מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 3 במרץ 2017

משרד הבריאות יודע על המתרחש בבתי האבות הסיעודיים







בשבועות האחרונים, שוב צץ לו תחקיר המעיד על מצבם הקשה של תשושי נפש ומבוגרים במצב סיעודי המאושפזים בבתי אבות. במסגרת התחקיר, נחשפה התעללות מינית ופיזית במאושפזים וכן, כדי לחסוך בהוצאות, חוסכים בכח אדם, מספקים כח אדם לא מיומן, מקצצים בתרופות, המאושפזים מטופלים על ידי מסתננים לא חוקיים ועובדים זרים שהגיעו מטרות עבודה, מרעיבים את החולים, קושרים אותם למיטות ולכיסאות, לא רוחצים אותם, לא מחליפים להם טיטול ועוד.
מנהל בית אבות לשעבר מעיד על כך מניסיונו, כי בעלי בתי האבות מתעשרים מקיצוץ באוכל, בתרופות, בחיתולים ובכוח האדם. הם גונבים מאות מיליונים מהמדינה ויש אחות אחת על מאה חולים, שגם היא ישנה, ועובדים פלסטינים וסודנים שלא אכפת להם, ומתבצעת התעללות פיזית ומינית במטופלים. מדובר בתעשיית סבל של קשישים בישראל. לדבריו, אם מעסיקים אנשים 16 שעות ביום, משמרת כפולה, לפעמים 7 ימים בשבוע, בתנאי עבדות, ואפילו לא בשכר מינימום, כי הם מועסקים על ידי קבלנים, שגם את זה גונבים להם, כתוצאה מכך הם מתפוצצים על החולים, כי הם כעוסים, ממורמרים, וקשה להם ומקפחים אותם. וזה לנקות קקי ופיפי ולהרים חולה, ולא לישון 16 שעות רצוף, וחלקם עוברים מה-16 שעות האלה לישון בבית אבות אחר. במדינות ה-OECD יש בממוצע 8-10 אחיות על כל אלף איש. בישראל יש קצת יותר מ-4 אחיות על כל אלף איש. חלק מהאחיות הן אחיות מוסמכות בבתי חולים ציבוריים, שבאות לעבוד משמרת לילה כדי לקבל את שכרן ב'שחור', כי לא משתלם להן לקבל מעל השולחן, כי אז יהיה תיאום-מס ולא יישאר להן כלום. והן ישנות, כי מחר בשבע בבוקר הן צריכות להתחיל משמרת בבית החולים.
הדבר נובע ממספר גורמים, כגון רצון של משרד בריאות לחסוך בכסף, הרצון של הבעלים של בית האבות להרוויח את המקסימום על חשבון החולים הסיעודיים והעובדים המועסקים אצלם בבית האבות ובטח במחלקות הסיעודיים בהם המטופלים לא יכולים להתלונן, מאות מליוני שקלים נגנבים מהתקציב ועוד. משרד הבריאות אינו מפקח ואינו מבקר את בתי האבות הללו. מעבר לכך, גם כשהפיקוח מתבצע, משרד הבריאות מעדכן את בית האבות שמתכונן לביקורת מראש.
כדי לבדוק את איכות הטיפול בבית האבות, תבואו לעשות ביקורת בהפתעה מעבר לשעות הביקור - בלילה, אחה"צ ואפילו בסופי השבוע. תבדקו שרותים, את מצב המטבח, המקררים, איכות המזון ואיכות הטיפול והתרופות.






כבר לפני חצי שנה, נחשף המתרחש בבתי אבות סיעודיים במסגרת תחקיר בתכנית הכל כלול עם סיון כהן. משרד הבריאות הבטיח לטפל בזה. התוצאה: תחקיר נוסף חשף שההתעללות בזקנים סיעודיים נמשכת באותם בתי האבות הסיעודיים. משרד הבריאות סרב לסגור את המוסד מאחר ולא נמצא פתרון למאושפזים במחלקות השונות. יחד עם זאת, אנחנו בדיוק כמו האסקימואים שלקחו את הזקנים שלהם רחוק רחוק בשלג, השאירו איתם עם מנת צידה ליום, והותירו אותם לגורלם למות תוך מספר ימים בקור. אנחנו עושים את זה במודע כאשר אנחנו שולחים את הזקנים שלנו לעשרות בתי אבות ובתי חולים סיעודיים.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה