אם שילמתם באינטרנט את הטסט השנתי ובמקרה הרישיון המודפס הגיע אליכם קרוע בדואר, אין ברירה - צריך להנפיק רישיון חדש. מתקשרים למספר שמופיע מאחורי הרישיון *5678, ואחרי שמתייאשים מהמענה האוטומטי, מבקשים להגיע למענה אנושי שעונה די מהר.
יחד עם זאת, מבירור עם משרד הרישוי עולה שאין צורך לשלם כלל במידה וההנפקה החדשה מתבצעת תוך חודש מאז התשלום באשראי באינטרנט. במלים אחרות, ניתן להוציא עותק של הרישיון רכב המשולם ללא חיוב. אבל... נו מה, שילמת... אז אין מה לעשות... אין דבר כזה זיכוי על חיוב שגוי כמו שמצופה מכל חברה עסקית - פרטית לעשות כשרות לצרכן בגין הגזל... כשמדובר על משרד ממשלתי שגובה ממך כסף, זה חד כיווני, או לחילופין, ענן בירוקרטיה.
מהנאמר לעיל מסתבר, כי משרד התחבורה הוציא את תהליך הגביה לחברה חיצונית, אאוטסורסינג [כן, המדינה היא מעסיקת עובדי הקבלן הגדולה בישראל] בחברת הקבלן, נראה שלא ממש יודעים את החוקים. מה שהם כן יודעים, זה לגבות אגרות מיותרות ולטרטר את האזרח שכדי לקבל את כספו בחזרה צריך להתחיל עם ניירת ודואר מול המדינה ומעטים האזרחים שיעשו את זה עבור 29 ש"ח.
אז התחלנו עם דואר ישראל שלא מסוגל להעביר מעטפה שלמה ליעד וסיימנו במשרד התחבורה שמעסיק חברת קבלן כצד ג' שלא יודע מתי לוקחים עמלות, מתי לא ובטח שלא יודע לתקן טעויות.
לתפארת מדינת ישראל.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה