מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 27 ביוני 2018

כשהנסיך וויליאם לובש חליפה, הוא לא סוגר את הכפתור התחתון










עקבות ביקורו של הנסיך ויליאם בישראל שמתם לב שכשהנסיך וויליאם לובש חליפה, הוא לא סוגר את הכפתור התחתון? למען האמת, לא רק הוא עושה את זה – זה כלל ברזל ידוע שכל בריטי אמיתי מכיר. אלא אם כן זה ז'קט מיוחד, התחתון תמיד נשאר פתוח.
הסיבה לכך דווקא קשורה מאוד לוויל היקר שלנו. המנהג המשונה התחיל אי שם בתחילת המאה הקודמת בגלל לא אחר מאשר מלך אנגליה אדוארד השביעי (שחי בין 1841-1910). כשווסטים וחליפות התחילו להיות אופנתיים בתחילת המאה ה-20, המלך עמד בבעייה – לאדם היה תאבון אגדית, והיה רגיל "לאכול ארוחה מלאה בבוקר, צהריים, ארוחת תה, ארוחת ערב (בדרך כלל 12 מנות), וארוחה מאוחרת יותר", לפי המילון האוקספורד של ביוגרפיה לאומית. מאז שהיה ילד, למלך הייתה כרס מכובדת. כדי להקל על עצמו, אדוארד השאיר כפתור פתוח בווסט ובז'קט שלו. כשראו את זה יועציו, פתחו גם הם את כפתוריהם, וכך מנהג נולד. ובאנגליה, האופנה משפיעה מהמעמד העליון לפשוטי העם, זאת בניגוד לארצות הברית, שם המליארדרים לובשים ג'ינס וטישרט כמו יתר פשוטי העם.
מכאן התופעה רק התרחבה. ההמונים שמו לב והתייחסו לכפתור פתוח כמעין אקט אצילי. יותר ויותר אנשים באנגליה התחילו לאמץ את השיטה, ואחריהם אוהבי חליפות בכל העולם. עכשיו כשקונים חליפה, אם הז'קט תפור היטב אז באופן טבעי הוא יישב על הגוף בצורה יותר מחמיאה עם כפתור אחד פתוח מאשר אם אותו הכפתור היה סגור.
עובדת בונוס: כשיושבים, יש לפתוח את כל הכפתורים. מוזמנים למצוא תמונות של וויל יושב עם מנהיגים אחרים, ותראו שרגע לפני שהוא יושב, הוא פותח את החליפה








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה