מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 11 בנובמבר 2013

כשקונים מוצר שמקורו מן החי, מצפים למשהו שלא היה פעם חי?




יש משהו לא הגיוני בציפיות אצל הצרכן הממוצע - כשהוא קונה מוצר שמקורו מן החי, כמו ביצים, שניצלים וכדומה, הוא מקבל מוצר שעבר סוג של עיבוד. העוף לא תמיד דומה לתרנגולת - לפעמים הוא בסך הכל חזה עוף או שניצל עטוף בפרורי לחם וכל מה שנדרש זה טיגון. לפעמים זה אפילו רק בשר טחון שבכלל לא דומה לבעל החיים שהוא היה פעם. יכול להיות שבגלל זה, יותר קל לאנשים לאכול את הבשר והביצים כמוצר מוגמר.
אבל כשנתקלים בדבר שמזכיר את מקורו של המוצר, פתאום נדהמים ונגעלים. מה, לא ידעתם ממה זה עשוי? מביצים בוקעים אפרוחים. שניצלים עשויים מתרנגולת שחוטה. אז מה הפלא שפתאום מוצאים בשניצל מקור, כרבולת ונוצות? או כשלפתע מהביצה נתגלה אפרוח?
הנה למשל החוויה הלא נעימה שעבר אורן, תל אביבי צעיר שרק רצה לאכול ביצה מקרטון ביצים שרק קנה וגילה בה אפרוח מת. אבל התולעים היו חיות. על מה אתה מתלונן? מה ציפית למצוא בביצה, יהלומים?




במקרה של אורן, מדובר בתבנית מהלול של גליקסמן. מקרה נוסף התרחש לפני כמה שבועות כשצרכנית רכשה ביצים בסופר ששייכים ללול ברמות השבים. גם באחת מהביצים בתבנית זו נמצא אפרוח עוברי בביצה בתהליך התפתחות (= בלוט). גם במקרה זה, הצרכנית כנראה ציפתה למצוא יהלומים. יש מקומות בהם הביצה הזו עם הגוזל נחשבת למעדן. כן, הם אשכרה אוכלים גוזל שלא בקע מהביצה (בלוט) בכוונה.





ועוד סיפור שהיה, כשאימא ושני ילדיה בארצות הברית הלכו למקדונלד'ס לאכול. היא הזמינה שתי ארוחות עם שניצלונים לילדים, והמבורגר עם צ'יפס לעצמה. כאשר הם אכלו, הילד בן ה6 התעניין יותר במגלשה שברחוב ובעוף הוא אפילו לא נגע. אז האימא החליטה שהיא תאכל אותם. היא הביאה את חתיכת העוף לפיה, ממש כאשר בנה בן ה8 צעק לא לאכל את זה. היא הסתכלה על החתיכה וראתה שלמרות הציפוי - זה נראה כמו ראש תרנגולת. למעשה זה היה באמת ראש תרנגולת. אף אחד לא הבין איך זה הגיע לשם. מעניין, איך באמת הגיע לשם הראש של התרנגולת. 
סיבה נוספת להימנע מלהיכנס לסניפים של מקדונלדס, בנוספת לחוסר ההומניות של הרשת כלפי בעלי חיים באמצעות שחיטתם ועל ידי הגדלת צריכת מוצרים מן החי על ידי ערבוב בשר וחלב וכן למוצרים המזיקים לבריאות שהם מוכרים לציבור הישראלי בפרט וללקוחחותיהם בכלל. הרשת הודיעה כי היא מסרבת לתמוך בצהל ובחייליו באמצעים כגון סרוב לספר לחיילים הנחה בסניפיה כמקובל. לחיילנו נשאר רק להודות על כך שהרשת דואגת לבריאותם, אך אין די בכך. הרשת מתחייבת לתרום דולר אחד על כל מנה שהרשת תמכור. התרומות מועברות לארגונים הפוגעים בחיילי צה"ל.



טוב לכם לאכול שניצל אבל לא נעים לכם לראות ראש של תרנגולת? כשאתם אוכלים בקר, לדעתכם אין לשווארמה כבש ראש? לאן הולך הראש של העז או הפרה? אם אתם לא יכולים לראות את זה, איך אתם יכולים לאכול את זה?




אז זה מה שעובר על התרנגולת לפני שהיא הופכת למאמאעוף:






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה