מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 28 בינואר 2013

תעמולה אנטישמית בסאנדי טיימס כנגד ישראל מבצעת דהומניזציה לישראלים






העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", החליט לפרסם דווקא אתמול, ביום השואה הבין לאומי, קריקטורה אנטישמית עם דמותו של ביבי נתניהו, ראש ממשלת ישראל. רוג'ר ווטרס, סולן להקת פינק פלויד לשעבר ושמאלני נלהב שמתנגד לגדר ההפרדה, אחראי לקריקטורה הזו. בקריקטורה, נראה ראש הממשלה בונה את גדר ההפרדה, כאשר דם משמש להדבקת הלבנים על ראשיהם של הערבים. קריקטורה זו באה לידי ביטוי אחרי שרשרת של טענות, לפיהן ישראל היא מדינת אפטרהייד, לאור יחסה לערבים שמתגוררים בשטחי יהודה ושומרון. זה בלתי נתפס. 
מטרת גדר ההפרדה הנה למנוע פיגועי התאבדות כנגד אזרחי ישראל. עם זאת, מערך ההסברה הערבי המשומן הופך אמצעי המשמש להגנת על אזרחים ומונע מהערבים מלבצע פשעי מלחמה (רצח אזרחים חפים מפשע זה פשע מלחמה) לכלי כנגד ישראל - הם לא יכולים לרצוח אזרחים, אז הם רוצחים את המוניטין של ישראל. בשני המקרים, הערבים משיגים את אותה המטרה ומעלים את האג'נדה שלהם לסדר היום הציבורי בעולם. במקביל, מעמדה של ישראל נחלש





ברור, כי מטרת בניית גדר ההפרדה הנה למנוע פיגועי התאבדות כנגד ישראל על ידי הערבים. לא פלסטינים [אין דבר כזה פלסטינים]. במידה וישראל היא מדינת אפטרהייד, איך זה שלערביי ישראל יש זכות להצביע? איך זה שלאותה ערביה מטייבה, המשקל של הקול שהצביעה שווה לקולו של הישראלי המצוי ממדינת תל אביב? יותר מזה, איך זה שמשקל קולה של אותה ערביה בטייבה, שאפילו בעלה לא מכבד אותה, שווה למשקל קולו של ביבי נתניהו, ראש ממשלת ישראל והאזרח מספר אחד במדינה?



שימו לב לתמונתו של ביבי. האם יש דמיון בין דמותו בתמונה לדמות היהודי הנלעג בקריקטורה? 

קריקטורה זו מזכירה לי ימים אחרים, ימים אפלים. בין שתי מלחמות העולם ובמהלך מלחמת העולם השניה, נעשה שימוש רב בתעמולה כנגד היהודים. במסגרת התעמולה, באה לידי ביטוי דה הומניזציה של דמות היהודי - ממש כמו שביבי נראה במקרה זה. התעמולה הונהגה על ידי היטלר עצמו וגבלס, שר התעמולה הנאצי. השימוש בתעמולה מאפיין משטרים טוטליטרים. פרקים שלמים בספרו של היטלר, המיין קאמפף, עוסקים בתעמולה נאצית ובשימוש בה כנגד היהודים. המשטר הנאצי השתמש בתעמולה כנגד אוייבי המשטר, בראשם העם היהודי. שנאה, צדק מוסרי ופרנויה משמשים להצדקת השנאה הנאצית את היהודים, כאשר היהדות מהווה איום על גרמניה ועל הגזע הארי. התעמולה הנאצית הושפעה מפרנויה ושנאה כנגד היהודים. גרמניה התמימה נרדפת על ידי היהודי הרשע ויצרה נרטיב, לפיו היהודים רודפים אותם במטרה להכחיד את הגזע הארי. לפיכך, יש לרדוף את היהודים ולהכחיד אותם.

היהודי הוצג כשטן, כנציג כוחות הרשע. היהודי הוצג במסגרת התעמולה הנאצית כיצור דוחה ובעל חזות מאיימת. יש לו אף מעוקל, שיער עבות ומקורזל, מבט מרושע וגוף נוטה להשמנה, ממש כמו דמותו של ביבי בקריקטורה שפורסמה אתמול. מאפיינים אלו הנן השתקפות לתכונות האופי של היהודי, כגון יהודי שמן ומכוער אשר נושא מגן דויד ושולט בכלכלה העולמית. הקרקטורות היו פופולריות וגרמו לתוקפנות ולפעולות שנאה כלפי היהודים.
היטלר הדגיש בתעמולה את הנזק שגרמו היהודים לגרמניה והעליל עליהם עלילות. יתכן והדברים היו מבוססים על חלקי אמיתות, כגון יזמות של יהודים בהקמת בנק בארופה כעסק משפחתי או כפי שבא לידי ביטוי בקריקטורה - באמת מדינת ישראל בונה גדר הפרדה. עם זאת, האם באמת היהודים השתלטו על הכלכלה הגרמנית? האם בגלל היהודים, באמת גרמניה הפסידה במלחמת העולם הראשונה? האם גדר ההפרדה בישראל באמת גרמה למותם של ערבים ונבנית על דמם?

כידוע, בין השנים 1941 ל-1945, יושם הפתרון הסופי כנגד היהודים בשטחים שנכבשו על ידי הנאצים. בזכות התעמולה, המקומיים שיתפו פעולה באופן אקטיבי וסייעו להשמדת העם. אחרים שתקו. השתיקה תרמה להצלחת יישומה של התכנית.  פעולותיו של היטלר דרשו ציות מלא של מליוני אנשים. ציות זה הושג באמצעות התעמולה. התעמולה כנגד היהודים יצרה קונצנזוס בקרב הגרמנים ויתר עמי אירופה והעולם. בגלל הסכמה זו, עמים במזרח אירופה שיתפו פעולה באופן אקטיבי לרצח העם, כוחות משטרה מקומיים גוייסו על ידי הצבא הנאצי הכובש במטרה לממש את רצח העם, לשמור על הגטאות, לתפעל את מחנות ההשמדה וכדומה. היתר שיתפו פעולה באמצעות שתיקה - האוכלוסייה המקומית, במקרה הטוב, לא התערבה או התערבה והתנכלה ליהודים. בנות הברית מעולם לא תקפו את מחנות ההשמדה או פגעו בפסי הרכבת במטרה למנוע את המשך הליך ההשמדה למרות שהם ידעו הכל, ידעו ושתקו.
אז מה מתכננים לנו הערבים? מזה שנים שהם פתחו כנגד ישראל והיהודים במסע תעמולה אנטי יהודי ואנטי שמי. האם מטרת התעמולה הנה ליצור נרטיב בכדי לאפשר לגיטימציה עולמית לפעולה מסיבית של מדינות איסלמיות כנגד עם ישראל והיהודים?
ולידיעתכם, ליהודים יש זכות אבות על ארץ ישראל. ולראייה:








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה