מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 26 ביולי 2013

כשהאיחוד האירופי והאומות המאוחדות משחקים בחרם



I wont be a rockstar I will be a legend — freddie mercury


השבוע, האיחוד האירופי טרח להטיל חרם על מוצרים המיוצרים בישראל מעבר לקו הירוק. במסגרת זו, החל מה-1 בינואר 2014, יש לסמן מוצרים שיוצרו במפעלים מעבר לקו הירוק, כולל מזרח ירושלים, אריאל, אלפי מנשה ורמת הגולן בכדי להקל על ההחרמה. המטרה הנה לפגוע כלכלית במפעלים המייצרים באזור. אין כבר על מה להתלונן ואין צרות בעולם - מעבר לכך שהערבים ואומות אחרות בעולם כבר לא מפרים זכויות אדם, לא מפרים את אמנת האג על ימין ועל שמאל, לא מבצעים רצח עם מסיבי וכן הלאה, עדיין רוב החלטות האו"ם והאיחוד האירופי הנם נגד קיומה של ישראל ופגיעה בפעילותה הלגיטימית. כאילו שממשלת סין, למשל, לא סוחרת באיבריהם של אסירים פוליטיים. כל מה שיודעים לעשות באו"ם ובאיחוד האירופי זה להצדיע במועל יד או נותנים לה לנוח על המפשעה בזמן גירבוץ ביצים. אז שיחרימו, בשאיפה שהדבר יביא להרעה באיכות חייהם ויביא את אוהבי ישראל להעדיף את התוצרת המסומנת למטרות החרמה.
זו אינה הפעם הראשונה שהם מחרימים. בעבר הם החרימו את להקת קווין. זה לא מנע מהלהקה להופיע במקומות רבים ברחבי העולם ולעשות היסטוריה.
פרדי מרקורי נולד בחמישה בספטמבר תחת השם פארוק בולסרה (Farrokh Bulsara). הוא היה ממוצא פרסי, נולד בזנזיבר, גדל בהודו ועבר בשנות העשרה שלו להתגורר באנגליה יחד עם משפחתו. אחד מסימני ההיכר בהופעותיו של מרקורי, סטנד המיקרופון המקוצר, הוא תולדה של תקלת ציוד. בהופעה האחרונה עם אחת מלהקותיו הראשונות, מרקיורי הרים את המיקרופון, אך החלק התחתון של הסטנד נשבר. חיית הבמה שבו התעלמה מהתקלה והוא המשיך את ההופעה עם החלק העליון בלבד. מאז אימץ את העניין והפך אותו לסמלו המסחרי.
מרקורי היה זה שבחר את השם Queen עבור הלהקה. כשנשאל, אמר מרקורי שהוא מודע לחלוטין לקונוטציות ההומוסקסואליות שמעורר השם, אבל הן רק אספקט אחד שלו. האוריינטציה המינית שלו הייתה ביסקסואל, והוא שמר לא מעט לעצמו ועך פרטיותו בכל הנוגע לחייו הפרטיים.
בתחילת שנות ה-70 ניהל מרקורי רומן ארוך עם מרי אוסטין. הקשר הרומנטי ביניהם פסק בעקבות רומן שהוא ניהל עם גבר אחר, אך אוסטין נשארה חברת הנפש שלו עד ליום מותו. הוא כתב לה את Love Of My Life וכן, הוא הוריש לה את רוב הונו ורכושו.
יחד עם קווין, מרקורי עלה להופיע מעל ל-700 פעמים. ההופעות של קווין, רובן בקנה מידה גדול ובומבסטי, הביאו אותה להיות הלהקה הראשונה שהופיעה בדרום אמריקה ואפילו הופיעה מאחורי מסך הברזל.הרצון לפגוש קהל גדול ולהגיע עם המוזיקה שלו לכל מקום הביאו את מרקורי והלהקה לעבור על החרם התרבותי שהטיל האו"ם על דרום אפריקה. ב-1984, הייתה קווין בסאן סיטי וקיימה שם הופעה מלאה. החרם של האו"ם על הלהקה לא איחר להגיע.
את מחלת האיידס גילו אצל מרקורי לאחר חג הפסחא של שנת 1987. למרות הכחשות נמרצות מצידו, ומצד שאר החברים בלהקה, העיתונים והצהובונים לא הניחו לו. הם סיקרו אותו בצורה כפייתית כמעט וחלקם לא היססו לקבוע שהוא אכן חולה באיידס, למרות ההכחשות. ב-23 בנובמבר 1991, הצהיר מרקורי כי הוא אכן חולה באיידס. בכך תם מחול השדים סביב השמועה, אך לצער המעריצים הוא הלך לעולמו ביום שאחרי. מרקורי הנו אגדת רוק עד היום, למרות ניסיון ההתערבות של האו"ם. אני מציעה שימשיכו לגרבץ או, לחלופין, להתעסק בעניינים חשובים באמת במקום לפגוע במפעלים ישראלים שמעסיקים ערבים. במקביל, רצוי ביותר שהחרם יתבצע כראוי.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה