מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 7 בפברואר 2014

ישראליות ממוצא ערבי נוצרי ואף ערבי מוסלמי משרתות בצה"ל






מונה ליזה היא לוחמת ומפקדת בגדות קרק"ל ממוצא ערבי נוצרי ומתגוררת בחיפה. גם היא יודעת שצריך להגן על אזרחי ישראל - יהודים וערבים כאחד. השרות בצה"ל, גם כלוחמת, הנה אחת מהדרכים שמאפשרות לה למלא את התפקיד כמגנה על אזרחים מפני האויב. היא לא הייתה חייבת להתגייס לצה"ל. אבל היא התגייסה מרצונה החופשי מתוך הידיעה שזהו הדבר הנכון לעשות. יש להגן על אזרחים ישראלים חפים מפשע - ללא הבדל של דת, גזע ומין.
מונה כבר 3 שנים משמשת כלוחמת וכמפקדת בצה"ל. היא מונעת פעילות טרור, מגנה על אזרחי ישראל ואף מונעת פעילות פלילית של הברחת סמים ממצרים דרך סיני למדינת ישראל. זוהי פטריוטיות, זוהי מהות הציונות - השמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה. זוהי פעילות ראויה לציון ולשבח ואין לקחת אותה כמובנת מאליו.





בימים האחרונים שמענו שאשאדי ח'לול, דובר פורום גיוס העדה הנוצרית פנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקש להסיר את חסינותה של חברת הכנסת חנין זועבי. פניתו בוצעה לאחר שתקפה אותו כי ''העז'' לדבר בנושא גיוסם של הערבים הנוצרים לצה''ל כדי שיוכל להגיש נגדה קובלנה פלילית על איומים.
מתגייסות ערביות פועלות נגד חנין זועבי - בניגוד לדבריה, בפועל הן משרתות את המדינה בגאווה. לא כל הערבים והערביות הם חנין זועבי. הנוצרים שבהם רוצים להתגייס וחלקם מזמן כבר מתגייסים לצה''ל. צפו בסרטון קצר בו נערה ערביה נוצרית הגאה להיות ישראלית ועוד יותר גאה לשרת בצה''ל, ומבחינתה זועבי יכולה לעזוב לעזה. לדבריה "כל קיצוני במדינת ישראל, שחושב שהוא פלסטיני, מבחינתי הוא לא חייב להישאר פה. הוא אפס - כמו זועבי, שילכו לעזה. שם יקבלו אותם בברכה".

בשבועות האחרונים יצאה חברת הכנסת הערביה, חנין זועבי, נגד ההאצה של גיוס נוצרים. לרגדה, שתשובץ בתפקיד מיוחד כאחראית על גיוס העדה הנוצרית, היה מסר ברור להעביר לה. "כל קיצוני במדינת ישראל, שחושב שהוא פלסטיני, מבחינתי הוא לא חייב להישאר פה. הוא אפס", היא מכריזה. "כמו זועבי, שילכו לעזה. שם יקבלו אותם בברכה".

ג'ראיסי המשיכה: "באיזו זכות היא מדברת בשמנו? מי נתן לה אישור? היא ערביה, אני לא ערביה. אני ישראלית. אם היא תרצה אני אשלח לה צו גיוס". עם כניסתה ללשכת הגיוס היא מבטיחה: "בטוחה שיבואו המון אחריי".


רימה באבו הנה חיילת נוספת שמשרתת בחזית כחיילת בצה"ל בתפקיד סמב"צית בגבול ישראל - מצרים. היא  נולדה לאם נוצרייה מאוקראינה ולאב מוסלמי מטייבה, ובגיל 18 היא עשתה את החליטה באופן אמיץ להתגייסה לצה"ל ללא ידיעת אביה. היא משרתת כסמב"צית מגבול ישראל-מצרים ומספרת על תחושת הניכור מצד החברה, על הניתוק מאביה ועל התכניות לרגע שאחרי השחרור הקרב מצה"ל.

לאחר הגיוס, במשך שבועות, אביה של באבו ניסה להשיג אותה בטלפון - והיא סיננה אותו. בסופו של דבר היא ענתה לאחת מעשרות שיחותיו. במסגרת השיחה, הוא הזמין אותה לביתו לשיחת פיוס. היא הסכימה להיפגש ברעננה, בבית קפה הומה אדם, כדי לוודא שלא יפגע בה.

 "הסברתי לו שאני לא הולכת נגדו או נגד העם שלו, זה פשוט משהו שאני רוצה לעשות. אמרתי לו שכמו שהוא בגיל 19 עבר לאוקראינה והתחתן עם מקומית, אז הנה, זה הזמן שלי לקבל החלטות", היא משחזרת. "ברגע שהוא הבין שאין סיכוי שאצא מהצבא הוא ויתר. הוא אמר לי 'אני סולח לך, אני מבין אותך, אבל לעולם לא אקבל את זה'".




Mona Lisa is first of all a worrier and commender in the IDF unit Krkl. Her origin is is an Arab  Christian and  she lives in Haifa . She is the model of  knowing what is right and proper - to  protect Israeli citizens, Jews and Arabs alike. Her military service in IDF as a warrior , is one of the ways that enable it to fulfill its role as a defender of civilians from the enemy. She did not have to join the Israeli army . But she voluntarily enlisted in the knowing that this is the right thing to do. She has to protect innocent Israeli citizens - regardless of religion, race or gender.
In the last 3 years she is serving the state of Israel as a worrier and commander in the IDF. She prevents terrorist activities , protecting the citizens of Israel and preventing criminal activity of drug smuggling from Egypt through Sinai  desert to Israel teritory. This patriotism is the essence of Zionism - to preserve the
security of the state and its citizens. 's Actions are remarkable and praise and do not take it for granted .

2 תגובות:

  1. כל הכבוד, ישר כוח על האומץ והתעוזה הכפולים גם להיות לוחמת וגם ללכת נגד הזרם זאת המדינה שלה וכמו כל אזרח איכותי היא חיבת להגן עליה, מקווה שכמוה וכמונו ילכו אחריה אחרים ערבים ויהודים ויתגייסו לצ.ה.ל להגן באופן שוויוני על המולדת

    השבמחק