מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 27 באוגוסט 2012

מה יש לכם לחפש ברשתות מגה ושופרסל?





אתם בטוחים שנכנסתם לשופרסל ומגה בגלל המחיר הגבוה? אני בטוחה שיש לכם דברים טובים יותר לעשות עם הכסף הזה. הנה דרך נוספת שהרשתות עובדות עליכם בעיניים:
חשבתם פעם לבחון את המשמעות של שינוי המחירים בחנות? תראה למשל את המקדם הגנה של דר' פישר לילדים. עד לפני חודש הוא עלה ברשת שופרסל 70 שקלים, אולי אגורה פחות. היום הוא עולה 30 שקלים!!! כמה זה הפרש? 57%?
מקרה אחר הוא הפסטה והספגטי. המותג הפרטי של הסופר אמור להוזיל את מחירם של הפסטות והספגטי לצרכן. אך, ראו זה פלא, כמה יקר הפסטה של מגה [תופס מקום 25  עד 40 מתוך 238 פסטות] ושל שופרסל [במקום ה,49 וה-54 עד 58 מתוך 238 פסטות. הם אפילו הרחיקו עד המקום ה-77 ומעלה]: איך זה שהם יותר יקרים אפילו מהמוצרים המקבילים של מותגים כמו אסם?
דוגמא נוספת היא האורז של מותג הבית  - איך זה יכול להיות שאורז של מגה ואורז של שופרסל מרשיםלעצמם לתמחר  אפילו יותר מאורז של סוגת? האורז התאילנדי של סוגת, לצורך העניין, נמצא במקום ה-6 מתוך 102. לעומתו, האורז התאילנדי של מגה ממוקם במקום ה-14 מתוך 102 ואילו האורז  התאילנדי של שופרסל נמצא במקום ה-33 מתוך 102.  לממצאים דומים הגעתי עם בחינת האורז הפרסי של סוגת (מקום 5 מתוך 102) מול האורז הפרסי של מגה (מקום 19 מתוך 102) והאורז של שופרסל (מקום 17 מתוך 102).
כנ"ל לגבי הקטשופ - קטשופ שופרסל 560 גרם נמכר בין 10 ל-12 ונמצא במקום ה-15 ברשימה מתוך 25. קטשופ מגה 700 נמצא במקום ה-12 מתוך 25. שימו לב לקטשופ של אוסם שנמצא כהכי זול מבין כל ה-25 קטשופים השונים.
חוצפה יוצאת דופן מבטאת שופרסל, כשעל בושם יגואר לגבר היא גובה 462.5 שקלים, לעומת מגה שגובה 99 שקלם בלבד, לא פחות. על נאוטיקה לגבר שופרסל גובה כ-250 לעומת 99 במגה.
שיא חדש נקבע בבושם השדרה החמישית, כשהמחיר הרגיל הוא 779, אך באופן חד פעמי,שופרסל  הואילה בטובה להוזיל במבצע חד פעמי ל-179. לעומת זאת, המחיר הרגיל במגה הוא 149
בתגובה, להפרשי המחירים של מקדם ההגנה, מסרה שופרסל:
"במהלך כל העונה שופרסל דואגת לתת לצרכנים הנחה אטרקטיבית למוצרים. כרגע המוצר במבצע סוף עונה ולכן הלקוחות ברשת יכולים ליהנות ממחיר נמוך. בנוסף אנו מזמינים את כל הלקוחות ליהנות ממבצעים נוספים, לקראת החג, למאות מוצרים במחירים של 5, 10, 15 ו- 20 ₪ בסניפי שופרסל דיל." בנוגע למחיר היקר של מותג שופרסל, נמסר בתגובה, כי "חשוב להדגיש כי איכות הפסטה של שופרסל גבוהה מאוד. למרות זאת פסטה שופרסל נמכרת במחיר זול יותר מפסטה אסם או פרפקטו, כך לדוגמא:
בסניפי שופרסל דיל מחיר פסטה אסם ופרפקטו נעים בסכומים של 6.99 ₪ – 5.49 ₪ ליחידה ומחיר פסטה שופרסל נמכרת במחיר של 4.99 ₪ ליחידה.
אנו שמחים להזמין את הלקוחות שלנו ליהנות ממבצע בימים אלו של 4 יחידות ב – 15 ₪ כך שמחיר ליחידה 3.75 ₪ בלבד."
בתגובה להפרשי המחירים בין רשת שופרסל למחירים בשוק, נמסר על ידי שופרסל

"ערכנו בדיקה לגבי המידע ששלחת אלינו ומצאנו כי במקרים שהוצגו מחירים זולים של המתחרים, להבנתנו מדובר במוצרים שבמבצע ברשת מתחרה ולכן הפער נובע בשל מבצע נקודתי על המוצר. הסניפים ברשת שופרסל מציעים ללקוחות סל מוצרים מאוד אטרקטיבי וזאת על פי סקרי מחירים שאנו עורכים באופן קבוע. למשל : קורנפלקס נמכר בשופרסל דיל ב 12.99 ₪ לעומת המתחרים שמוכרים ב 18.99 ₪. תה ויסוצקי נמכר בשופרסל דיל ב 12.99 ₪ לעומת המתחרים שמוכרים ב 17.99 ₪ ועוד מוצרים רבים. אנו מזמינים אותך ליהנות ממאות מוצרים לחג שנמצאים במבצעים במחיר מאוד אטרקטיבי. בנוסף, בימים אלו אנו מקיימים הפנינג מבצעים ענקי, רק לחברי המועדון בכל סניפי שופרסל דיל, הכולל 20% הנחה על אלפי מוצרים ומבצעים נוספים"
תגובת שופרסל למחירי הבשמים:

"אנו מבקשים להסב תשומת ליבך כי לאור המידע שהעברת אלינו, ערכנו בדיקה ומתברר כי המחירים שמוצגים באתר שציינת, לא משקפים את המחירים העדכניים בסניפי שופרסל.
למשל, בושם נאוטיקה שציינת, נמכר אצל המתחרים ב 99 ₪, באתר מוצ
ג שהמחיר בשופרסל הוא 251.15 ₪, אך המחיר בפועל לחברי המועדון הוא 99 ₪ ולבעלי כרטיס אשראי שופרסל רק 75 ₪ וזהו מחיר אטרקטיבי מאוד.
לגבי בושם יגואר שציינת, הוא נמכר אצל המתחרים ב 99 ₪. באתר שציינת מוצג שהמחיר בשופרסל 462.96 ₪, אך המחיר בפועל לחברי מועדון הוא 129 ₪ ולבעלי כרטיס אשראי שופרסל 95 ₪. לפיכך אנו מזמינים את כל הלקוחות להגיע לסניפי הרשת וליהנות מסל המוצרים האטרקטיבי ביותר"

ראשית, מן הראוי שכשמוצר נמכר הרבה כי זו העונה יש להוריד את המחיר ובטח שלא להכפיל את מחירו פי 2.5 ממחירו שלא בעונה, בעיקר כשמדובר במוצר שמטרתו למנוע סרטן. בנוסף, לא מדובר על המחירים של המוצר בשופרסל אלא על המחירים הריאליים. בעולם האמיתי קל מאוד להשיג פסטה טובה, גם של אוסם, בחצי מחיר ואפילו בשליש מהמחיר בסניפי שופרסל. כשנותנים מחיר מוזל כביכול ל2,000 מוצרים, זה חסר משמעות לעומת המאה אלף מוצרים שכבר נמכרים. סביר להניח שרובם המוחלט בכלל לא נמכר מלכתחילה ולכן גם לא חיוני לרווחים בסופר בסדר גודל של סניף שופרסל יש עשרות אלפי מוצרים. רובם המוחלט יקר מהממוצע בשוק. זה אפשרי למצוא מתוך רבבות המוצרים שמוכרים ברשתות שופרסל השונות מוצרים בודדים שמחירם אחד שעדיין לא הוכנס מחיר זול יותר מרשת אחרת וזה היה בטח קשה. יתרה מכך, אני מזכירה שהמוטו של שופרסל ישיר הוא  "כי זמן הוא מצרך יקר". כמשתמשת קבועה בפרייסז לצורך השוואת מחירים, גם כשמדובר במוצרים שאני לא צורכת באופן קבוע, רשתות
שופרסל מתחרות עם רשתות מגה מבחינת המחיר ותמיד נמצאות בחלק העליון והיקר של הגרף. נתתי כאן כמה דוגמאות מתוך רבבות המוצרים ברשתות שופרסל. לא רואים הרבה מקרים בהם המחירים של שופרסל הנם מהממוצע ומטה
בנוגע לתגובת שופרסל בעניין מחירי הבשמים - אני בטוחה שהם עושים צחוק מהלקוחות. למה לי לעשות כרטיס אשראי שופרסל אם אני יכולה לקנות את הבושם אצל המתחרים במחיר הזול ובלי שיעבדו עליי מלכתחילה?

2 תגובות:

  1. כל רשתות המזון הגדולות כגון שופרסל, מגה ודומיהן הן בבעלות אותם טייקונים חזירים שיעשקו את הלקוחות ינסו לקחת עוד ועוד ללא גבולות, אין גבול לחזירות של רשתות המזון הגדולות שבראשן עומדים מי אם לא אותם "טייקונים" שמשתמשים בכספי המדינה (כספי האזרחים באופן עקיף) על מנת לגדול ולשגשג ולהגדיל את עסקיהם- אך בתמורה הם מוכרים לצרכן את מרכולתם במחירים מופקעים בידיעה מלאה ש-"ללקוח אין הרבה ברירות" כי נוצר שוק של קרטל.

    השבמחק
  2. ניתן לקרוא חומר מענין בנושא יוקר המחיה בישראל בכתובת הזו
    http://oshek.blogspot.co.il

    השבמחק