מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 13 באוקטובר 2012

הטיית נתונים בתקשורת בנוגע לתעשיית המין בישראל


בתמונה הבאה נתקלתי במסגרת קידום שערוץ 2 עשו למאמר באתר הערוץ על ראיון עם זונה. לתחושתי ובהתבסס על ידיעותיי, מישהו שיחק עם הנתונים וניפח אותם:




יש כאן כל כך הרבה משחקים עם המספרים:
אז לטענת השקף שמקורו ממאקו אך מקור הנתונים אינו ידוע, כ-10,000 איש עובדים כיום בתעשיית המין בישראל - לדעתי יש יותר מ-10,000 מועסקים בתעשיית המין בישראל. 
82% מהנשים והנערות העוסקות בזנות הותקפו פיזית וכן, יותר מחצי מהתקיפות בוצעו על ידי לקוחות.... לא מדויק! לדעתי, מעל ל-80% מהנשים בכלל הותקפו אי פעם מינית, בלי קשר לתחום עיסוקן. למעשה, לא קיימת אישה שלא הוטרדה או הותקפה אי פעם. מעבר לכך, סביר יותר שהסרסור שלהן יתקוף אותן יותר ולא הלקוח, כך שהיחסיות לא באה לידי ביטוי בנתונים. 
בנוסף, כ-14% מהנשים בכלל סובלות מפוסטראומה שקשור למין. המספרים גבוהים יותר כשמדובר באסירות, אם כי לא יותר מדי. יתכן ש2/3 מהזונות סובלות מביטוי כלשהו של פוסטראומה, כמו יתר אוכלוסיית הנשים בישראל. אבל ההפרעה אינה נפוצה יותר אצלן.
יחד עם זאת, גיל הכניסה לזנות אינו 13 שנים בממוצע, לא רק כי פדופיליה אינה עניין תרבותי הנפוץ בישראל כמו ביפן - משמע דימוי היופי הנשי הנפוץ בישראל עדיין קשור לנשים מבוגרות ומפותחות מינית. מעבר לכך, הסחר בנשים בישראל הוא בנשים שנמצאות בגילאי ה-20 וה-30 לחייהן ולא בילדות.
לבסוף, נטען שזונות חיות בממוצע כ-50 שנים. תוחלת החיים שלהן אינה קשורה לעיסוקן אלא לכך שלא מעט הנן נרקומניות ועברייניות מהתחום הפלילי כמו עבירות רכוש, סמים ואלימות. אין הבדל בין תוחלת חייהן לתוחלת חייהם של אוכלוסיות בעייתיות אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה