מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 22 ביולי 2018

טבעונות ביהדות עם אסא קיסר (הרצאה)






"הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת כָּל עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ, וְאֶת כָּל הָעֵץ אֲשֶׁר בּוֹ פְרִי עֵץ זֹרֵעַ זָרַע לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה" (בראשית א', כ"ט).  
היום הוא ט' באב, צום המציין את יום חורבנם של שני בתי המקדש היהודים. היום זה יום חורבן, המציין גם את העובדה שכיום, מותם של בעלי חיים, בריאותיו של השם, עדיף על חייהם, לאור הצער הרב הנגרם להם על ידי האנושות בהנהגת היהודים. זהו המצב אליו הגענו היום.
כדי לשמור מצוות, צריך להיות טבעוני מוחלט ולא לצרוך בשר חלב ובייצים. היום יש איסור גמור לכך מההלכה. כאן מחיל הצדק, שאנחנו נשה למען אלו שמתחתינו ולא עבור אלו שמעלינו. כך מתחיל צדק חברתי. אם משה היה נכנס עם ישראל לארץ, יום לא היינו אוכלים בשר. הם חסרי ישע ונמצאים תחת הריבונות לנו. חייהם של בעלי החיים הוא הזמן הקשה ולא מותם. הפרקטיקות הקשות שנעשות נגדם הם מאסר עולם עם עבודת פרך עבורם - קיטום מקור, חישמול תרגולות למוות, גריסת אפרוחים, הפרדת עגלים מאימותיהם ועוד. מדובר בגרימת צער בעלי חיים ואיסור גמור מהתורה. זהו חילול השם. אסור לשתוק על כך ואין לתת לכך יד. הלכה למעשה, תעשיית המוצרים מן החי אינה כשרה. גם לא המהדרין שמתהדר בכשרות מהדרין.
האיסור בפגיעה מן החי נמצא עוד בספר בראשית פרק א', כאשר הקדוש ברוך הוא מגביל את תזונתו של האדם לתזונה מן הצומח בלבד. האדם הראשון היה טבעוני. לא נתן לאדם ולצאצאיו אישור אכילה. האישור ניתן רק לאחר 17 דורות בתקופת המבול לאור יצר הרע של האדם. גם בספר ויקרא, אדם שאוכל בשר ולא קורבן נחשב לכרת. מטרת הקורבנות הייתה להבחין בין ישראל לעבודת האלילים ולהגביל למשל איסור אכילת בשר וחלב ושחיה רק על יד בי שבט מסויים. בהמשך בני ישראל בכו בספר במדבר מי יאכילם בשר. בזכות בקשה זו ישנו קום המכונה קברות התאווה כי נקברו בשל תאוותם לבשר.
בספר דברים התורה התירה אכית בשר לא רק בהגבלה להקרבת קורבן בלי קשר למשכן. כדי שלא יגיעו עד לבית המקדש אכיל הבשר נחשבת לגנאי כי תאווה נפשך לאכול בשר. מדובר בתאווה. שיתרחק האדם מלאכול בשר. זה מרד בקדוש ברוך הוא ולא דברה התורה אלא יצר הרע. חזל אומרים כך. האידיאל הוא תזונה מן הצומח מאחר ומדובר בצער בעלי חיים, בטח כשמדובר בשגרה יום יומית. סבם של עלי החיים והאכזריות מוסתרת מעינינו. הנביא יהושע כרת ברית עם חיית השד ועם עוף השמיים. לפני שנעשה שלום עם בני האדם עלינו לעשו שלום עם בעלי החיים.










לאתר הבית ולהורדת הספר ולפני עיור השלם
הרצאה חובה החושפת את כוונתה ויחסה של היהדות לשפיכת דמם של בעלי החיים
הפקה בימוי ועריכה: גיל גולן
תסריט: אסא קיסר
הפקה בפועל: טל צחייק
צילום: גיל רמון
הקלטת שטח: עמרי ביטון
איורים: סטלה למיחוב
עיצוב פסקול: דוד מימוני, אולפני סטודיופוניק
אפקטים: סטודיו DAMA
צבע: תומר בהט




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה