך המיוחד ידווחו על קשיים רגשיים בעבודתן ;  (2) גננות בחינוך המיוחד ידווחו על שחיקה מעבודתן ; (3) גננות בחינוך המיוחד ידווחו שחשובה תמיכה מקצועית להתמודדותן המוצלחת בעבודה.



הדין המצוי של סוגיות מיסוי בגין עסקאות מקרקעין, בהן קיים פער בזמנים בין המועדים הרלוונטיים לקביעת שווי העסקה

 



תוכן עניינים

תקציר

1
פרק 1 – סקירת ספרות

2
1.1 דיני קניין ודיני תחרות

2
1.2 עסקת קומבינציה מתחום המקרקעין

2
1.2.1 עסקת קומבינציה

2
1.2.2 עסקה מותנת ומס שבח

4
פרק 2 – פטור ממס שבח על עסקת קומבינציה

6
2.1 פינוי בינוי

6
2.2 מס שבח בפרוייקטים של פינוי בינוי

6
סיכום

9
מקורות

10

תקציר
עבודה זו עוסקת בסוגיה אחת מני רבות מתחום המקרקעין, עסקאות הקומבינציה וגביית מסי שבח – סוגיית תוקפה של עסקה המותנת. למעשה, מדובר בהמחשה של הדין המצוי של סוגיות מיסוי בגין עסקאות מקרקעין, בהן קיים פער בזמנים בין המועדים הרלוונטיים לקביעת שווי העסקה. עסקת קומבינציה הנה דרך נפוצה בישראל למימון תכנית חדשה לבניה תוך שיתוף פעולה עם קבלנים ורוכשים. עסקה זו מאפשרת לכל בעל קרקע להשתתף בתכנית הבניה מבלי לגייס הון עצמי. בעל הקרקע מפקיד אצל קבלן את החלקה שברשותו על מנת להקים עליה מבנה. מדובר בעסקה מלאכותית שמטרתה להוזיל עלויות הן לבעל הקרקע והן ליזם ולחסוך בתשלומי מס הכנסה, מס שבח ומס רכישה בגין עסקאות אלו.
לפי סעיף 19 (3 א) לחוק מיסוי מקרקעין, העוסק באופן ממוקד בתוקפן של עסקאות מכירת זכות מקרקעין מסוג קומבינציה ומטרתו לספק מענה לבעיות קיימות בשטח –
"במכירת זכות במקרקעין המותנית בהתקיימות תנאי עתידי שלפיו יוגדלו אפשרויות הניצול של הזכות לפי תכנית כמשמעותה בחוק התכנון והבנייה, שתמורתה הושפעה מהגדלת אפשרויות הניצול כאמור וכולה אינה בכסף – יום אישור התכנית"
סעיף זה קובע, למעשה את המועד בו העסקה נכנסת לתוקף. מדובר בסעיף המסדיר עסקאות עתידיות בתחום המקרקעין, בהן הצדדים מסכימים במסגרת חוזה עתידי, כי הביצוע הכלכלי של העסקה יהיה במועד מאוחר יותר למועד ההסכמה על שווי התמורה. לפי תנאי העסקה, העברת הזכויות תתבצע במועד מאוחר יותר. פערי הזמנים בין הביצוע הכלכלי ובין מועדים שונים בחיי העסקה מקשים על ניתוח דין המס באופן ההשפיע על השווי הראוי שיש לייחס לעסקה לצורך חישוב חבות המס. מטרת העבודה הנה לבחון האם סעיף זה משרת את טובת הצדדים לעסקת הקומבינציה?




יום שבת, 9 בנובמבר 2024

חיבור פרשני על השיר "אני עומד בחלון" מאת אמיר גלבוע מבוא לשירה ממ"ן 14 בספרות, שפה ולשון (קורס 10808)


 



תקציר העבודה

חיבור פרשני על השיר "אני עומד בחלון" מאת אמיר גלבוע – תוך התמקדות בקומפוזיציה ומבנה ; סיטואציה, דובר, מיקוד ונמען ; לשון פיגורטיבית ; פרוזודיה (מצלול, חריזה, ריתמוס ומשקל) ; וכן, אינטרטקסטואליות.