ההיסטוריה השיווקית בישראל ובעולם עמוסה בהטעיות שיווקיות מטעם חברות שונות ויצרני מזון, שמטרתן להטעות את הצרכנים. הדבר בא לידי ביטוי למשל בהקטנת משקלו של מוצר והגדלת נפח האריזה שלו כדי ליצור רושם אצל הצרכן כאילו המארז מכיל יותר מוצר כשלמעשה, המשקל קטן יותר והמארז מכיל אויר. יוניליוור זכורה שעשתה זאת באריזות קורנפלקס תלמה למי שזוכר. יש הטעיות מוכרות וידועות המיוחסות לסופרים ולרשתות שיווק, כגון הטעיה בשילוט של המוצר ובמחירי מבצע, כפי שביצעה רשת הום סנטר. עדן טבע מרקט זכורה לרעה עם מהפכת החלב שלה, כאשר הטעתה צרכנים לחשוב שמבצע החלב שלה היא מדיניות של הרשת ולא מבצע.
כרגע עך הכוונת רשת רמי לוי וההטעיה שהיא מבצעת בנוגע לאזורי החלוקה של במשלוחים באמצעות הזמנה מאתר האינטרנט של רמי לוי.
להלן מפה של איזורי החלוקה כפי שמופיע באתר האינטרנט של רמי לוי::
הסתכלו היטב על המפה, בפריסת הערים ברחבי הארץ. במקרה ה"טוב" מדובר בבורות גיאוגרפית מזעזעת למדי של מעצב המפה. במקרה הרע, מדובר על נסיון הטעיה מכוון שמטרתו להראות שאיזורי החלוקה נרחבים יותר ממה שהם באמת... סביון למשל נמצאת בעוטף עזה בטווח הקטיושות, על פי המפה. נחלים, מתברר, קרוי על שם נחל הירדן. רמת גן נמצאת מזרחית לראש העין, שערי תקווה נמצאת בין פתח תקווה לכפר סבא באזור יהודה ושומרון, סמוך מאוד לגבול המזרחי של מדינת ישראל עם ירדן ובקרבת ים המלח. גם רמת גן נמצאת ביהודה ושומרון, מתברר, רחוק מאוד מצפון תל אביב. שלא לדבר על קריית אונו וגני תקווה ובכלל גבעתיים שנמצאת מעבר לקו הירוק.
לא ידעתי שלרמי לוי אזורי חלוקה בבקעת הירדן. לדעתכם סביון יכולה להיחשב כעיר בעדיפות פיתוח א'?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה