תוכן עניינים
מבוא
1
פרק 1
– סקירה ספרותית
2 1.1
החינוך הלא פורמלי
2 1.2
חינוך טרום צבאי 5
פרק 2
– ארגון הגדנ"ע 6
2.1
היסטוריית הגדנ"ע 6
2.2
טקס הקבלה וההשבעה לגדנ"ע וסמל הגדנ"ע 9
2.3
הפעילות בגדנ"ע מקום המדינה ושבוע הגדנ"ע 10 פרק 3
– דיון ומסקנות 13
סיכום 17
ביבליוגרפיה 20 נספחים טבלת נספחים נספח א' – פקודת הנוער, נובמבר 1940
נספח ב' – החג"מ
נספח ג' – פקודת הנוער, מאי 1941
נספח ד' – פקודת הנוער, דצמבר 1947
נספח ה' – גדנ"ע נח"ל – ספטמבר 1948
נספח ו' – שלד התוכנית לאימון התנסות בבסיסי הגדנ"ע
תקציר
בעבודה זו נדון בסוגיות בתחום החינוך הלא פורמלי, כאשר נציג ארגון טרום – צבאי ישראלי ונבחן את מאפייניו של החינוך הלא פורמלי במסגרת הגדנ”ע. סוגיה זו הנה אחת מיני רבות בתחום, סוגיה שעשויה להשפיע על הבנת המרכיבים – הן בתרומתה של המערכת הלא פורמלית לתהליך הסוציאליזציה של החניך, כגורם המכין את המתבגר לתפקידו כחייל וכמבוגר והן בהשפעת מערכת זו כארגון מונע סטייה. בהמשך העבודה נדון במסגרת חינוכית בלתי פורמלית – הגדנ"ע, ונבחן כיצד באם לידי ביטוי מאפיינים של חינוך שאינו פורמלי בארגון הגדנ"ע. מטרת עבודה זו הנה לבחון את פעילות הגדנ"ע בהתאם למאפייני המערך החינוכי הבלתי פורמלי. לשם כך, במהלך הפרק הראשון נציג את מערך החינוך הבלתי פורמלי, ניגע על קצה המזלג בתחום החינוך הטרום צבאי ונפרט בהרחבה על הגדנ"ע – החל מסקירה היסטורית של הקמת מערך גדודי הנוער ופעילויותיו, תוך התמקדות בפעילויותיו כיום. ישנו "טיפוס אידיאלי" המבדיל בין הפעילות החינוכית הבלתי פורמלית לדפוסי החינוך הפורמליים. שיטת הפעולה אשר מאפיינת את מסגרות החינוך הלא פורמלי, זאת בהתבסס על ממדי הדגם האידיאלי של כהנא. בהמשך, ננסה להציג את הקשר בין הגדנ"ע ומערך החינוך הבלתי פורמלי ולהגדירו בהתאם למודל האידיאלי של כהנא למסגרת חל”פ.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה