מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 26 בספטמבר 2011

הקלות הבלתי נסבלת של סחיטה ברשיון על ידי רשות חניה




להלן תמצית השיחה שנערכה לאחרונה בייני לבין נציגי הגביה של עיריית גבעת שמואל:



מ.ק: שלום, הגיע אליי שליח עם התראה לפני עיקול בגין דו"ח חניה. אפשר לקבל פרטים?
עריית גבעת שמואל: קיבלת דו"ח חניה ולא שלמת.
מ.ק: מתי?
עריית גבעת שמואל: אי שם בשנת 2009.
מ.ק.: איך זה שלא הודעתם לי עד היום?
עריית גבעת שמואל: שלחנו לך דואר רשום במאי 2011. לא דרשת אותו...
מ.ק: ומה קרה בין 2009 ל-2011.
עריית גבעת שמואל: זה לא התחום שלנו
מ.ק: על איזה חניה מדובר
עריית גבעת שמואל: על חניה באזור ללא תו אזורי מתאים
מ.ק.: אבל באותו הזמן הייתי דיירת הרחוב ויש לי חוזה שמוכיח את הדבר. איך אפשר לערער?
עריית גבעת שמואל: יכולת לערער תוך שנה. כרגע אין מה לעשות ואם לא תשלמי עד יום שלישי, נשלח לך מעקלים
מ.ק: אתם סוחטים אותי?
עריית גבעת שמואל: עריית גבעת שמואל לא סוחטת היא גובה כספים ברשיון
מ.ק: תרשמי מספר כרטיס אשראי





ואכן, זוהי אינה הפעם הראשונה שעירייה בישראל סוחטת כספים ברשיון מאזרחים. כשהעיריות שולחות דו"ח או הודעת תשלום, הם לא תמיד מגיעים לכתובת עדכנית. אבל כשרוצים לעקל רכוש - יודעים טוב מאוד איפה אתה גר.
ובכלל, במידה וישנה טענה של חובות כספיים על דו"חות חניה, חובת ההוכחה מוטלת על העירייה. למעשה, לדעתי, מדובר בנוהל להגדלת קופת העירייה או במקרה של גיא מרוז, משהו אישי שיש לחולדאי נגדו בעקבות כתבת תחקיר לא מחמיאה שערך העיתונאי על ראש עיריית תל אביב. מקרה ידוע הנו מעצרו של העיתונאי גיא מרוז, הידוע גם כמגיש בעבר את תוכנית "בולדוג" וכיום חלק מזוג המגישים בתוכנית "אורלי וגיא", בגין אי תשלום דו"חות חניה בסך 20,000 שקלים לעיריית תל אביב. נגד מרוז הוצא צו מאסר, לאחר שלא שילם דו"חות חנייה לעיריית תל-אביב.
"הגעתי לתחנה משותפת של המשטרה וההוצאה לפועל בנחלת בנימין 39 בתל אביב, ואז הסתבר לי שיש לי דו"חות שלא ידעתי עליהם, משנת 99' ו-2000, שמעולם לא קיבלתי עליהם שום דואר רשום", סיפר מרוז. "הם אמרו לי שאו שאני אשלם את סכום הדו"חות כולל הריבית - כ-20 אלף שקל, או שיעצרו אותי ל-60 יום". קרי, נאמר לו 'או שאתה משלם או שאתה נכנס לכלא'.
לאחר מעצר של מספר שעות גיא מרוז נכנע לניסיון הסחיטה והוא שוחרר בהוראת בית המשפט לאחר ששילם את החוב בארבעה תשלומים.
דרך אגב, במסגרת ערעור שהגיש גיא מרוז על החלטת בית המשפט לצו עיקול בגין הקנסות על דוחות חניה אלו, זכה המערער כיוון שהעירייה לא הפעילה נוהל תקין לגביית הקנסות מולו וכן, ההחלטה לצו עיקול שניתנה על ידי בית משפט השלום הייתה לקונית - ראו במסגרת פסק דין שניתן בפרשה - בימ"ש לעניינים מקומיים ת"א ב"ש 627498/90 גיא מרוז נ' מדינת ישראל (עיריית תל אביב)
כנראה בעקבות השכיחות הגבוהה של מקרים אלו, עברה הצעת חוק שמטרתה לעגן את נוהל הסדרת העיקולים בגין חובות על דו"חות חניה. לפי ההצעה, העיריות יידרשו להנפיק לבעל הרכב דו"ח בדואר רשום, ולקבל ממנו בתגובה אישור לפיו הדו"ח התקבל. אם לא יוכלו להוכיח כי בידיהם אישור מסירה, לא יורשו לבצע עיקול ברכושו של הנהג.




לסיכום, כדי להימנע מדוחות חניה, צריך להשיג פרארי מדגם F40






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה