מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 28 באוגוסט 2012

מכתב גלוי לבנימין נתניהו בעקבות העלייה במחירי הדלק



















בוקר טוב לקורא בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל. 
למקרה שאתה לא מודע, הדלק עומד לעלות שוב בסוף השבוע הקרוב. נכון שצריך לצמצם את השימוש בדלק מאחר והשם רצה שרוב מדינות הנפט יהיו מדינות ערב ולישראל לא נתן טיפה. אבל אתה, כראש ממשלה, לא דואג שתהיה בישראל דרך אחרת ליצור אנרגיה חלופית. ישראל היא מדינה שטופת שמש. באירופה הקרה משתמשים יותר מישראל באנרגיה סולארית. איך זה יכול להיות?
בנוסף, זה נכון שהמדינה לא צריכה לעודד צריכת דלק בגלל הפגיעה באיכות הסביבה. הסביבה נפגעה קשות בעקבות המהפכה התעשייתית, יש גשם חומצתי ביערות הגשם בגלל התעשיה המערבית, יותר ילדים במרכז סובלים מאסטמה ובעיות בריאות נוספות. ישראל בעצמה סובלת ממאגרי מי תהום מזוהמים בגלל התעשיה וכדומה. על מה שקורה עכשיו, אנחנו נשלם ביוקר בשנים הקרובות. אבל אנשים, כולל נכים, צריכים להגיע לעבודה, לקחת את הפעוטות לגן, לצאת לבלות בערב, להגיע לים וכדומה. המדינה לא מעודדת את ההפחתה בצריכת הדלק באמצעות שיפור התחבורה הציבורית כי המדינה ורשויותיה, מתפרנסים בגלל שהציבור משתמש בדלק כולל מס הבלו ודוחות תנועה חניה. לא רק המס על הדלק מפרנס את המדינה, אלא גם המס על מכוניות פרטיות חדשות, חלקים חלופיים שמיובאים מחול ומכל התעשיה שמסביב.
אדוני ראש הממשלה שלום. אני מבקשת בכל לשון של בקשה לארגן חלופות ראויות לשימוש ברכב פרטי לעבודה, לבית הספר, לקחת את התינוקות לגן, לצאת לבלות בלילה, לבנות מסילת רכבת מאשדוד לאילת להובלת סחורות ולהפחית את השימוש במשאיות. תעלה את מס הבלו רק אחרי שתספק חלופה ראויה לשימוש ברכב הפרטי והמשאיות. 
ראוי לציין שלא מדובר באגדה אורבנית. אפילו במדינות העולם השלישי התיכנון האורבני הרבה יותר טוב. אתה לא צריך יותר משנתיים כדי לחולל את השינוי. אתה לא צריך יותר מחצי קדנציה. כל יתר צרכני הדלק שימו לב. להלן כמה עצות מועילות לצמצום צריכת הדלק.



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה