מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

פילוסופיה טנטרית ומיניות בעולם המערבי








מיתוס. כך ניתן בעיקר לתאר את ההיכרות עם פילוסופיית הטנטרה כפי שהעולם המערבי מכיר. בעולם המערבי, המודעות לפילוסופיית הטנטרה (Tantra) אינה גבוהה ומורכבת בעיקר ממיתוס. האדם הממוצע בעולם המערבי קשר אותה לסקס ומיניות. בראש ובראשונה, טנטרה הנה פילוסופיה דתית שמקורה מהמזרח הרחוק - הודו וטיבט. במסגרתה, המאמינים סוגדים בעיקר לאלה שאקטי וכן, היקום נתפס כתוצאה של משחק אלוהי בין האלים שאקטי ושיבא. מדובר ביישום של פרקטיקה רוחנית וטקסי הערצה, אשר מטרתם המוצהרת היא שחרור מבורות ולידה מחדש.
היקום שלנו קיים בזכות אנרגיה אלוהית. למעשה, הטנטרה שואפת לתעל אנרגיה זו אל היקום הקטן שקיים בכל אדם באמצעות טקסים באופן יצירתי ומשחרר. כלומר מדובר בסוגיה שפילוסופיות ודתות דנות בה - שחרור מסבל.
הטנטרות הן ההדרכות הרוחניות המאוחרות של הודו. במקביל ליהדות, במסגרתה ישנם ספרים המפרטים את ההיסטוריה העתיקה - תורה, נביאים, כתובים ואז משנה וגמרא, כך בהודו היו הוודות האופנישדות והפוראנות ואז הטנטרות. הכתבים המוקדמים יותר עסקו בהדרכה רוחנית אבסרקטית וסימלית. לעומתם, הטנטרה נועדה לדורות האחרונים שנחשבים נמוכים וחומריים יותר. לכן, בטנטרות ניתנות הדרכות המלמדות כיצד לעשות עבודה רוחנית גם לאנשים הכבולים עמוק בעולם החומר. בין היתר חלק מההדרכות האלו עוסקות במיניות. 
ישנם מספר סוגים שונים של טנטרה ופרקטיקות בהן הטנטרה מתבטאת. מדובר בצורות שונות של הערצת האלים. חלקם באים לידי ביטוי באמצעות פעילות מינית. עם זאת, הטקסים המיניים הנם חלק קטן מפילוסופיית הטנטרה. למעשה, בראש ובראשונה טנטרה זו דת ופילוסופיה שרובה לא קשורה ישירות לסקס. עם זאת, בחברה המערבית בה אנחנו חיים, מצד אחד אנחנו סוגדים לסקס מבחינה תרבותית ומצד שני, סקס ומיניות הנם טאבו חינוכי במערב. לא מלמדים אף אחד בבית ספר איך לעשות סקס בצורה נכונה ובריאה, אלא רק איך להימנע ממחלות מין במסגרת שיעורי חינוך מיני.
קיום הטקסים המיניים של הטנטרה מספקים כלי לחוות חוויה מינית שונה לגמרי מזו שהמערב מלמד אותנו עליה בדרך כלל. יחד עם זאת, בגלל האובססיה המערבית לסקס ומיניות, נוצר הרושם כאילו טנטרה מתמקדת רק בסקס ומיניות, הסיבה העיקרית לכך שהמערביים מסתקרנים לגבי טנטרה בימינו - הם מעוניינים בסקס טוב יותר. מאחר ואנחנו, המערביים, תמיד רוצים "לחתוך לתכל'ס" יותר ויותר דברים מסוננים מהטנטרה עד שהיא הופכת לעניין שקשור רק לסקס ופחות ופחות לרוחניות.
שלא תבינו לא נכון - סקס, בשילוב עם אהבה ולימוד של טנטרה יכולים להיות מאוד רוחניים, וזה כל היופי בסקס טנטרי. עם זאת, יש דרך ארוכה לעבור בכדי להגיע לחוויה זו. כאשר מעגלים פינות, לא ניתן לצפות להגיע לאותה חוויה. במערב הטנטרה עברה.מיסחור ורידוד גדול.  חלק מהמסטרים הגדולים של הטנטרה הנם נזירים, כגון ה"דליי לאמה". 
אושו תרם רבות להעלאת המודעות לנטרה בקרב העולם המערבי. עם זאת, הוא השתמש במונח "טנטרה" כעלה דפנה למתירנות המינית הקיצונית שהתרחשה בשנות ה70. הוא יצר את ה"נאו -טנטרה", בליל רעיוני המשלב בין פסיכותרפיה אמריקאית ורעיונות ניואייג'ים בצבע טנטרה.אושו וחבריו יצרו ב"נאו טנטרה" דבר חשוב ויקר ערך. הנאו טנטרה מטפלת בבעיית הניקור והנירוטיות המערבית  ועונה על צורך חשוב. עם זאת, אושו נמנע מהפצת טכניקות המדיטציה הטנטריות, הטקסים, ההסמכות, תרגולי השליטה באנרגיה, העבודה עם מנטרות וכל תרגול טנטרי אוטנטי מסורתי. ובכך, אושו, תלמידיו ומורי "ניו אייג" טנטרה נוספים תרמו רבות להפיכת הטנטרה למושג המקושר אצלנו מיידית לסקס ומיניות. 
טנטרה היא לא תרפיה מינית או תבלין אקזוטי לגיוון חיי המין. מדובר בידע רוחני גבוה ועוצמתי להשגת ההארה רוחנית. 
הטנטרה מטבעה נחשבת לתורה סודית המועברת ממורה לתלמיד בהעברה ישירה. בשל העוצמה הגדולה של הטנטרה, התלמיד נחשף אליה רק לאחר שעמד במבחנים רוחניים ופיתח מוסריות וחמלה. לכן, הטנטרה המסורתית אינה מוצר מסחרי ולא נועדה "להמונים". 
הטנטרה מיועדת לקדם את המתרגל למצבי בתודעה הרוחניים הגבוהים ולהביא אותו להזדהות מלאה עם הכוחות הקוסמיים הראשוניים שמחוללים את המציאות (שיווה ושאקטי). תרגולי הטנטרה המסורתית דורשים משמעת, ריכוז והתמדה. חלק מתרגולי הטנטרה מחייבים אף נזירות בתקופות מסוימות. 
טנטרה (שפירושה המילולי הנו פשוט טכניקה או מארג) נועדה בעיקר כדי להכניס מודעות למין. האנרגיה המינית היא דבר לא מודע אצל רוב בני האדם, למעשה זה התממשות החיה באדם, הצורך הביולוגי להתרבות. טנטרה זה מדיטציה בזמן מין. פירוש מקובל יותר הוא דווקא מארג.
משמעות הטנטרה הנה טכניקה למילוי רצונות. לאדם אין שליטה על הרצונות שלו. נטען שהרצון מתקיים בפני עצמו רק לאחר שהוא מגיע למוחו של מישהו. רצונות הם תוצר של נטיות סמויות - נטיות התנהגותיות המשפיעות על התנהגותו העכשווית של האדם). באמצעות הגשמת הרצונות, נטיות אלו בוטלו. על פי מתודולוגיית הטנטרה, באמצעות הגשמת רצונותיו של אדם, מושגת שחרור. שחרור פירושו הטבע של הבנה עצמית.
למעשה, העולם אינו רק הביטוי של התודעה שבו אנו נמצאים. זוהי גם דרך חיים המספק הנאה וידע אסתטיים. כלומר יותר מאשר טכניקה, הטנטרה הינה אוסף רעיונות ופרקטיקות דתיות ואחרות להשגת ההבנה המוחלטת של כל היש כאינספור תופעות הארוגות שתי-וערב זו בזו ללא התחלה וסוף במרחב ובזמן. המושג השגוי שקיים היום לגבי טנטרה מונע מאנשים רבים וטובים להגיע לידע רוחני חשוב שיכול לקדם אותם בדרכם הרוחנית.  הטנטרות הן הרבה יותר מאשר מדיטציה בזמן מין. רובן כוללות טכניקות שונות של עבודה מנטלית של ריכוז בינטרות ובמנדלות, שינון מנטרות, התבוננות בחלל או בחושך ואינן קשורות למין או מיניות.



מעוניינת להכיר את עולם הטנטרה ולקבל עיסוי טנטרי? מדובר בחוויה יוצאת דופן ומשחררת של עיסוי טנטרי משולב - צרי קשר דרך הודעה בדף הפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה