מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 23 באפריל 2013

לדברי לפיד, החרדים אשמים בגרעון הלאומי








אז איפה הכסף? זהו המשפט שמזוהה ביותר עם יאיר לפיד בתקופת לבחירות. הפעם תוקפים את יאיר לפיד, המשמש כיום כשר האוצר בממשלת ישראל. זהו שיא נוסף במתקפת החורמה האנטישמית כנגד החרדים -  איך אמר מוטי קירשנבאום בתוכנית מצב האומה? החרדים הם חלקי חילוף של האירנים. ומה אמר מיקי פלד? החרדים טפילים...

במענה ללא פחות מ-6 הצעות אי אמון שהוגשו לממשלה, לפיד, שר האוצר החדש תוקף את החרדים קשות ובאגרסיביות וטוען בנאומו בכנסת כי החרדים אשמים בגרעון הלאומי.... האמת? זה לא נקרא לענות. לא רק שהוא תקף את החרדים באגרסיביות, הוא גם לא ענה לשאילתא. 
החרדים הם אלה שטסים לחול על חשבון כספי הציבור? לחרדים מחקו חובות בגובה של לפחות חצי מהחוב הלאומי? החרדים הם אלו שהשתלטו על ים המלח, על מאגרי הגז ויתר המשאבים בישראל ולא מוכנים לשלם תמלוגים למדינה? מעבר לכך, לא ידוע לי שניתנו לחברות ענק כמו טבע ושות הטבות מס כדי שיתפתחו בישראל ובכל זאת הם מוציאים את הכסף החוצה בניגוד לתנאי המענקים לשם הולך הכסף. כך נגרם הגרעון. לעומת מימון הוצאותיו של ראש הממשלה, כולל הוצאות נכסיו, הכסף שמוקצה לחרדים זה גרושים. התקיפה של לפיד הייתה מיותרת והיא כאין וכאפס לשחיתות שיש בכנסת ובבנקים. שלא נדבר על השחיתות שנובעת כתוצאה מהקשר בין ההון לשלטון ובכך שהחברות שבבעלות הטייקונים מתחמקות מתשלומי מס והטייקונים עצמם מתחמקים מתשלום חובות.
במילים אחרות, הוא בחר במתקפה בתור הגנה. במקום לטפל בבעיה ולדאוג להפרדה בין ההון לשלטון, הוא מסית את דעת הקהל הישראלית לגורם השנאה העיקרי שלפיד ג'וניור ירש מלפיד האב. התמונה הזו שווה אלף מלים וממחישה את מה שרואים בסרטון.  
אז הנה פינת הנוסטלגיה: לפני הבחירות ארגון "ישראל יקרה לנו" פנו לכל המפלגות המתמודדות בכנסת ושאךו מהי עמדתן בנוגע להעלאת המע"מ. זוהי התשובה שהתקבלה ממפלגת "יש עתיד":


מתברר, כי פוליטיקת בחירות לחוד וכיהון בכנסת לחוד.
ההחלטה שעומדת לקבל הממשלה על מכסות יצוא הגז היא החלטה בעלת משמעויות אדירות ועם השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה, התעשייה והסביבה בארץ – האם תיכנע הממשלה ללחצים של יצחק תשובה וברוני הגז המבקשים להגדיל את רווחיהם על חשבוננו או שתשכיל לשמור על עתודות גז מספקות כדי לתת בשורה ממשית להורדת יוקר המחיה, הורדת מחירי החשמל והבטחת העצמאות האנרגטית של ישראל? ומה עם הבראת ים המלח כאתר תירותי, כשמורת טבע וכמשאב כלכלי בגינו מפעלי ים המלח בראשו עומד טייקון מחויייבים להפריש תמלוגים מאחר וים המלח שייך לישראל אך אזרחיה לא ראו מכך אגורה? ומדובר בסכומים אסטרונומים של מאות מליוני שקלים.... אפילו מליארדים שיכולים לכסות את הגרעון הלאומי כמה וכמה פעמים. אבל, בארץ, חוזה תמלוגים זו המלצה בלבד.... מה לדעתכם יקרה אם יגבו מהטייקונים את התמלוגים שהם חייבים למדינה? הם יפשטו את הרגל? אז הם לא יפשטו את הרגל. הם יעזבו את הארץ? שיעזבו... נראה לכם באמת שהם יקחו את ים המלח? את הוט? את נמל אילת? הם לא מאיימים על אף אחד, בטח לא על ירון זליכה, החשב הכללי:









הסכום הזה גדול עליכם? עדיין מעוניינים לדעת איפה הכסף? לאן הולך הכסף שלנו ?

אין כסף לרפואה, לדיור, לחינוך, לרווחה, לניצולי שואה... אבל יש שעשועי השמאל - ותגידו שלום לדיור בר השגה, חינוך ורווחה... הגירעון התקציבי של התיאטרון הלאומי הבימה עומד היום על יותר מ-40 מיליון שקלים - מצבו הכלכלי לא מונע ממנו להמשיך לשלם משכורות עתק. העיתון "מעריב" גילה בסוף השבוע כי עלות השכר של שלושה משחקני התיאטרון וכן המנהל האמנותי בשנת 2009 הייתה מעל 700 אלף שקלים. בראש שיאני השכר ניצב השחקן והבדרן אלי יצפאן עם עלות שכר שנתית של 727,900 שקלים. במקום השני נמצא השחקן והבמאי מוני מושונוב, שעלות השכר השנתית שלו עמדה על 724,960.


דבר נוסף, ב-21.9.10 פורסם בווינט שרוב החרדים עובדים. חרדי שאינו עובד מתפרנס יותר מגמ"חים מאשר מהמדינה. אברך חרדי מקבל בין 1,000 ל-1,500 ש"ח בחודש. לעומת זאת, לידיעתכם, המדינה משלמת על כל אסיר 6,000 ש"ח בחודש, ואם יש לו ילדים משפחתו מקבלת קיצבה חודשית כמו כל אם חד הורית. תוסיפו על זה את התארים שהם מוציאים בזמן המאסר (כשלי אין שקל בשביל זה) ושבישראל כלואים יותר מ-10,000 אסירים (ברובם ערבים!!!).

ובל תשכחו את כל המקומות שבהם הערבים לא משלמים חשמל, מים וארנונה.

עכשיו תבינו ת'אבסורד-אסיר שפשע או גרוע מכך מחבל שרצח יהודים מקבל הרבה יותר מחרדי שלומד תורה ובכל זאת הלינץ' הוא על החרדים. השאלה היא כבר לא "איפה הכסף?" אלא- "איפה השכל?????"
 

אסור להשוות: "עלינו להתנתק מן ההכרה בכך שאחוז מסוים מן העם היהודי נועד, בידי האל, להיות נצלן טפיל של גופם ועבודתם היצרנית של עמינו. על היהדות להתאים עצמה לעבודה מכובדת ובונה, כפי שעושים יתר העמים, או שבמוקדם או במאוחר תמצא עצמה נתונה למשבר שממדיו מעבר לכל דמיון. אם יהדות הממון הבינלאומית באירופה ומחוץ לה תצליח להטיל את האומות אל מלחמת עולם בשנית, אזי התוצאה תהייה לא ניצחון היהדות, אלא השמדת הגזע היהודי באירופה"

בלי חוק גודווין ובלי גוזמאות - אם אדולף היטלר לא היה מתאבד, הוא היה איש אהוד מאוד בישראל, במיוחד אם היה משנה את התסרוקת הלפלפית ושם קצת ג'ל. אבל מי צריך אותו? דעותיו הן דעות מיינסטרים בחברה החילונית הישראלית. את דבריו מצטטים מילה במילה שרים וסגני שרים מעל במת הכנסת הציונית.

חובתה על ממשלת ישראל לקיים כאן דיון ציבורי ומקצועי ראוי, שקוף ורחב, זאת במטרה לתת אפשרות לכל בעלי העניין וגורמי המקצוע להשמיע את דברם – זה נושא חשוב מידי כדי שההחלטות יתקבלו בו בחדרים אחוריים הרחק מעין הביקורת הציבורית.

רק לשם היחסיות:


מלכתחילה, לפיד מייצג את הטייקונים, את האינטרסים שלהם וכו'. מה כבר אפשר לצפות משרלטן חובב הסיגרים ורכבי היוקרה? הוא בעצמו היה פרזנטור של בנק. במקום ריאלי ברשימה שלו נמצא יעקב פרי - מנכל סלקום לשעבר ומנכל בנק.  האם היה לישראל סיכוי נגדו? התוצאה צפויה. היפיוף הצליח לגייס 19 מנדטים בזכות הפרצוף היפה שלו שרוטש בפוטושופ כדי להפוך אותו לצעיר יותר וקצת צבע בשיער באופן שהשחור יגבר על הלבן אבל עדיין ישאיר אותו נוכח. הקשר בין ההון לשלטון מיוצג על ידי אנשים כמו סילבן שלום, כמו יאיר לפיד, כמו ביבי נתניהו. איך הם השיגו את העושר הבלתי נתפס הזה בזכות שרות המדינה? מה כבר סילבן שלום עשה למדינה שביבי מתעקש להשאיר אותו קרוב אליו בתפקידי מפתח חוץ מלהיות נשוי לג'ודי ניר מוזס שלום? אין הפרדה ואו אכיפה של הפרדה בין אנשי ההון לאנשי שלטון.
אז להלן שיעור בצניעות - דירוג פורבס של הפוליטיקאים העשירים בישראל לשנת 2012 מלמד דבר או שניים על המרחק בין הפוליטיקאים ל-99% מציבור הבוחרים אשר עניים מהם והקרבה למועדון הטייקונים. אך כשאנחנו מתפרקים על בגין, בן גוריון וימים צנועים יותר, אין הכוונה בהכרח לחזרה לימי הצנע או שפוליטיקאים חייבים להיות דלפונים. בתרבות בישראל וביהדות בפרט, צניעות נחשבת למעלה והיא מתבטאת בהתנהגות, לא בחזון או במטרות. צניעות אינה חוסר מחויבות או חוסר במנהיגות. פזרנות ונהנתנות, גם אינה על חשבון הציבור, משדרת אנוכיות וזלזול של מנהיגים. המרחק בין אורחות חיים כאלה לשחיתות עבריינית הנו קצר.
ולסיום, להלן התייחסותו של יהורם גאון שנאמרו ב - 26.4.13 בתוכניתו "גאון ברדיו". במסגרת זו, הביע חרדה והתייחס  יהורם גאון לנאום הבזוי של השר לפיד בכנסת השבוע בנוגע לחרדים, ותקף את העליהום שעושים כלפי ציבור שלם. אני חייבת להסכים עם הנאמר. הוא מצביע על הרגע הזה בו המרצע יצא מיאיר לפיד כשק. עוד לפני הבחירות זיהיתי שיאיר לפיד הוא בסך הכל איש קטן שעושה צל גדול





אז איפה הכסף?




הישראבלוף במיטבו: תמלוגי הגז שתשובה ישלם לא יילכו אל האזרחים, אלא, בפועל, יממנו את הפיכת חיל הים לחברת האבטחה הפרטית של תשובה.
אתה הבנת את זה, ברוך?


















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה