מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 14 בפברואר 2014

פתרון סכסוכים בדרכי שלום ושוויון זכויות בין בני האדם נוגד את ערכיו של החמאס





ספרי לימוד חוברו במיוחד עבור האוכלוסייה במערכת החינוך בעזה ושאמורים להילמד בין כיתה ז' לכיתה ט' נכתבו על ידי נציבות הפליטים של האו"ם. ארגון הטרור חמאס, אשר נבחר באופן דמוקרטי לשלוט בעזה, סירב להכניס את ספרי הלימוד הללו שחיבר האו"ם מאחר ופתרון סכסוכים בדרכי שלום נוגד את ערכיו התרבותיים.
הארגון השולט בעזה לא הסכים להכניס לכיתות ספרי לימוד שחיברה נציבות הפליטים של האו"ם. הטענה של משרד החינוך בחמאסטן "אין הכרה בזכות הפלסטינית להילחם בישראל, בסבלו של העם, ויש התמקדות גדולה מדי בהתנגדות מפויסת ככלי היחיד להשגת חירות" וכן "הסתמכות גדולה מדי על פתרון סכסוכים בדרכי שלום, הנוגדת את ערכי העם הפלסטיני".
לדברי מוטסם אל-מינאווי, דובר משרד החינוך בעזה,  "הממשלה מאמינה שחומר הלימוד אינו תואם לאידיאולוגיה ולפילוסופיה של האוכלוסיה המקומית. הספרים אינם מתייחסים לזכות הפלסטינית להילחם בישראל ולסבלו של העם הפלסטיני. יש התמקדות עצומה בהתנגדות מפויסת ככלי היחיד להשגת חירות ועצמאות."
על פי החמאס, "התנגדות חמושה היא רכיב מפתח במאבק שלנו נגד ישראל". הארגון מתנגד גם להכללת "ההכרזה האוניברסלית על זכויות האדם", - זאת בהתבסס על מסמך שאושר על ידי האו"ם ב-1948 ושמכיר ב"זכויותיהם השוות והבלתי ניתנות לוויתור של כל חברי משפחת בני האנוש". כולל על פי מגדר, דת וגזע. ממשלת חמאסטן מאמינה כי חלק מהצהרת האו"ם נוגד את החוק האסלאמי, כולל זכותם של אנשים להתחתן עם בעלי אמונה שונה משלהם, הזכות להמרת דתם ואף זכות האישה לא להרצח על רקע כבוד המשפחה.
בממשלת חמאסטן, בנוסף, התנגדו לניסיונות האו"ם לארגן ריקודים עממיים בהם גברים יכולים לרקוד עם נשים וכן, סרב להכליל את השואה בתוכנית הלימודים בעזה. כביטוי להתנגדויות אלו, האו"ם ביטל  את המרתון שתוכנן להיערך ברצועה מאחר שחמאס מנע מנשים להשתתף במרוץ.
ואת ישראל מחרימים מאחר והדבר בלתי אפשרי לחתום על הסכם שלום או בכלל ליישם ערכי שלום עם תרבות כזו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה