מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 17 ביוני 2014

משטרת ישראל אינה משטרה יעילה ומועילה. לכן, האזרחים אינם בטוחים


"אם המוקד המשטרתי היה מתפקד בצורה מקצועית והיה מגיב כמו שצריך לקריאת המצוקה מהחטוף, יש סיכוי לא מבוטל ששלושת הילדים היו היום בריאים ושלמים בבית. מרגע שהתקבלה שיחת החטיפה, המשטרה הייתה חייבת לעשות את העבודה. היא לא עשתה זאת, מבחן התוצאה חמור מאוד, ואין סביבו ויכוח. הנושא של הפעלת המוקדים במשטרה הוא סוגיה מורכבת מזה הרבה מאוד שנים. קמו לא ועדה אחת ולא שתיים שעסקו בענייני המוקד ובמבחן התוצאה עדיין יש בעיות תפקוד רציניות מאוד במוקדים של המשטרה, זאת האמת. זה שיש שיחות הטרדה, זה לא תירוץ בשום אופן לתקלה בתגובת המשטרה לאירועי אמת. המשטרה צריכה לתת לזה תשובות ולא לתת תירוצים. אם אחת ולתמיד יחליטו שלא יושבים יותר ילדים במוקדי המשטרה – ובמקומם הופכים את המוקדים למקצועיים יותר, מאויישים בשוטרי סיור ותיקים שמכירים את השטח, יודעים את העבודה ומסוגלים להבדיל בדיוק בין שיחה אמיתית לשיחה שאיננה כזו. הניסיון עושה את ההבדל."
~ על מחדל מוקד 100 של המשטרה בעת חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון ביוני 2014 (יונתן אוריך, ניצב בדימוס: "האחריות – על מפקד מחוז ש"י", באתר nrg, 1 ביולי 2014)






לפני שבועיים התקשרתי למשטרה כשגבר ניסה לאנוס אצלנו עובדות במעלית. התקשרתי אליהם עוד מקבלת המדווחת הראשונה. השוטרת שישבה במוקד ניתקה לי את הטלפון שוב ושוב. לכן, נאלצתי לצאת לתפוס את האנס בעצמי עם קבלת המדווחת השלישית כדי למנוע פגיעה בנשים נוספות.
ניידת משטרה הגיעה אחרי כמעט שעה, למרות שאמרתי למוקד שמדובר בארוע מתגלגל שמתרחש כרגע ואני עם מאבטח עושים מרדף אחרי האנס.

******
אני גרה ליד שכונת הרכבת בלוד וזה לא מזיז למשטרה כשערביי השכונה יורים על היהודים זיקוקים וכדורים חיים. הבניינים שלנו מחוררים והקריאות שלנו נותרו ללא מענה. אנחנו גם סובלים מתג מחיר שהערבים עושים לרכבים שלנו ולרכושנו הפרטי. למרות שמדובר בפשע על רקע לאומני, המשטרה לא נוקפת אצבע, אלא רק כשלראש העיר זה נמאס והוא הודיע למשטרה חד משמעית שאם השוטרים לא מגיעים, הוא נכנס לשכונה להפסיק את האיום.
ברור שהשוטרים לא הגיעו. לכן עו"ד רביבו עשה את המעשה הראוי והתעמת עם היורים. בין רגע נשלחו מעל ל-10 ניידות למקום העימות ונלקחו עצורים.


****
בעוד שבועיים אני צריכה להעיד נגד שודד אלים שנאלצתי לתפוס בעצמי לבד ולשבת עליו במשך 50 דקות עד שהמשטרה הגיעה, כשתחנה נמצאת במרחק 75 מטר מהמקום. מדובר בשודד שזו הייתה הפעם השנייה ששדד את הסופרפארם תוך שעתיים.
בדרך כלל, לפי דיווחים של הנהלת הסניף, הוא שודד את הסניף בממוצע 5 פעמים ביום, ללא נשק אבל מפעיל אלימות על עובדות הסניף. המשטרה לא טורחת להגיע כשהעובדות מתקשרות לדווח על השוד. השוטרים גם לא מגיבים בהתאם כשנמסר להם שמדובר באותו השודד שחוזר על הפעולה כמה פעמים ביום.
****
מי עדין זוכר את האבא והבעל שירד להשתיק נערים רועשים בבאר שבע ונדקר על ידם למוות לעיני אשתו? זוכרים שהוא קרא למשטרה, המשטרה לכאורה טענה ששלחו ניידת שלא מצאה כלום.... הניידת שנשלחה למקום בכלל לא הגיעה אליו. השוטרת שנהגה בניידת בכלל לא סיבבה את המפתח בסוויץ' בכדי להתניע את הניידת ולא נהגה לכיוון. אף אחד במוקד שאמור לפקח עליה בכלל לא הסתכל על האיתורן כדי לוודא שהיא לא משחקת שש בש בחדר אוכל עם השותף שלה. הסוף הרע יכול היה להימנע.
 ****
דוח חמור התריע על הכשלים החמורים של מוקד 100 של המשטרה כבר לפני שנה. דווח על חוסר ניסיון של המוקדנים, חוסר הכשרה והפרת נהלים - אלה הם רק חלק מהכשלים שצויינו בדו"ח שהוגש ביוני 2013 לשר אהרונוביץ' ולמפכ"ל המשטרה דנינו, ובאו לידי ביטוי בטיפול בחטיפה בשבוע שעבר. 
****
אז כשמתבגר מתקשר למשטרה ב-22:30 בלילה ומודיע שהוא נחטף והם מתעלמים זה לא מפליא אותי. ההורים שלהם דווחו למשטרה ב-3:00 לפנות בוקר שהילדים לא הגיעו הביתה. שעה מאוחר יותר, ב-4:00, המשטרה דווחה לצבא. מדובר ב-5.5 שעות יקרות שיכלו למנוע את המצב העגום בו הילדים נמצאים כרגע. כדי למזער את הנזקים שנגרמו ליחסי הציבור של המשטרה, נמסר לחדשות ערוץ 2 שרק אתמול נכנסו 2,000 שיחות סרק למוקד של מחוז ש"י האחראי לאירועים ביהודה ושומרון. הבעיה היא שהמוקד מקבל בממוצע 1,200 שיחות ביום ואתמול לא היה יוצא דופן. להלן השיחה:




כאמור, מדובר בהרגל של משטרת ישראל לא להגיב בהתאם לדיווחים. להלן דיווח על אישה שנאנסת על ידי נהג מונית בחניון. המוקדן מתקשה לקבל את ההסבר לאן לשלוח את הניידת ולכן לא מכניס את הקריאה למערכת. בעקבות כך, כמובן שהמשטרה לא מגיעה. השוטרים כמובן ממליצים לאזרחים למנוע את הפשע האלים במו ידיהם מאחר והמשטרה אימפוטנטית.




כשיש סכסוך במסגרתו נשלפים אקדחים ללא רשיון ומתחילים לירות האחד בשני, זה התפקיד של המשטרה ומד"א לטפל באירוע. במשך יותר משעה, אזרחים ישראלים רבים מתחננים לסיוע מהמשטרה וממד"א כדי שיבואו להפסיק קרב יריות, לעצור אנשים ולהציל ישראלים שגוססים, קרב שהתחיל בגלל תושב כפר טבאש שהתפרע בכביש.
זה לא התפקיד של מד"א להיכנס למקום לא בטוח לפני שמשטרת ישראל מאבטחת את האירוע. אבל משטרת ישראל סרבה להגיע גם שעה לאחר הדיווח הראשון עד שהיריות יפסיקו, עד שהשכנים ירצחו האחד את השני. למה באמת ששוטרים יסכנו את עצמם? ישראלים לא חמושים נאלצו לעצור את היורים בגופם כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע. אזרחים נרצחו. אבל השוטרים לא היו מוכנים להתערב במהלך קרב יריות. יתכן שנוכחות משטרתית בלבד הייתה מפסיקה את האירוע ומצילה חיים מבלי שאף שוטר יפגע ומבלי שירו כדור אחד.
זה לא היה קורה בצפון תל אביב או בקיסריה. במקרה כזה, המפכ"ל של המשטרה התאגידית הישראלית היה מגיע עם הישמע היריה הראשונה. זה לא סוד שמשטרת ישראל אינה מגיעה לקריאות שמגיעות מאזורים שמועדים לפורענות, כמו כפרים ערבים, לוד ודרום תל אביב. אז מה אם אתם אזרחי ישראל? אתם עניים. תמותו.





המוקד הטלפוני של המשטרה תמיד 100 בשבילך. זהו מערכון של החמישיה הקמארית משנת 1993, שעדיין מתאים ומתאר את משטרת ישראל ואת התייחסותה המזלזלת באזרחים. הסרטון הסאטירי הזה מתאר כיצד המוקד של המשטרה מתנהל - כמו תחנת מוניות. דב נבון, שחקן האופי שמייצג את הדמות חסרת עמוד השדרה של החמישיה הקאמרית, מייצג את האזרח שזקוק לשרותי המשטרה מאחר והוא נמצא במצב חרום.



תסכול ומבוכה במשטרה? אני בספק. הם לא מכירים בתחושות שליליות אלו. הרי תופעה זו אינה חדשה ואם הדבר היה מפריע למישהו שם במטה המשטרה ברמלוד, דברים היו משתנים. במהלך השנים הסתננו לתקשורת, בטעות או שלא, מקרים נוספים בהם המוקד נכשל בתפקודו. אני לא מדברת על המקרים שהצליחו להשתיק או שהנפגע לא הטריח את עצמו מאחר ולא רצה להתמודד עם המשטרה.
בספטמבר 2011, רוצח דיווח למוקד שהוא רצח את חברה שלו. הוא מסר למוקדנית את המיקום של הגופה ואת המיקום של המפתח לדירה. רק בשיחה השלישית למוקד, שבוע אחרי הרצח, המשטרה הטריחה את עצמה לדירה.
במקרה אחר, מוקדן של מד"א דיווח למוקד המשטרה על כך שהגיעו לקריאה וקבעו מוות לאדם שנורה בראשו.
המוקדנית טענה שבמד"א עובדים עליה, סרבה להאמין לדברים והתקשתה לקחת כתובת.





אין בטחון בישראל. משטרת ישראל היא משטרת בזיון. מדיניות האכיפה אינה מכוונת למקומות הנכונים, לאכיפת עבירות שימנעו אובדן חיי אדם, לאכיפת ומניעת אלימות במשפחה ובאזורי בילויים, לאכיפת עבירות תנועה מסוכנות. שמאלנים הזויים מדריכים כיצד להרוג חיילי צה"ל וקוראים לרצח ראשי ממשלה, אך עדיין מסתובבים חופשי. את המשטרה לא מעניין שבאופן קבוע יש שכונות שפורצים בהם לרכבים, כמו למשל בדרום תל אביב ובלוד או כשיש רצח על רקע כבוד המשפחה. יש אזורים בארץ עטורי עבריינות שנאסר על שוטרים בכלל להיכנס אליהם, כולל דרום תל אביב ושכונת הרכבת בלוד. הם גם לא אוכפים את החוק כשמדובר בחברי כנסת שידוע שהם עוסקים במרמה. הטיפול בעבירות המין בישראל הוא בכלל קטסטרופה.
שוטרים בעצמם עוברים עבירות תנועה מסוכנות ואף מאיימים על אזרחים ותוקפים אותם שלא לצורך. יש מדיניות אכיפה ראוותנית שמשרתת אינטרסים הנוגדים את ריבונותה של מדינת ישראל. שוטרים בשכר מסייעים להוצאת ילדים מהבית בכדי להשים אותם בפנימיות ובמוסדות פסיכיאטרים בניגוד לצורך וממניעים כלכליים.  השוטרים משרתים אינטרסים המטיבים עם הטייקונים בישראל. אז מה הפלא שהמדינה נמצאת במצב הגרוע מבחינת בטחון כיום? אני משלמת מסים כדי שלאזרחים יהיה בטחון ובפועל, הדבר לא קורה.










3 תגובות:

  1. תודה על הפוסט נחמד מאוד שלך זה מאוד פוסט אינפורמטיבי אנחנו אוהבים את זה ואנחנו גם אותו דבר בעסק הזה ומזמינים אתכם לבקר website.Thanks שוב לפוסט נחמד.

    השבמחק
  2. כל עוד בראשות מח"ש (מחלקת חסרי שכל ) עומד איש חדל אישים וחסר כישורים אורי כרמל, המחלקה מהווה רק חממת פטרי לכל הפסולת האנושית שנזרקו ממקומות קודמים ,הם ימשיכו בהרגלם המגונה לסגור כ-93% מהתלונות כנגד השוטרעים , לא יהיה כל מורא על המשטררררע שהפכה לגוף מרושע זדוני ואפל הקולט לשורותיו רק את הלוזרים והסדיסטים , שתמשיך להתנהל בעבריינות ואלימות , שלא לאמר חוסר תבונה , אתם יכולים לשאול בתחנה הרקובה והמושחתת שם השוטרעים נוטלים גם שלמונים מעבריינים ומשתפים אתם פעולה כנגד אזרחים הגונים . . . תחנת השכונות הבזויה דרום ת-א . מי ייתן וגם אהובייך ציפי לבני ,יפלו קורבן להתעללות והתעמרות של שוטרעים מושחתים , ועתה שאת לא שרה יצוצו בך רגשות אשמה כבדים בשל כך . יכולנו לזכור אותך אחרת אבל סופך כקצף אדוות הגלים בים ! ! !

    השבמחק