מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 12 במרץ 2014

המונית של סמו מראה כמה שהארץ נהדרת כשהיא משרתת את הטייקונים





בטח שמתם לב שכוכבי "ארץ נהדרת", תוכנית הסאטירה הלוהטת בערוץ 2, מרבים לככב דווקא במסעי הפרסום של מוסדות פיננסיים כמו בנקים, חברות ביטוח וחברות כרטיסי אשראי. אסי כהן, שכיכב בעבר בתוכנית, פירסם במקביל את הבנק הבינלאומי. שני כהן מפרסמת את חברת הביטוח 9 מיליון. עלמה זק השתתפה בקמפיין של בנק הפועלים. טל פרידמן ואלי פיניש מדובבים את היונים של ביטוח ישיר. פיניש ומריאנו מפרסמים זה זמן רב את דואר ישראל,  הידועה גם כמכילה בתוכה את בנק הדואר ואשר משווקת בימים אלה כרטיס אשראי לחיוב מיידי "ויזה נטען". השחקנים מרוויחים מאות אלפי שקלים לקמפיין - מגיע להם כל שקל... באמת. הם הרוויחו את הכסף הזה. והבנקים? הם פשוט מקווים שככה, כשהעולם מצחיק, תשנאו אותם פחות.




שבועות מעטים לאחר שהוצג לראשונה בתוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", הפכה הדמות של נהג המונית  אשר בן חורין, אותו משחק יובל סמו לנהג המונית המפורסם בישראל. היציאות באין כניסה שנהג המונית משחרר בקצב מסחרר ("רוצה מונה או מחיר מופקע?") וכמובן הסיטואציות עצמן מוכרות לכל ישראלי שנסע אי פעם במונית. אבל תארו לכם שבמקום נהג מונית, בן חורין היה נהפך לפתע למנכ"ל של חברת כרטיסי אשראי. עכשיו, כשהמונה לא דופק, כבר לא מדובר בעוד 20 שקל שנהג המונית הנוכל הרוויח בלי לרשום, אלא בהלוואה שאתם לוקחים שהתייקרה באלפי שקלים,כאשר הריבית אותו גובה חברת האשראי עבור ההלוואה גבוהה לעומת השוק השחור וברווחיה של החברה שתפחו במיליונים. אולי אפילו, למה לא, במקום "מונה או מחיר מופקע", בן חורין ישיב ללקוחות שמתעניינים בהלוואה: "אדוני טייקון, או שניתן לך ריביות של שוק אפור", "אנא המתן, אני בדיוק במיליון השביעי שלי השנה", וכמובן הקלאסיקה "מה רצית, 30 אלף שקל לקנות אוטו? אין בעיה, פריים פלוס 9,000% בשנה לשלוש שנים, והכסף בתוך שעה בחשבון שלך".
לצערי, ברור שבתוכנית לא ילעגו למי שמפרנס את השחקנים בחברות הביטוח ובבנקים. סמו לא יגלם דמות של מנהל בחברת כרטיסי אשראי, ובטח לא את דמותו של מנהל בישראכרט, החברה בה הוא משמש כיום פרזנטור שלה. איך הם יירקו לבאר ממנה הם שותים, כשבמקביל לייצוג החברות במסעי פרסום עתירי המזומנים שלהן, השחקנים יחקו טייקונים ומנכ"לים שצוחקים עלינו כל הדרך אל הבנק? כמו למשל את מנכ"ל ישראכרט, דב קוטלר, שעלות שכרו כ־6 מיליון שקל בשנה, או את יו"ר ישראכרט לשעבר, אירית איזקסון, שעלות שכרה הייתה כ־20 מיליון שקל לא רוצים לממן את שוקה? סבבה, אז תממנו את שני כהן, 1,155 עובדים, משרדים מפוארים ושכר מנכ"ל בעלות של 11.9 מיליון שקל. 
מי זה באמת שוקה? סוכן הביטוח המקצועי והאמין או מנכ"ל ביטוח ישיר שגורף שכר של מיליונים? מנכ"ל ביטוח ישיר רביב צולר הרוויח ב–2013 לא פחות מ–11.9 מיליון שקל. ארבעה מנהלים בחברה קיבלו בגין 2013 שכר בעלות של 8.8 מיליון שקל. ביטוח ישיר ו9 מליון זו פיקציה אחת גדולה 90 אחוז מהעובדים בחברות אלו הם רק מספר במערכת שמרויחים שכר מינימום. ההנהלה הבכירה גוזרת קופונים על שאר העובדים והלקוחות. על פי הערכות, שני כהן  שמייצגת את החברה מקבלת על קמפיין שוקה בין 500 ל–800 אלף שקל בשנה. זה מגיע כמובן מהכיס של מבוטחי החברה. גם המותג השני, ביטוח ישיר, מעסיק שתי יונים יקרות - אלי פיניש וטל פרידמן - קרוב לוודאי לא בסכום נמוך יותר. אכן ארץ נהדרת.
הטאלנט בקמפיין זה רק הכסף הקטן. הכסף הגדול הוא כמובן המדיה, זמן הפרסומות בטלוויזיה וברדיו. איי.די.איי היא אחת המפרסמות הגדולות בישראל: ב–2013 הוציאה החברה על פרסום, על פי הדו"ח, 64.5 מיליון שקל. גודלם של משרדי חברת איי.די.איי, בפתח תקוה הנו 10,000 מ"ר בעלות של 70 שקל למ"ר בחודש. בשנת 2013, החברה השקיעה באחזקת המשרדים הללו  48 מיליון שקל ואחזקת רכבים עלות 4.7 מיליון שקלים נוספים. הרי צריך לשלם את החשבון בסוף. כנראה שגם בפרמיה הנמוכה עדיין יש מספיק כסף לחלק שם למעלה. כמה חופשות אפשר לקנות בסכום הזה? כמה שוקות אפשר לפרנס? ולאן אתם מעדיפים שהכסף שלכם ילך? כל שנותר לחברה שמפרסמת עם הסלוגן "אז תפסיקו לממן סוכן", ושמה על הגריל עובד ממעמד הביניים עם עסק קטן, הוא להוסיף באותיות הקטנות: "כדי שיישאר יותר למנכ"ל". בסופו של דבר, עדיף כבר שוקה.
הבנקים חלילה, שמוחקים לטייקון כזה או אחר בין 1.4 ל-1.8 מליארד שקלים כשלחלופין, הם יכנסו למלחמת חורמה כנגד אזרח פשוט שלא החזיר הלוואה בסך 10,000 שקלים או חלילה נכנס לאוברדראפט של 15,000 שקלים. הבנקים הם אלו שגובים מלוקחי המשכנתאות פי 3 ממה שהלווים לוו בפועל. עלות שכרו של מנכ"ל בנק איגוד, חיים פרייכלמן הייתה 11 מיליון ש"ח. אבל הם לא יהיו מושא ללעג. אומני ישראל ותוכניות הסאטירה השמאלניות לא יתמכו המחאה כנגד הבנקים והטייקונים המפרנסים אותם. תוכניות אלו, לצערינו, משפיעות על האג'נדה, על דעת הקהל ומציגות את המציאות באופן מוטעה. הם גם לא ילעגו על השמאלני הנאור. בארץ נהדרת ילעגו למזרחי, יציגו אותו באופן מעוות ונלעגג. ממש ישפילו את דמותו כמו שהנאצים עשו ליהודים. גם המתנחל לא ייצא מהתוכנית בזול - דמותו תושחת וירקו על הערכים אותם הוא מייצג. העיקר שבתוכנית לא לועגים למי שמביא להם פרנסה - לטייקונים, לשמאלנים, לאשכנזים, לבנקים ולחברות הביטוח.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה