מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 16 באוקטובר 2014

שוטרים תוקפים מתרחצים בחוף אשקלון ללא סיבה







תדמיתה הציבורית של משטרת ישראל הנה שלילית ומתדרדרת מרגע לרגע. תדמית זו נפגעת במיוחד לאור העובדה שבעשור האחרון מעל ל-90% מאזרחי ישראל יש טלפון סלולרי ובו מצלמה המאפשרת להקליט ולתעד את האלימות המשטרתית כנגד חפים מפשע.
להלן סרטון שפורסם בדף הפייסבוק הרשמי של משטרת ישראל ועמו הסיפור הנלווה שנראה שהא תואם לסרטון ולתדמית האלימה של השוטרים המכים בישראל:








הפנים האמיתיות של משטרת ישראל שכיביכול אמורה להגן עליינו!! בצהריי יום שישי בחוף דלילה שבאשקלון יושבים חבורת צעירים כשלפתע מגיעים שני שוטרים ומחליטים להפוך את הציידנית שהכילה משקאות אלכוהליים למרות שהשתייה הייתה סגורה מבלי לתת אזהרה או התראה כי אין לשתות אלכוהול במקומות ציבוריים. עובדה שצעירים לא ידעו.למרות שלא שתו או החזיקו ביידם שתייה .שניים מהצעירים שדיברו עם השוטרים נעצרו .בראשון בעטו הפילו לחול מבלי סיבה או התנגדות מצידו ואזקו אותו בעודו באזיקים השוטר מרביץ לו.
השני שבא רק לדבר עם השוטר אני מצטטת ״אני יכול רק לדבר איתך״ קיבל מכות התרחק באו אליו חנקו אותו עד שצעק אני לא יכול לנשום ריססו אותו בגז פילפל וירו בו באקדח חשמל ואזקו אותו שאינו מתנגד ,וצעקו מי עוד מיתקרב יקבל גם אני ועוד חבר התקרבו וגם רוססנו פילפל, אזקו אותו וממשכים להרביץ לו ושוב אני חוזרת לא הייתה התנגדות מצד הצעירים .
הצעירים נעצרו ששניהם צורחים מכאבים ומבקשים מים המשטרה ביקשה מהמשפחה לקנות להם מים אפילו לא טרחו לתת . כשהגעתי לתחנת אשקלון והודעתי שיש ביידי סרטונים המוכיחים שהצעירים חפים מפשע ועוגמת הנפש שנגרמה להם הייתה לשווא הם ענו לי בזה שזה לא מענין אותם ואין להם מה לעשות עם זה.
הצעירים שוחררו בליל שישי אך נפתח להם תיק של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו שזו עברה מאוד חמורה, ואני חוזרת מבלי סיבה ברורה הם שילמו 500 שקלים וחזרו הביתה מפוצצי מכות אחד מתקפל מכאבי המכות שחטף השני משריפת הפלפל מהמכות ומכך שנורה באקדח חשמלי.השני שבא רק לדבר עם השוטר אני מצטטת ״אני יכול רק לדבר איתך״ קיבל מכות התרחק באו אליו חנקו אותו עד שצעק אני לא יכול לנשום ריססו אותו בגז פילפל וירו בו באקדח חשמל ואזקו אותו שאינו מתנגד ,וצעקו מי עוד מיתקרב יקבל גם אני ועוד חבר התקרבו וגם רוססנו פילפל, אזקו אותו וממשכים להרביץ לו ושוב אני חוזרת לא הייתה התנגדות מצד הצעירים . הצעירים נעצרו ששניהם צורחים מכאבים ומבקשים מים המשטרה ביקשה מהמשפחה לקנות להם מים אפילו לא טרחו לתת . כשהגעתי לתחנת אשקלון והודעתי שיש ביידי סרטונים המוכיחים שהצעירים חפים מפשע ועוגמת הנפש שנגרמה להם הייתה לשווא הם ענו לי בזה שזה לא מענין אותם ואין להם מה לעשות עם זה. הצעירים שוחררו בליל שישי אך נפתח להם תיק של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו שזו עברה מאוד חמורה, ואני חוזרת מבלי סיבה ברורה הם שילמו 500 שקלים וחזרו הביתה מפוצצי מכות אחד מתקפל מכאבי המכות שחטף השני משריפת הפלפל מהמכות ומכך שנורה באקדח חשמלי.אני מבקשת שכל המדינה תסתכל בסרטון המצורף ותראה את הפנים האמיתיות של המשטרה שניתפלה כך סתם לצעירים שמסביבים היו עוד המון ששותים ובטח שאת השתיה מוכרים בחוף!
נכון, יש סיבה מוצדקת שבגללה אסור להחזיק בקבוקי זכוכית ואלכוהול בכלל בחוף - הבקבוק יכול להישבר ומתרחצים יחפים דורכים על זה. בנוסף, אדם שיכור שנכנס למים טובע [מניסיון של חובשת בחוף]. מי שעובר על תקנת עזר עירונית זו מקבל דוח של 700 שקל. יחד עם זאת, את אותן הסכנות אפשר גם להגיד על נרגילה כשאת הגחל הבוער זבלים זורקים לחול ואז אנשים דורכים על זה ובנוסף, לא תמיד הראש הוא טבק רגיל של נרגילה ואם הם נכנסים מסטולים למים או על בקבוקי זכוכית שונים שקונים במסעדות שבחוף ואיתם יושבים על החול - זה יכול להיות קולה, ספרייט ואפילו מאותו מותג בירה שהבאתי מהבית, רק ששילמתי עליו פי 5 מהמחיר בסופר. את זה השוטרים והפקחים העירוניים מסיבה מסוימת מאפשרים למכור בחוף.
עם זאת, מאחר ומדובר בתקנת עזר עירונית בלבד ולא בחוק מדינה [ככל הידוע לי], יש להביא אותה לידיעת הציבור. לכן, ברוב החופים שאני מכירה יש שלט שמזהיר על כך והפקחים בראשון ובבת ים מזהירים בקול לפני שהם פועלים. מכך עולה שיש דרך להתנהג, יש דרך יעילה ומועילה לאכוף חוקי עזר עירוניים גם כשהם קצת הרבה מושחתים מבלי לגרום לנזק תדמיתי.

השוטרים בסרטון מתנהגים כך כי הם גברים מכים, זה ידוע. מדובר באנשים אלימים בחסות החוק. לכן, נשאלת השאלה מדוע אין אכיפה על נרגילה כמו שיש אכיפה על אלכוהול? אולי בגלל שבמסעדות בחוף מוכרים אלכוהול קר במחיר שחיתות של 25 שקלים לפחות? ומדוע אין אכיפה כנגד מכירת בקבוקי זכוכית בכלל במסעדות של ספרייט, קולה ואפילו את אותה הבירה שהביאו מהבית? בקבוקים אלו כן נכנסים לחוף...


להלן תגובת המשטרה בשרשור:
"אנו מגנים ומוקיעים התנהגות אלימה ומצפים מהשוטרים בשטח לפעול באיפוק וסובלנות על אף ההתמודדות המורכבת עם אזרחים הנמצאים תחת השפעת אלכוהול. האירוע המופיע בסרטון הועבר לבדיקת מח"ש (המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים). 
עם זאת, ראוי לציין כי מדובר בסרטון ערוך שאינו משקף את התפתחות האירוע במלואו ומתמקד באופן מגמתי בהתנהגות השוטרים במקום. מדי יום פועלים מאות שוטרים בחופי הרחצה למניעת אירועי אלימות, דקירות וקטטות המוניות מתוך כוונה לאפשר לציבור שומר החוק את האפשרות להגיע בבטחה וללא חשש לחופי הרחצה"
ואכן, חדשות רעות גבירותיי ורבותיי - המשטרה הולכת לחקור את עצמה והעבירה את התלונה למח"ש [מחלקת חקירות שוטרים], לא פחות. במחלקה זו, מעל ל-90% מהתלונות המוגשות מושתקות תחת הסעיף "נמצאה כלא מוצדקת" למרות העדויות וההוכחות. נציג המשטרה שכתב את ההודעה כבר מכתיב מראש את הדו"ח שייכתב בעקבות ההפניה למח"ש - "מדובר בסרטון ערוך ", הסרטון "אינו משקף את התפתחות האירוע במלואו" ו"ומתמקד באופן מגמתי בהתנהגות השוטרים".
לפיכך, מיותר לציין שהמסקנה תהיה שהאזרחים היו שיכורים, תקפו את השוטרים [שכנראה חבולים ביותר, פצועים בעקבות תקיפתם של האזרחים וכו'] ולכן, מדובר באלימות מוצדקת - כל זאת עוד מבלי שהשוטרים המדוברים זוהו ומבלי שנלקחה מהם גרסה לארוע ואו נבדקה האם היא תואמת את המתרחש בסרטון ואת טענת האזרחים המותקפים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה