מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 23 בספטמבר 2017

מועמדותו של מייק בורשטיין נשללה מטקס פרסי האוסקר הישראלי








האקדמיה הישראלית לקולנוע מזמן פשטה את הרגל. פשיטת הרגל נובעת הן מאחר ומירי רגב, שרת התרבות הישראלית, שמשרדה מתקצב את הקולנוע הישראלי, לא הוזמנה לטקס והן משום שהאקדמיה הזו משמשת באופן קבוע שופר להבעת דעות פוליטיות באמצעות ״האומנות״ ששמה קולנוע.
כאשר נוחת על ראשי המנגנון יוצר שחקן ובמאי מוכשר כדוגמת מייק בורנשטיין נוחת באופן לא צפוי על האקדמיה הישראלית לקולנוע באמצעות סרטו ״ אזימוט״. הסרט אזימוט צולם כאן, בישראל, במצפה רמון בפברואר השנה. הסרט עוסק במלחמת ששת הימים. לפתע הם נזכרים שם באקדמיה לעיין בתקנון ולציין שמייק בורשטיין לא יכול להיות מועמד לפרס התסריטאי והבמאי בטקס פרסי אופיר בגלל בעיה שקשורה בנושא ״תושבות הקבע״ בישראל. לפתע, העובדה שמייק חי ומתפרנס בלוס אנג'לס, היא קריטית.
מגבלה זו,כמובן, לא הפריעה, לראשי האקדמיה לקדם סרטים של עמוס גיתאי שחי ומתגורר בפריז. או למנוע מיוצרים שקיבלו כסף מקרנות ישראליות אבל מסרבים לכלול את שם מדינת ישראל בקרדיטים של הסרט שמומן מכספי משלם המסים הישראלי בפסטיבלים בינלאומיים , להופיע בטקס האקדמיה.
המסקנה שלי מכל העניין היא פשוטה מאוד - יש להקים אקדמיה חדשה לקולנוע וטלוויזיה ישראלים, שתקדם ערכים ישראליים יהודיים וציונים, ולאו דווקא את ערכי ה BDS ועיתון ״ הארץ״
מה שמזכיר לי שהטקס מיועד רק לסרטים ה"נכונים" מהסגנון הבא:












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה