נהגת התקשרה למוקד של המשטרה וסיפרה שכרגע איבדה את הבלמים. היא נהגה על כביש 6 אבל הגיר לא תפקד לה. גם לא הבלמים. בסיוע של שוטר, היא נכנסה בו מאחור כשהכביש היה בעליה וכשהמנוע שלה היה כבוי. השוטר השתמש בבלמים של הניידת כדי להאט את המהירות שלה ולעצור את הרכב באופן מבוקר.
יכול להיות שזהו אחד מהמקרים שתאונה עלולה הייתה להיגרם והפעם, לא בגלל טעות אנוש, גורם המוות מספר אחת על הכביש. גם אני הייתי בעלים גאה לרכב שתפקד מעולה ועבר את מבחני הטסט השנתיים בלי בעיה. רק שמדי פעם משאבת הבלמים הייתה מתחממת ודוושת הברקס הייתה נתקעת. זתומרת יתהפך העולם, הרכב לא יסע עד שהמשאבה תתקרר. זה היה קורה בעיקר בפקקים. זה לא סיכן אותי - הרי לא איבדתי בלמים. הם תפקדו טוב מאוד. כן, גם בלי שביקשתי אבל הם תפקדו. על עוד הבלמים מתפקדים לא רואה בכל בעיה. ובכל זאת, הרכב עבר טסט.
לתשומת ליבכם, תעשו שימוש בטכנולוגיית רדאר למניעת תאונות דרכים

על בעל הרכב ואו הנהג הקבוע מוטלת האחריות לדאוג לתחזוקה השוטפת של הרכב. גם אם הרכב עבר טסט, אל תסמכו על בוחני הרכב במכון הטסטים. זו האחריות שלכם לוודא שהרכב תקין ועובר טיפולים שוטפים, כגון טיפול 10, בדיקת בלמים וצמיגים. יש לעשות הכנה לכל עונה בשנה - חורף או קיץ, לא משנה. אין שום בעיה לפחות פעם בשבועיים להרים מכסה מנוע ולבדוק מים, נוזל ברקס, נוזל לניקיון השמשה ולחץ אויר בצמיגים בתחנת הדלק.
מצד שני, להלן טיפול לא מוצלח של משטרת ישראל במקרה בו משפחת אטיאס איבדה את הבלמים. להלן ההקלטה של הנהג עם המשטרה, בו הוא נשמע אומר "אין ברקסים, אין הנדברקס, אנחנו בסכנת נפשות. שמע ישראל". שיחת הטלפון המצמררת בין נהג המכונית שאיבד את הבלמים לבין מוקד 100, רגע לפני התאונה המחרידה שבה נהרגו 8 מבני משפחת אטיאס לפני כשנתיים. ההקלטה מתפרסמת באישור המשפחה. במשך 6.5 דקות הנהג דיבר עם המוקד ולא קיבל הנחיות מתאימות כיצד לנהוג. מאורע זה מעלה את החשד שהארוע הנ"ל הנו מבויים ונועד למטרות יחסי ציבור ותיקון התדמית הציבורית השלילית של משטרת ישראל, ובפרט משטרת התנועה. לכל אורך השיחה לעיל, המתנדב מילא תפקיד של גיבור על, כאילו קרא מתסריט כתוב מראש, כשהשיא היה החיבוק בסוף.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה