סוג העבודה | הצעת מחקר |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | בית-ספר, מוטיבציה, מוסד חינוכי, מנהל, מנהל בית ספר, מעורבות הורים, מערכת החינוך, סגנון ניהול |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 702 |
מספר מקורות | 13 |
תקציר העבודה
הצעת מחקר בנושא השפעת סגנון הניהול של מנהל בית הספר על מידת מעורבותם של ההורים במסגרת המוסד החינוכי רציונל המחקר – קשר בין בית הספר להורים ומעורבות הורית בבית הספר עשויה להתבטא במגוון רחב של פעולות, כגון מעורבות שגרתית, אספות הורים, דיווח על התקדמות התלמיד בלימודים, סדירות נוכחותו בלימודים וכדומה. יחסי הגומלין עשויים להיות אף מורכבים יותר, כגון פיתוח תכניות מובנות הכוללות מספר רב של נושאים ותחומי פעולה. עניין האקדמי קיים בבחינת הקשר בין בית הספר לקהילת מוסד החינוך – משפחות התלמידים הלומדים במוסד ושכניהם הקרובים, מיקומם הגאוגרפי דרגת הגיל וכדומה, זאת מאחר ומאפיינים אלו משפיעים על אפשרויות הקשר ורמת האינטימיות בין בית הספר לקהילה. הקהילה הנה מערך חברתי חשוב הקיים מחוץ לכותלי בית הספר וממנו התלמידים שואבים ערכים, נורמות, ידע ודפוסי התנהגות חברתיים. למשפחה יש השפעה ישירה על התלמיד, לאור מצבה הכלכלי והחברתי. מטרת פיתוח הקשר בין בית הספר לקהילה הנה בעיקר בכדי להעלות את רמת ההישגים והמוטיבציה ללמוד וכן, לפתח ולחנך אזרחים טובים (פרידמן, 2010).
שיתוף ההורים הנו חלק מהתהליך הדמוקרטי של בית הספר. העדר התאמה בין השיתוף לאוירה הכללית בבית הספר והסכמה של הצדדים …
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה