מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 23 ביוני 2013

להציל את חיות הבר הפצועות בעזרת בית החולים לחיות בר בספארי

בתמונה נמצא גוזל של אנפה שניסה לעוף מהקן בטרם עת ולא הצליח - הוא לא מפותח דיו. בעקבות כך, הוא הצליח ליפול לבריכה העירונית וכמעט טבע. למזלו הרע, ילדי העיר רמלה - לוד מצאו אותו וניסו להרוג אותו במו ידיהם. עובדי הבריכה מנעו זאת מהם. לאחר שהגוזל יובש, וניתן לו מים ואוכל, הוא הועבר לבית החולים הוטרינרי לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים לאחר התייעצות עם מורי וצוות הספארי.
זוהי אינה הפעם הראשונה שאני מפנה אליהם בעלי חיים - כבר יצא לי להפנות אליהם צבי ים פצועים שנפגעו מרשתות דייגים במהלך השנים בהם עבדתי כחובשת בחוף במספר ערי חוף בישראל. לאחר חילוץ בסיוע עם המצילים בחוף, פינינו אותם לבית החולים לחיות בר פגועי שריון או עם פציעה כזו או אחרת בעקבות הזבל בים כמו קרסי דייגים, שקיות ואשפה. היום, פיניתי את הגוזל בקרטון מאולתר מהבריכה העירונית לכניסה של הספארי. מילאתי את תיאור המקרה כולל ציון העובדה שנראה שיש לו סדק במקור. בהמשך, הוטרינרים של בית החולים קיבלו את הגוזל וטיפלו בו כראוי.
למעשה, החל מחודש אפריל ועד לסוף חודש יוני מכונה "תקופת הגוזלים", מאחר ולבית החולים לחיות בר מגיעים מאות גוזלים קטנים שנופלים מהקינים לאורך התקופה. החודשים הללו נחשבים לחודשים עמוסים בעבודה. מלבד הגוזלים הרבים שזקוקים לטיפול מסביב לשעון קיימת גם העבודה השוטפת ולכן, הם זקוקים למתנדבים.




 
בעלי החיים שמגיעים לבית החולים הם חיות בר בלבד. זה יכול להיות גוזלים שנפלו מהקן, צבים שהשריון שלהם נשבר, זאבים שנדרסו, וכדומה. הצוות נלחם על חייהם של בעלי החיים, משקם אותם ומחזיר אותם לטבע במידה והדבר אפשרי או משלב אותם בקרב הדיירים במידה והם עלולים לא לשרוד בטבע. אמנם ישנם בעלי חיים מאוד צבעוניים, כאשר הצבעים משמשים בעיקר לחיזור או התראה כנגד האוייב. עם זאת, רוב בעלי החיים הנם בעלי צבעים לא יוצאי דופן שנועדו להסוות את בעל החיים. השבוע, למשל, הגיע לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים, צב צבעוני. כפי הנראה, בנאדם חשב שזה מצחיק אם יצבע אותו כשלמעשה, יכולת ההסוואה של הצב נפגעה. הצב הגיע לצער בעלי חיים עם הצבעים הנועזים האלו בתמונה. המתנדבים העבירו את הצב לבית החולים לחיות בר. המטפלים בבית החולים עובדים על השריון של הצב כדי להוריד את הצבעים. רק כשיצליחו להוריד אותם, הוא יוכל לשוב אל הטבע. מי שצבע אותו כך, לא חשב שצב כזה חשוף לטורפים והסיכוי שלו לשרוד בטבע הוא אפסי. ויש עוד מקרים רבים של חיות בר הזקוקות לטיפול ומגיעים לבית החולים בספארי, כמו צבים שהשריון שלהם נפגע וכדומה.

אם מצאתם חיית בר הזקוקה לסיוע, אנא התקשרו למוקד הסביבה הפועל מסביב לשעון שמספרו 6911* והביאו אותה במהירות האפשרית לבית החולים. מתעכבים? יש לנקוט בסדרת פעולות:
1. יש להכניס אותו לקופסה סגורה עם מצע רך, כגון מגבת, בד או מצע עלים, ולהחזיק אותו במקום חמים, חשוך ושקט עד שניתן יהיה להעביר את בעל החיים לטיפול.

2. נא לא להאכיל או להשקות את בעל החיים ללא הנחיה מפורשת מצוות בית החולים הוטרינרי.

3. זהירות מעל הכול! לחיות הבר יכולות שונות להגנה עצמית, ובכלל זה כוח, מהירות ואינסטינקטים מעולים שאיתם הם עלולים לגרום נזק ופציעות במטרה להגן על עצמן. חיית בר המצויה במצוקה נתונה ללחץ רב שעלול לגרום למוות. לכן, יש להימנע ממגע מיותר.

4. כאמור, חשוב להתקשר מיד למוקד, עוד לפני שהבאתם את החיה.

כל חיות הבר מתקבלות לטיפול בבית החולים לחיות בר שנמצא בספארי ברמת גן, זאת למעט מעלי גירה (צבאים, יעלים וכו') המטופלים בגן לאומי תל אפק - מבצר אנטיפטריס (באזור ראש העין).
מצאתם גור או גוזל בטבע? סביר להניח שהוא הושאר שם על ידי הוריו ואינו זקוק לטיפול. לכן, הניחו לו והשאירו אותו במקומו. אם הנכם חוששים לחייו, ניתן לצפות מרחוק על המקום. במידה ונראה שהגור או הגוזל בסכנת חיים, צרו קשר עם המוקד לפני לקיחתו לטיפול. מקומה של כל חית בר הינו בטבע ולכן אין להחזיקה באופן פרטי בשום מצב.

אז למי שרוצה להתעדכן בנוגע לחיות שהועברו לטיפול בית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים מוזמן ליצור קשר דרך המייל wildlife@npa.org.il . יתכן והעדכון יקח מספר ימים בעקבות העומס במחלקה. לידיעתכם, תפעול בית החולים נעשה בידי עמותה ללא כוונת רווח. הטיפול כרוך בעלויות כגון תשלום משכורות לוטרינרים, הוצאות רפואיות כמו אשפוז בבית חולים, תרופות, אמצעי חבישה וכדומה. מי שמעוניין להתנדב בבית החולים על ידי האכלת בעלי החיים הפגועים והגוזלים או טיפול בבעלי החיים הפצועים ואו לתרום לבית החולים לחיות בר, מוזמן לפנות לבית החולים.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה