מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 30 במאי 2017

ניסוי המצלמות האישיות במשטרת ישראל הוכתר בהצלחה





לפני כמה חודשים החלו במשטרת ישראל ניסוי במצלמות אישיות על קומץ שוטרים במטרה לתעד את פעילותם. המשטרה אף הוציאה סרטון תדמיתי המתעד את פעילות המצלמות על השוטרים - ראו בהמשך. הפרוייקט החל בסוף 2016 (מאוגוסט 2016 עד ינואר 2017), לפני פחות משנה כניסוי של המשטרה, במסגרתו הוטמעו מצלמות ניידות על מדיהם של קומץ שוטרים במסגרת פיילוט ניסויי של הארגון. הפיילוט הושם, תחילה, בקרב 138 - 150 משוטרי הסיור והתנועה בלבד במספר מרחבים, אשר נמצאים בשטח הרבה ובאים במגע רב עם האזרח. המטרה הייתה לבחון את האפקטיביות של המצלמות ותרומתם לעבודת השוטרים.
השבוע נחשף, כי לאור הצלחת הניסוי, השוטרים ייאלצו להסתובב עם המצלמות עליהם כדרך קבע במהלך המשמרת. מתברר, כי מתוצאות הניסוי עולה, שהמצלמות סייעו מאוד להפחית את כמות התלונות שהוגשו במחלקת חקירות שוטרים, גם אם בשטרה טוענים שמטרת המצלמות הנה לתעד אלימות כלפי שוטרים. כי זה מה שקורה בשטח. מה, לא?
כנגד העבריינים במדים בלא פחות מ-93%. לא שמח"ש, חלילה, עשו את העבודה שלהם בנוגע לתלונה וחקרו את המקרה כמו שצריך אלא טייחו את הממצאים. עובדה שרק אחוז בודד מהתלונות נמצאו מוצדקות. יחד עם זאת, עכשיו, כשהשוטר מודע לכך שפעולותיו מתועדות, הוא פועל על פי הספר ולכן, לא מספק אזרח סיבה להתלונן עליו. כך, למעשה, השוטר מרסן את עצמו בניגוד לבעבר.
אני מניחה, כי משטרה ישראל הרשו לעצמם ליישם את הפרוייקט מאחר ובניגוד לעשור הקודם, כיום, מצלמות נפוצות בסמארטפונים. כתוצאה מכך, שוטרים אלימים תועדו על ידי עוברי אורח במקרים הרבים של אלימות כנגד הציבור. אבל לא תמה, עכשיו צריך לוודא שהמדינה לא תיקח לעצמה את הכוח של התיעוד ״האח הקטן״ לטובת ״האח הגדול״. בטלנובלה המתועדת צפוי : שקרים שנחשפים, מצלמות מושמדות, ראיות שנמחקות ומשוחזרות, הדלפות לרוב וכנראה שאף שוטר לא יודח או שמא זו תהיה באמת תחילתה של מהפכה


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה