מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 31 בינואר 2013

ותודה רבה לשמעון פרס



כמה שחיתות בתמונה אחת -ממשלת שווייץ 6 שרים וראש ממשלה אחד. לעומתם, ממשלת ישראל 32 שרים, ראש ממשלה ונשיא אחד מיותר. הממשלה הכי קטנה בישראל אי פעם הייתה עם 18 שרים).
עם כל הכבוד לשמעון פרס, ואין לנו כבוד, אין ממש צורך בתפקיד נשיא שעולה למדינת ישראל 100 מיליון ש"ח.
אוכלוסיית שווייץ כמו ישראל 8 מיליון. שכר המינימום בישראל 23 ש"ח. שכר המינימום בשוויץ לשעה 100 ש"ח. השכר הממוצע בשוויץ הוא גדול יותר מהשכר בישראל פי 15 בממוצע. אחוזי האבטלה בשוויץ נמוכים מאוד . שכר המינימום בשוויץ גדול יותר מהשכר הממוצע בישראל. 
בשוויץ טיפול רפואה כולל רפואת שיניים זה בחינם והכול כלול בסל הבריאות . בשוויץ יש זכויות אדם . בשוויץ אי אפשר לפנות אנשים מדירות ציבוריות . בשוויץ יש חובה למדינה להעניק דיור ציבורי לכל אזרח. לעומת שוויץ, במדינת ישראל כבר אין דיור ציבורי ואין דירות גם אם אתה מעונין לקנות פשוט אין. לא לשכוח שעלויות הדירות בישראל הם ממש מטורפות יחסית לשוויץ.
בשוויץ רוכשים דירה בתוך 7 שנים עם משכורת ממוצעת .
בישראל רוכשים היום בית אולי לאחר 30 שנה .
אין שום סיכוי לזוג צעיר לרכוש בית בישראל ללא הון עצמי מההורים.
שווייץ הנה מעצמה באירופה ואחת המדינות הכי עשירות ביבשת. היא נחשבת למתקדמת ביותר וליצרנית תרופות מובילה בעולם.
כולם שוויץ זאת מדינה יקרה מאוד. אבל ליטר חלב עולה שם 2.5 ש"ח לעומת 6 ש"ח בישראל. רוב מוצרי המזון בסופר זולים יותר. הבשר זול יותר ומוצרי חלב זולים בהרבה. גם המצרים המיוצרים בישראל ומיוצאים לשוויץ עולים פחות מאשר בישראל. ירקות ופירות מעט יותר יקר מישראל בחלק קטן מהמקרים.
בשוויץ יש יבוא חופשי. בשוויץ מותר להוריד כמה שרוצים שירים וסרטים מביטורנט כי זה חוקי. כל אזרח משלם מס מסויים שמתחלק בין כל מי שזכאי לזכויות יוצרים. אז, אפשר לעשות IPTV שיתופים וביטורנט כולל אמיול בצורה חוקית לחלוטין.
הטלוויזיה, האינטרנט, שיחות הטלפון והסלולר יותר זולים בשוויץ מאשר בישראל. שם משלמים פחות כסף עבור סיב אופטי של 1GB או 100MB - ב-20 ש"ח. עבור טלוויזיה, אינטרנט ושיחות לכל העולם משלמים 150 ש"ח. זה כולל גם סלולר. בישראל, חבילה מקבילה עולה 700 ש"ח על תשתית אינטרנט רגילה לא סיב אופטי.
בשוויץ, ישנו מרכז פיננסי אירופי וכלל עולמי מהגדולים בעולם. כמות הבנקים בשוויץ היא חלום רטוב עבור כל אזרחי מדינת ישראל. שם הבנקים נלחמים בשיניים על כל לקוח ויש תחרות קשה מנשוא .
בניגוד לשוויץ, ישראל היא המדינה הכי ענייה במערב ובמזרח התיכון. ישראל הנה מדינה מפותחת עם כלכלה קורסת ואבטלה גואה ושחיתות נוראית. מיליון ילדים עניים.  ניצולי שואה, נכים וקשישים שלא מצליחים לשרוד. דור של צעירים בורחים מישראל.
מדינת ישראל היא אחת המדינות הכי מושחתות בעולם. נשיא בכלא, ראש ממשלה בכלא, שר אוצר בכלא. לפי הדיווחים בתקשורת זו רק תחילת הדרך. שר שנתפס בשחיתות בשוויץ מקבל 30 שנה בכלא. הכלא בשוויץ זה אומנם בית מלון עם תנאים מעולים אבל 30 שנה גורם להרבה אנשים לחשוב מיליון פעם על כל דבר. להגיד שאין שחיתות בשוויץ זה יהיה שקר אבל זה פחות מישראל. בתקשורת ובאינטרנט יש שמועות המרמזות ש 3 ראשי ממשלות שהולכים להיחשף נגדם פרשות מביכות .
מחד, כשבן גוריון רצה להעביר את המסר, לפיו יש לפתח את הפריפריה, ובכלל זה את הנגב, הוא עבר לגור בשדה בוקר. לכן, אוניברסיטה בבאר שבע נקראה על שמו. מאידך, לשכת השר לפיתוח הנגב והגליל לא נמצאת, חלילה בפריפריה - בשבילו יוצר התפקיד.   תודה רבה גם לסילבן שלום, ממשיכו בתפקיד, שהמשיך במדיניותו של פרס ולשנות כלום.
כל משרד ממשלתי שנתפר עבור שר דורש תקציב ומייצר פעילות שברוב המקרים ניתן לבצע אותו במסגרת משרדים קיימים. הגדלת מספר השרים פוגעת קשות בתפקוד הכנסת, מאחר והשר כביכול מבצע את עבודת משרדו [ושליש מהזמן מבלא ב"כנסים" בחו"ל] במקום להיות נוכח בדיונים בכנסת. כידוע, התיק הוקם ב-2005 כדי לייצר תפקיד לפרס. מה שרי פיתוח הנגב והגליל [חלילה לנו מלפתח את הגולן, את יו"ש ואת ירושלים הבירה] יזמו מאז? לאיזה הישגים המשרד הזה הגיע? מילא, יצרתם תפקיד כדי לכתוב משהו בקורות חיים. אם כבר, תמלאו את התפקיד שלכם על הצד הטוב ביותר.
בגליל, בנגב או בשומרון. היא גם לא נמצאת בירושלים בירת ישראל לא עלינו, כדי שלא יקראו לשר חלילה להצבעה חשובה בכנסת, אלוהים ישמור. הלשכה נמצאת במדינת תל אביב ותודה רבה לשמעון פרס, השר לענייני כלום,
ב-1992 הועבר בכנסת תיקון לחוק יסוד: הממשלה. סעיף 33(א) של החוק קבע כי "מספר חברי הממשלה, לרבות ראש הממשלה, לא יעלה על 18 ומספר סגני השרים לא יעלה על שישה. התיקון בוטל ב-1999, בימי ממשלת אהוד ברק. מאז עלה מספר השרים וסגניהם. מאז הביטול, כמות השרים, גם ללא תיק, גדל ל-30 פחות או יותר. תיק זה, כמובן, הגדיל את המכסה וסיפק כיסא נוסף לחבר כנסת, כדי שיחמם אותו בישבנו. צריך לצמצם את כמות השרים כדי לייעל את השרות אותו מספק המגזר הציבורי.
זה לא הגיוני שעיסוק בסוגיה אחת יתפרס על מספר תחומים הנמצאים באחריותם של כמה שרים ובסופו של דבר, בגלל הסרבול, בעיה לא תיפתר - למשל זיהום מי תהום נמצא באחריות התמ"ת [בדרך כלל הזיהום נעשה על ידי גורם תעשייתי], השר לענייני איכות סביבה, משרד הבריאות שאחראי לבדיקת איכות מי השתייה, משרד התיירות [הרי מקור מים זה יעד לתיירות ולא רוצים שבירקון המזוהם יחטפו סרטן], רשות הטבע והגנים, השר לתשתיות לאומיות שאחראי על יישום התקנים וכדומה צמצום כמות השרים ל-10-14 שרים בכל ממשלה תפתור את הסרבול, תייעל את עבודת הממשלה והמגזר הציבורי ואף יבואו לידי ביטוי חסכון בתקציבים. אבל, מאז שפרס עבר מהלשכה לפיתוח הנגב והגליל לבית הנשיא, השחיתות חוגגת והוא מבזבז עשרות מליוני שקלים בשנה - יותר מכל נשיא לפניו.


נחנקנו כבר, סילבן, נחנקנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה