מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 12 באוקטובר 2018

נניח שהשקעתי בדיאטה והורדתי 10 קילוגרמים ממשקלי. לאן הם הלכו?






אנשים טועים לחשוב שבתהליך ההרזייה, המשקל הופך לאנרגיה, אבל בפועל כל קילוגרם שאנחנו "יורדים", עוזב את הגוף דרך הנשימה, השתן והזיעה!
הגוף שלנו מפרק את המזון או את מולקולות השומן בשרשרת תהליכי הנשימה התאית. החלק האחרון של התהליך המורכב, וגם היעיל שבהם, הוא תהליך הזרחון החמצני - בו נעשה שימוש בחמצן שאנו נושמים לצרכי הפקת אנרגיה זמינה.
בסופה של השרשרת, תוצרי הלוואי של התהליך הם מים (H₂O, 16%) ופחמן דו חמצני (CO₂, 84%), שנפלטים, כאמור, דרך הנשימה, השתן והזיעה.
התוצרים הם גם ATP כלומר מולקולות שפירוק שלהם משחרר אנרגיה אז אכן תהליך הנשימה הצאית מספק אנרגייה לתא בנוסף לתוצרי הלוואי שהם מים ופד"ח. הגוף שלנו גם מייצר חומר שנקרא קריאטין, שמאפשר לתאים לקבל אנרגיה משריפה של חלבונים. אפשר לקחת תוספים כאלו בלי מרשם, כיוון שאין שום ראיות אמפיריות לכך שכמות גבוהה של קריאטין מסכנת את הגוף. אבל אם לוקחים יותר מהכמות המומלצת, זה ייצור בעיה של הצטברות בכליות, ובכך גם לאבנים או גרוע יותר. (זה קורה גם מצריכת יתר של ויטמינים ומינרלים שונים). בגלל זה אימון אירובי לשריפת שומנים יהיה איטי מתון וארוך
בונוס: אם בעת ביצוע פעילות גופנית, לא מגיע מספיק חמצן לתאים, התא לא יכול לפרק את תוצרי הביניים למים ולפד"ח, ונאלץ לפרק אותם לחומצת חלב במקום. פינוייה של חומצת החלב לוקח זמן ונוכחותה בשרירים גורמת לשרירים להתפס במהלך אימון קשה (אבל לא לכאבי שרירים שאחרי אימון, הנגרמים בעקבות מיקרו פציעות בשריר עצמו) .
הרצאת TED מעולה בנושא:









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה