מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 13 ביוני 2011

סיוט של בעלת בית






ב-15 לחודש אני נכנסת לדירה החדשה והחוזה שלי על הדירה הישנה נגמר בסוף החודש. בעלת הבית הנוכחית רודפת אחריי בטלפון וצועקת לי מהחלון [אני ביחידת הדיור שלה] כדי שאתן לה צ'קים ואחדש את החוזה איתה.
היא חוצפנית ממדרגה ראשונה - היא נכנסת אליי לדירה בלי רשות ובניגוד לחוזה [משמע פורצת - לפי החוזה היא צריכה לקבל ממני אישור להיכנס לדירה יומיים מראש, דבר שלא מתרחש בפועל]. היא נכנסה אליי לדירה לפחות פעמיים שאני יודעת - פעם אחת באפריל, היא נכנסה כשבפרוש אסרתי עליה לעשות זאת, כדי "להכניס את החשמלאי" שהיה אמור להיכנס לפני יותר מחצי שנה ולא נכנס [לא הייתי בעיר והיא הודיעה מהרגע להרגע - לא ביקשה רשות אלא הודיעה שהיא נכנסת. לפי החוזה זכותי לא להסכים לכך - היא צריכה לקבל ממני רשות וכשזה קורה, זה בהתראה של יומיים מראש. ואכן אסרתי עליה להיכנס]. בפעם השנייה שהיא נכנסה בעלה פלט במקרה כשהעיר לי אתמול שאני צריכה לשטוף את 2 הצלחות שהיו בכיור. בנוסף, היא מעולם לא קיימה את הצד שלה בחוזה כמו תיקון המקרר שמלכתחילה הגיע לא תקין ופשוט הורתה לי לקנות חדש [מקרר תקין מעוגן בחוזה].
בקיצור, בפעם הראשונה שבה היא נכנסה היא בכל זאת השתמשה בעותק של המפתח שלה בלי שהסכמתי, והוציאה את כל המכשירים מהחשמל - מחשב נייח [משמש כשרת], מסך שמשמש כמסך מחשב וטלויזיה, מערכת, מנורה ועוד. זה גרם לנזק רציני - חזרתי 12 שעות מאוחר יותר כדי לגלות שהיא גרמה לשרת לקריסה ומאז המחשב לא נדלק כי הכיבוי לא היה מבוקר. ברור שמה שה"חשמלאי" היה אמור לעשות לא נעשה [לתקן שקע שעלה ממנו עשן ונהיה שחור ביום נכנסתי לדירה]. במקביל, היא השאירה חלון פתוח, דבר שאפשר לחתולה להיכנס ולהמליט לי מתחת למיטה
בפעם השנייה שגיליתי שהם נכנסו אליי לדירה, כאמור, בעלה פלט לי בטעות. מסתבר, שהם נכנסו ביום חמישי כשישנתי חצי ערומה!!! היא פשוט נכנסה עם בעלה אחרי שלא עניתי לטלפון [הייתי ערה כי עבדתי 36 שעות רצוף וזכותי לישון עמוק ולא לקפוץ לכל ביפס שלה!!!!  זה לא נותן לה זכות לפרוץ אליי לדירה ולעשות שם סיור עם בעלה כשאני ישנה חצי ערומה] ומדובר ביחידה דיור בת חדר אחד, זאת אומרת הם נכנסו לי ישר לחדר השינה - איפה שמעתם כזאת חוצפה? ועוד הם באו אליי בטענות שאני משאירה כלים בכיור.
למה שאגיד לה שאני יוצאת מהדירה? היא כבר עשתה לי נזק למחשב לכו תדעו מה עוד היא תחשוב שאני עושה לה לדירה. לא מעוניינת שהיא עצמה תיכנס לדירה או תכניס לשם דיירים פוטנציאלים עד שאני יוצאת.
היחידה היא קרקע ובאותה פעם ראשונה שהיא נכנסה היא גם פתחה חלון דרכו נכנסה חתולה והמליטה לי מתחת למיטה. למחרת היא הודיעה לי שהיא מעלה לי את השכירות בסוף החוזה ב-400 שקלים וביום חמישי היא שלחה לי הודעת אסאמאס שמבחינתה 2300+400=2800 זה הסכום שהיא דורשת שיהיה רשום על ה-12 צ'קים שהיא דורשת ממני. עוד לפני חודשיים כשהיא הודיעה לי על העליה, בדקתי בהומלס על דירות בשכונה ומצאתי 3 יחידות דיור בשכונה שהם פי 2.5 מהגודל שלי [אני גרה ב-28 מ"ר והיחידות שמצאתי הם לא מרתף בגודל 70-85 מ"ר] יותר קרובות לים כולל מיסים לא כולל חשמל באותו דמי השכירות.
תכל'ס, היחידה גם לא שווה את ה-2300 ששילמתי עליו אבל בעלה מצא חן בעיניי כבעל בית ורק אותו ראיתי במעמד החתימה. היא הייתה בחו"ל. רק לא הבנתי שאין לו מילה ואת הכל היא מנהלת. מאז שנכנסתי הכל היה סיוט - יש לה בן שגר מעליי [אני ביחידת קרקע. לו יש מדרגות ליחידה שלו מול החלון שלי. לכן מאז שנכנסתי נאלצתי להיות בבית ולישון עם חלונות סגורים ווילונות מוסטים כי, מה לעשות, אני גם מתקלחת, גם ישנה ערומה וגם עם חבר], הבת שלה גרה במרתף ומכונת הכביסה שלי שם. תארו לכם כמה שהיא עשתה לי את המוות כי היא כל הזמן בבית והיא לא סובלת שהמכונה קודחת לה בראש [כמה אני כבר מכבסת? פעם בשבוע?] והיא איימה להעיף את המכונה משם - תארו לכם שאני לא בבית 20 שעות ביממה ולא יכולה לכבס בגלל הפרימדונה...
גם כשהודיעה לי שהיא מעלה את השכירות, סיימתי בטון חיובי למרות שידענו שתינו שהיא חיה באשליות והדירה לא שווה את זה. כשהיא אמרה שהחוזה נגמר עוד חודשיים והיא מעלה את השכירות ב-400 שקלים נוספים בגלל העליה במים ובחשמל, סיימתי ב"טוב, הבנתי", הסתובבתי והלכתי. כך שהשארתי אותה בחוסר ודאות עם נטייה חיובית ב'טוב', לא על השלילה אבל לא הסכמה מפורשת. היה לי ברור שאחרי מה שקרה אני עוזבת עם התובנות שלי בהקדם, מוצאת דירה נורמלית וטסה משם - משמע, לא עוד ביחידה/דירה בקרבת הבעלים והפעם, משהו יותר גדול שיהיה בו סלון וחדר עבודה - גם כך המחיר אותו מחיר. לצערי הדירות האלו שמצאתי נחטפו כשהתחלתי באמת לחפש ולכן התפשרתי על דירה רחוקה יותר מהים - במקום 1 ק"מ, 7 ק"מ. אבל היא הרבה יותר גדולה, אם כי היא קומה 3 בלי מעלית אבל זה יחסוך לי מכון כושר. בנוסף, גרו שם 30 שנה משפחה שלמה ויש לדירה אישיות...
בקיצור מצאתי דירה,חתמתי על חוזה,לא ספרתי לבעלת הבית הנוכחית כדי שלא תמצא סיבות להיכנס אליי לדירה לפחות עד ל-15 ולמרות ששילמתי עד סוף החודש. לא רוצה שתכניס לשם מבקרים ולא רוצה שתעשה נזק נוסף לציוד שלי. שילמתי עד סוף החודש? כפרה על הכסף ועל הנזק שעשתה לשרת רק שתרד ממני וברוך שפטרנו.... אני גם כך, בהתאם לתנאי החוזה, לא מחויבת לתת לה הודעה מראש אם אני עוזבת בסוף החוזה. אני רק רוצה לקבל את צ'ק הביטחון שלי ונראה אותה מקבלת את סכום השכירות שהיא דורשת... אין לי שום כוונה להגיד לה שאני עוזבת לפני שהדברים שלי יהיו על המשאית. המובילים מגיעים ביום רביעי ואני בורחת מפה - זאת אני שמפסידה שבועיים וחצי שכירות ומעבירה את הדירה בחשאיות של מבצע צבאי, כולל אריזה באמצע הלילה ולמרות שילמתי עד סוף החודש. יותר מזה, הבהמה הרסה לי מחשב נייח ואין לי נגישות למידע שמאוחסן עליו. זה לא המחשב שהיא הרסה זה המידע שהיה בתוכו והעבודה שהוא ביצע!!!
יש סעיף בחוזה השכירות שמחייב אותה להודיע לי יומיים מראש על הביקור וכמובן מתוך כללי התרבות הבסיסי עליה לדפוק בדלת ולבקש רשות להיכנס בלי להשתמש במפתח שלה. לא משנה שהבהרתי לה את הסעיף והיא הבטיחה לי שתעמוד בו במעמד חתימת החוזה.... אני מחויבת להודיע לה על עזיבה רק אם אני מפרה חוזה. התחייבתי לה על 12 חודשים ושילמתי על כולם. אני לארג'ית איתה ונותנת לה 17 יום לחפש דייר חדש וזה לא מגיע לה!!! אני נותנת לה את זה כי אני לא מסוגלת להיות פה יותר. מאז אותה פעם שהיא הוציאה את כל מכשירי החשמל מהחשמל,אני עושה הכל כדי לא להיות בבית - אני מגיעה לכאן רק כדי להתרחץ ולהחליף בגדים. אני עובדת 20 שעות ביום, ישנה כשאפשר במקומות אחרים רק לא להיות בקרבת הדירה!!! ועכשיו היא הכניסה אותי להיסטריה כי באחת הפעמים הבודדות בהן ניצלתי את זכותי לישון בדירה עליה אני משלמת שכירות מוגזמת - היא נכנסת עם בעלה! לא הייתה לה שום רשות להיכנס לשם והמעשה שלה חמור יותר כי ישנתי רק בתחתונים ומדובר בדירת חדר.
מבחינתי, שתמצא את עצמה בלי דייר -אם היא חושבת שמישהו מוכן לשלם לה 2700/2800 - תפדל. הנקודה היא שהיא רודפת אחריי. איך אני מורחת אותה עוד שבוע בלי לטמון לעצמי מלכודת משפטית? האם צפויות לי בעיות?


שעה 21:00.
היום בבוקר יצאתי מהדירה. בעל הבית גילה כשראה את המובילים מול הבית והתמודד עם זה כראוי, בלי שנכנס ללחץ מיותר ואף אמר לי שתמיד כיבד אותי [לפני יומיים נכנסתי באשתו. אמרתי לה שכשהיא פורצת אליי לדירה היא לא מכבדת אותי ואם היא לא מסוגלת לכבד את החוזה אז שלא תשכיר את היחידה]. לפני כמה דקות הוא התקשר כדי להתלונן שהסלון שלו מלא במים:
- ומה, לא הזהרתי אותך בבוקר שזה מה שיקרה ואתה צריך לשים סמרטוט מאחורי הקיר?
- הזהרת
- ולא אמרתי לך כמה פעמים מתחילת החוזה שהמקרר מקולקל, ויש מלא קרח במקרר ובמקפיא?
- אמרת
- ונכון שאתה רוצה שאחזיר לך מקרר נקי בלי קרח?
- נכון
- אז מה אתה רוצה עכשיו?
- להביא סינים שינקו את זה
- על חשבונך. אני כרגע עסוקה ולא יכולה לנקות עכשיו לפני שהכל מפשיר. זה לא אשמתי שהרצפה עקומה, אבל אבוא יותר מאוחר לנקות את הבית.
- טוב, רק תבואי ותנקי את זה

מחר אדרוש את הצ'ק ערבון שלי ואת שטר הערבות.

תגובה 1:

  1. סבבה והכל. אבל עריכה!!
    את חוזרת על אותו דבר 4 פעמים וזה מאבד מהמטרה ואת הקוראים.
    עריכה בסיסית אפילו.


    השבמחק