מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 18 ביוני 2013

לפיד: איפה הכסף? אצל החרדים פייגלין: המריח הוא המסריח




זהו אחד הרגעים היפים של ח"כ פטריוטי במדינת ישראל. נראה שחבר הכנסת פייגלין סוף סוף אמר על הבמה בכנסת את המתבקש כבר זמן רב, "המריח הוא המסריח". עם גיבוי של מחיר חלוקת הארץ, פרס ח"כ פייגלין את הצביעות אותה חברי הכנסת מהשמאל והמפלגות הערביות מקדמים מאז הסכמי אוסלו. זוהי הביקורת של פייגלין על דבריו של הח"כ יאיר לפיד כשהאשים את החרדים באופן חרדופובי כשהשיב לשאלה של עצמו איפה הכסף. קוראים לזה חרדופוביה.
והמחיר? 453 מיליארד ש"ח. סכום משמעותי כשמדברים על החוב הלאומי של מדינת ישראל. זה המחיר הכלכלי שעלה לנו הסכמי אוסלו והמחיר שמדינת ישראל נאלצה לשלם בעקבות הזיות השלום של השמאל הישראלי והשאיפה להאדרת השם ולחקיקתו מעל דפי ההיסטוריה של אנשים כמו יצחק רבין ושמעון פרס.
דו"ח חדש חושף: עלותו של תהליך אוסלו הנו כמעט טריליון ש"ח. בדו"ח שמתפרסם על ידי תנועת 'מנהיגות יהודית' נחשפים לראשונה הממדים הכלכליים העצומים של תהליך אוסלו ועלותו למדינת ישראל ולמשק במשך עשרים השנים האחרונות - כ-933 מיליארד ש"ח – וזה לא הסוף.
לפני 20 שנים, לא היתה בישראל גדר הפרדה לצרכי בטחון, לא היו מאבטחים בקניונים, בגני הילדים ובמסעדות, לא היה מערך של טילים ורקטות בישובים הנמצאים בעוטף עזה, הכסף שהמשק הישראלי איבד מהכנסותיו מפעילות תיירותית נכנסת בזמנים בהם הייתה עלייה קטסטרופלים בפעילות הטרור כנגד אזרחים חפים מפשע וכדומה. הסכמי אוסלו הנם החלטה פזיזה שעולה מאות מליארדי שקלים למשק הישראלי ויוצא מהכיס של כולנו, לא רק של המדינה.
 כמה כדורים נגד בחילה לקח רבין, לדעתכם, לפני שחתם על ההסכם ולחץ את ידו של ערפאת? מה שלא מוכנים לעשות בשביל פרס נובל...

אז איפה הכסף?
לדברי לפיד ונציגי השמאל, הכסף מצוי אצל החרדים, בישיבות ואצל המתנחלים. הם טועים. הנה הכסף!
אני מצטטת את פייגלין בנאומו בכנסת:
"מצאתי את הכסף. הרבה כסף מצאתי. 453 מילארד שקל, מצאתי."
פייגלין מצהיר זאת לאחר שבדק את הוצאות המדינה בעקבות הסכמי אוסלו ובעקבות האשליות שהציגו נציגי השמאל בישראל ובלחץ עולמי ובעקבות אימוץ האידאולוגיה של השמאל ב-20 השנים האחרונות.
בנאום זה, ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) מפרט במסגרת דיוני התקציב בכנסת את העלויות שהצטברו מאז תהליך אוסלו, מאחר ומאז החתימה על הסכמים אלו, מאות מליארדי שקלים הוזרמו על ידי מדינת ישראל לצרכי שמירה על ביטחון אזרחיה.
מאז הסכמי אוסלו, מדינת ישראל אולצה להוסיף לתקציב הביטחון תוספת של 28.5 מליארד שקלים, לאור ההידרדרות במצב הביטחוני.
יותר מזה, מאז הסכמי אוסלו, מדינת ישראל העבירה לא פחות מ-86 מליארד שקלים לרשות הטרור הפלסטינית שמממנת באמצעותו פעילויות טרור ומשלמת משכורות עצומות למחבלים שיושבים בכלא הישראלי בגין הוצאה לפועל של פיגועים. ככל שלמחבל יש יותר דם על הידיים, כך גם משכורתו יותר גבוהה.
בנוסף, לפני הסכמי אוסלו, לא היה צריך את משמר הגבול בשטחי יהודה ושומרון. לאחר החתימה על ההסכמים והדרישה לחלוקת האזור, עלותו של מג"ב הגיעה ל-19 מליארד שקלים.
מעניין מהי עלותה של גדר הביטחון שישראל נאלצה לבנות בסמוך לקו הירוק בעקבות ארועי האינתפדה השניה ופיגועי הטרור של המחבלים הערבים במרכזה של אוכלוסיה אזרחית בישראל - ארועים שהגדר הביאה לסיומם. וזה לא כולל את ההוצאות הנוספות על האבטחה - לפני הסכמי אוסלו, לא היה צריך מאבטח בכל מסעדה. לפני הסכמי אוסלו ואשליות השמאל, מסעדות לא התעופפו באויר.
בנוסף, עלויות ביצוע תכנית ההתנתקות, במסגרתה נעקרו כ-8,600 איש מגוש קטיף וצפון השומרון, הגיעו לסכום כולל, עד היום, העומד על 9,482,184,000 שקלים [כ-9.5 מליארד שקלים]. 
וזה עוד בלי לציין את מחיקת החובות של הטייקונים לבנקים וויתור על תמלוגים למדינה בגין שימוש במשאבי טבע מצד החברות הגדולות שמחזיקים הטייקונים, חבריו של יאיר לפיד. יתרה מכך, מעל למליארד שקלים הושקעו בפילים לבנים של השמאל - בניינים מפוארים שמטרתם להאדיר את החותמים על הסכם אוסלו כאילו הם הביאו את השלום ובזכותם אין יותר פיגועים. לא ידוע לי שהשמאל האדיר באופן דומה את מנחם בגין ועמלו. הם לעולם לא יגיעו לציפורן של הזרת ברגלו השמאלית של מנחם בגין.
האם במסגרת ה"נסיונות" להקל על הציבור ולהטיל עליו כמה שפחות מסים, מישהו שם בכנסת שקל במטרה לבטל את מוסד הנשיאות המיותר?
הנה קצת חומר קריאה למעוניינים - מאז כניסתו של פרס לתפקיד הנשיא, הוא הפך לאיש יקר מאוד לציבור, תרתי משמע קודמו אמנם אנס נשים, אך פרס אונס את כיסו של הציבור בעשרות מליוני שקלים מדי שנה. במהלך 2010, למשל, לשכת הנשיא השתמשה בכספים שהוקצו ללשכתו של הנשיא לשעבר אפרים קציר ז"ל כדי לשלם משכורות בבית הנשיא. הדבר נעשה באישור משרד האוצר - מדובר בלא פחות מ-250 מליון שקלים שנרשמו על סעיף של נשיא לשעבר שכבר לא היה בין החיים.
בנוסף, בשנת 2012 הנשיא שמעון פרס הוציא חצי מיליון ש"ח, כאשר ליטר דלק עלה באיזור ה7.5 ש"ח לליטר. קרי, שמעון פרס כנשיא צרך בכל השנה כ66000 ליטר דלק. בהתאם לנתוני היצרן , מכוניתו של שמעון פרס, נשיאה של מדינת ישראל, צורכת מקסימום ליטר אחד של דלק ל-7 ק"מ. לפיכך, הנשיא נסע מקסימום 460,000 ק"מ!!! כדי לשמור על רצף של מנהל תקין בבית הנשיא על ידי שמעון פרס, כבוד הנשיא מתנגד לבקשת מבקר המדינה, מיכאל לינדנשטראוס, לערוך ביקורת בלשכתו בטענה שהנשיא מעל לחוק.



דיברנו על הנשיא קציר ז"ל - ומה עם נשיאים אחרים שכבר פרשו ואפילו נפטרו או עם נשותיהם?
גם הם מקבלים מימון של מאות אלפי שקלים בשנה, כולל רכב צמוד עם נהג מסביב לשעון רק כדי ליסוע מהבית אבות לקופת חולים, זאת בהתאם לחוק נשיאים לשעבר ושאריהם.
אני לא מדברת על הפנסיה. נבון, שיזכה לחיים ארוכים, כבר בן 93 ופרש מהנשיאות לפני 31 שנים. עם זאת, זה מה שהוא עולה למדינה מעבר להוצאות הפנסיה: תקן כוח אדם – 728,000 שקלים בשנת 2012, כולל עלות ברוטו נהג כעובד מדינה, עוזר במשרה מלאה, מזכירה וסיוע במשק בית + 49,000 שקלים  עבור אחזקת בית, כי גם את הבית שלי אני מתחזקת ב-4,000 שקלים בחודש +  אחזקת רכב ממשלתי ודלק -163,000 שקלים. הרי לאן האיש נוסע, אם לא לבקר את הנכדים? + הוצאות טלפון – 10,000 שקלים, קרי 850 שקלים לחודש על חשבון טלפון. הוא בן 93, הוא לא שמע על כך שכחלון ארגן לו חשבון סלולר ב-50-75 שקלים לחודש +  שכר דירה ללשכה 274,000 שקלים, ברור שלשכה בעלות רבע מליון שקלים לפחות הנה חיונית לביצוע עבודתו + הוצאות אחזקה ושוטפות 153,000 שקלים, כי כל מה שהיה עד עכשיו לא מספיק = סך הכל 1,377,000 ש"ח ובמלים מליון שלוש מאות שבעים ושבעה אלף שקלים חדשים לשנה. עזר ויצמן, נשיא ישראל לשעבר, נפטר בשנת 2005.
מאז שנת 2006, אזרחי ישראל משתתפים במימון פרוטיאה בכפר, בית האבות הפרטי והיוקרתי של ראומה ויצמן, אלמנתו של עזר ויצמן, שתזכה לחיים ארוכים. ליד אותו בית אבות עומד רכב שרד עם נהג, כדי שהגברת ויצמן תגיע לקופת החולים ותבקר את הנכדים על חשבון המדינה. גם היא מדברת המון בטלפון, במספר מכשירים במקביל. הנה הפירוט חשבון הוצאותיה של הגברת - תקן כוח אדם עלות ברוטו נהג כעובד מדינה 210,000 שקלים + הוצאות רכב, כגון תשלום למנהל הרכב עבור רכב אלמנה, הוצאות אחזקת רכב ממשלתי ודלק, 102,000 שקלים + הוצאות טלפון 5,000 שקלים = 417,000 שקלים.
הנשיא חיים הרצוג ז"ל נפטר כבר ב-1997. גם אלמנתו, אורה הרצוג, שתזכה לחיים ארוכים, מקבלת צ'ופרים שלה ללא קשר תשלומי הפנסיה - תקן כוח אדם עלות ברוטו נהג כעובד מדינה 223,000 שקלים הוצאות רכב (תשלומים למנהל הרכב עבור רכב אלמנה, הוצאות אחזקת רכב ממשלתי ודלק) 102,000 שקלים אחזקת בית 97,000 שקלים + הוצאות טלפון 6,000 שקלים הוצאות אחזקה ושונות 19,000 שקלים = 447,000 שקלים חדשים. פרס, למשל, לא צריך לדאוג לתרופות ולחימום בחורף, לצערי. גם לא מר נבון, הגברת הרצוג או הגברת ויצמן, תודה לאל. אבל כשיש ברשותם נכסים בשווי מליוני שקלים למה אני צריכה לממן להם סעיפים מיותרים בתקציב המחייה? הנשיא קצב לא מקבל לשכה ומזכירה, תודה לאל. נכון לעכשיו, הסעיף הזה נשלל ממנו מאחר וכרגע רשות בתי הסוהר אחראית להוצאות האחזקה שלו. יכול להיות שהמצב ישתנה כשהוא ישתחרר. נחיה ונראה. נחנקנו כבר פרס, נחנקנו!!!!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה