מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 8 ביולי 2013

עומרי חיון מנסה להשפיע על תוצאות האח הגדול וחוטף חרם






אין לי טלוויזיה בבית מתוך בחירה. באופן אישי אני לא רואה את האח הגדול. אחת התוכניות שמבחינת ההפקה, איכות היא מילה גסה. לכן לא ידעתי על מי מדברים ברוטר כשנמסר שאיתי וולך הצטלם עם שני מחבלים כפותים בתקופת שרותו הצבאי. המידע הועתק מהאתר של הרכילאי עומרי חיון, שהתייחס למאורע באופן שלילי ואף טען שבנוסף החייל עשה מעשים פסולים ולא אתיים. בניגוד לדבריו, נראה שלמחבלים שלום, מצבם טוב והם לא חשים מאויימים.
אני לא רואה בתמונות שהוצגו באתרו של חיון שום מעשים פסולים ולא אתיים. החייל אפילו לא נגע בהם והמחבלים נראים עומדים באופן שאינו מודע לסובב אותם. שום פעולה שהחייל עשה לא עבר את מגילת זכויות האדם ועל כך לא ישפטו אותו בהאג. זה לא משהו שגלעד שליט יכול לטעון - הוא קיבל מהחוטפים שלו מכות רצח. שלושת החיילים שנחטפו על ידי החיזבאללה לא שרדו את השבי. כל יום שעובר בסוריה מתרחשים עשרות עבירות על זכויות האדם, כולל ירי לעבר אוכלוסייה אזרחית ושימוש בנשק כימי וביולוגי כנגדם. אבל עומרי חיון שותק.
דבר בזוי שעומרי חיון עשה זה עריכה מגמתית - עומרי חיון קורא להדיח את המשתתף מתכנית האח הגדול בעקבות התמונות. הניסוח הבזוי של חיון הנו מגמתי ופרובוקטיבי. הדבר לא נובע בגלל דעות כאלו ואחרות אלא כדי לספק כניסות לאתר הזול שלו. נשאלת השאלה האם עומרי חיון מאשים את צה"ל בעבירות מלחמה? מה זאת אומרת לקרוא למחבלים האלו פלסטינאים? הם קודם כל בני אדם ואיתי וולך הוא פלסטינאי ובן אדם בדיוק כמותם. דבר שני, הם נעצרו כי הם מחבלים. אז להגדיר אותם כבני אדם צדיקים ותמימים מן השורה כשנמסר שהצבא הישראלי המיוצג על ידי החייל עושה להם עוול? מעבר לכך, איזה עבירה החייל עשה בדיוק? על איזה אמנה הוא עבר?
יותר מזה, אחיה של טהוניה, המשתתפת האתיופית מהתוכנית, מואשם בניסיון אונס בגן ציבורי. טהוניה סיפקה לו אליבי שקרי בניסיון למנוע ממנו לשבת בכלא על מעשיו. בכך, היא שיבשה את חקירת המשטרה ואת עשיית הצדק בכדי למנוע מעבריין מין וסוטה מלשבת בכלא. וזה עוד בלי לציין את הדיבורים החופשיים על סמים ועל הדודה לסמים שיש בין המשתתפים, כולל טהוניה, חביבת ההפקה. מעניין שעומרי חיון לא קורא להדיח את העבריינית הזו מתוכנית האח הגדול.
יותר מעניין שהרכילאי שמעז להעביר ביקורת משקר בנוגע לשרותו הצבאי - מדובר בעריק ומשתמט לא קטן, כפי שנחשף בעבר בבלוג הזה. עומרי חיון משקר בנוגע לשרותו הצבאי כשלמעשה, הדברים שהוא אומר לא היו ולא נבראו - מתוך שלושת השנים אותם הוא היה אמור להעביר כחייל בדובר צה"ל, עומרי חיון שרת רק חצי שנה, ערק במשך שישה חודשים נוספים, ישב קצת בכלא והשתחרר על פרופיל 21. יחד עם זאת, הוא טוען שהוא שרת שנה שלמה והשרות שלו היה מתוכנן מראש לשנה. ברור שאין בכך שמץ של אמת לאור העובדה שהוא שרת חצי שנה בלבד וערק.
לעומת עומרי חיון, איתי וולך הוא בן למשפחה שכולה שלא היה חייב להתגייס לצבא, ובטח שלא כלוחם. יחד עם זאת, הוא לחץ על אמא שלו לחתום על הסכמה ונשלח להילחם במלחמת לבנון השנייה, לחזית. בדרך הוא כתב מכתב פרידה לכל מקרה שלא יבוא. הוא לא היה חייב להיות שם.
בעקבות כך, לא מעט גולשים התנגדו למגמתיות של עומרי חיון. לאור המתרחש, רבים חתמו על עצומה הקוראת להחרים את האתר של עומרי חיון. במקביל, עשרות אנשים עזבו במחאה את הדף שלו בפייסבוק. תמשיכו כך. כל מי שמעוניין לשאת תפילה למען חיילי צהל ואנשי כוחות הביטחון הישראלים, זהו הנוסח המקובל. רצוי אחרי שחרית או עם קבלת שבת/הבדלה 
בוא לסייע בהגנה על חיילי צה"ל בבית הדין הבינלאומי בהאג ולדווח על מעשי הטרור של הבני דודים


נ.ב
לא זוכרת אם עמרי חיון הצהיר זאת גם הפעם, או שלא - מדי פעם הוא לוקח אייטם שמופץ באינטרנט, בעיקר ברשתות החברתיות ובפורומים השונים באתר תפוז ומייחס את החשיפה לעצמו. ברוב המקרים, הוא לא ביסס את המידע על שיחה עם מקור ראשון או מידע מבוסס כמו שאמור לעשות עיתונאי ראוי ובעל אתיקה ומוסר עיתונאי. גם האייטם הזה התחיל דרך האינטרנט והופץ ברשתות החברתיות ובאתרים השונים. עומרי חיון פועל בשיטת עבודה זו עם תחילת עבודתו בתחום כרכילאי ושואב את המידע שלו מפורומים בפורטלים שונים ומרשתות חברתיות. זה לא חדש ונכנסו בו בעבר בגלל זה, לאחר שהוכח שהוא מעתיק אייטמים שלמים מהפורומים ומייחס אותם לעצמו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה