מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 14 בנובמבר 2013

כשסבתא שלי חצי סיעודית ומן הראוי שתקבל טיפול בבית, צריך לתת את הכבוד המתאים



כן, לצערי סבתא שלי מתבגרת. כן, גם קצת מזדקנת. קשה להודות בזה. היא עלתה לארץ לבדה, ללא בן זוג, וגידלה לבד חמישה ילדים. ממש ירדה מהמטוס עם תינוקת ביד אחת ותינוקת ביד השנייה. עוד 3 ילדים היו ביסודי. היא עדיין גידלה חמישה ילדים למופת והייתה להם ילדות מאושרת. הם גרו בישוב קטן, בבית פרטי וחצר. הגינה הייתה גדולה והיו בה נדנדות, עצי תות ולול תרנגולות ושני תרנגולים שהסתובבו חופשיים והטילו ביצים בלול. היא גם עבדה בתור פועלת באחד המפעלים שבאזור התעשייה מעבר לכביש. ממש שינסה מותניים ונתנה את כולה למען משפחתה.
עם הזמן, הילדים גדלו ועזבו את הקן. העול ירד מכתפיה והי הרשתה לעצמה לפרוש בשקט לפנסיה, נהנית מעמל ידה, מהתותי עץ הטריים, מהירקות שגידלה בעצמה אורגנית ומהביצי חופש האמיתיות שהטילו עבורה התרנגולות בלול. כן, גם מהאפרוחים שבקעו לה. ואנחנו, אוחחח אנחנו נהנים לבקר את סבתא, לעשות אצלה ארוחות שבת וחגים - ממש לפתוח שולחן ארוך בחצר כמו שצריך, עם כל הדודים והבני דודים. כינוסים משפחתיים קבועים. או אפילו סתם לבקר אצלה אחרי בית הספר ולעשות אצלה שיעורים.
יום אחד, אחד מהבני דודים מצא אותה על הריצפה בבית. היא נפלה ושברה את הירך. אחרי שהיא החלימה, היא סרבה לעזוב את הבית שלה ובצדק. היא לא מוכנה לעבור לאיזה בית אבות מנוכר ולהיות מוכרת כסיעודית. אז השגנו לה מטפלת שתעזור לה עם הניקיונות, עם התרנגולות וגם עם הירקות. וחוץ מזה, מה רע עם קצת חברה? אמנם אנחנו משתדלים לבקר ככל האפשר, אבל יכול להיווצר מצב שאף קרוב משפחה לא מבקר במשך ימים שלמים... ואם היא תיפול שוב, אז מה? אז לחצן מצוקה....
עשינו לה מנוי בחברת נטלי. יש לה לחצן מצוקה שמתלבש על הזרוע כמו שעון יד. אם היא חלילה זקוקה לסיוע, כמו הרמה לאחר נפילה, ביקור בית של רופא ואפילו סייר ביטחון או אמבולנס לא עלינו, היא מדברת עם המוקד הרפואי דרך האינטרקום שמחובר אל המוקד. אז היא קצת עשתה פרצופים אבל אנחנו התעקשנו. אנחנו רוצים לוודא שהיא מוגנת ואמרתי לה שאם היא תסרב ללחצן, אני באה לגור אצלה... אמנם אני תמיד מוזמנת אבל בכל זאת, אני לומדת בעיר אחרת והיא יודעת שזה יהיה מסורבל מבחינה לוגיסטית בשבילי. היא מודעת ליתרונות בלחצן וזה מקל עליה למשל לצאת לקופת חולים...
עשינו לה כמה כיסויים שלדעתנו מתאימים לצרכים שלה. למשל יש לה ייעוץ רפואי טלפוני של רופא שמתקשר אליה הבייתה כשהיא מבקשת. בנוסף, המטפלת לפעמים עושה לה א.ק.ג ומודדת לה לחץ דם. באיזשהי דרך הנתונים מועברים לרופא שיושב במוקד של נטלי, כך שהיא מקבלת טיפול רפואי מיידי מתאים גם בלילות ובסופי השבוע מבלי לבצע פינוי לבית החולים רק לשם הבדיקה. יש לה כיסוי לסייר ביטחון למקרה שמישהו נכנס לה לחצר - היא עדיין מפחדת על התרנגולות שלה. יש לה כיסוי להנדי מן - מישהו שמגיע כדי לתקן לה דברים בבית. עשינו לה כיסוי חשוב שכולל הרמה למקרה שהיא נפלה ולא יכולה לקום על ידי צוות רפואי מיומן שבודק אם היא נפגעה. וכמובן, ביקור בית של רופא כללי מטעם נטלי ואפילו החזר על אמבולנסים במידה והיא זקוקה לפינוי לבית החולים.
אז עכשיו סבתא מרוצה, אנחנו רגועים ושקטים ושלא נצטרך להשתמש בשירותים האלו.
למי שמעוניין להצטרף ולעשות מנוי ללחצן המצוקה של נטלי, אשמח לקשר ביניכם לבין הסוכנת הנחמדה שהחתימה אותנו על המנוי. נא לשלוח הודעת אסאמאס לטלפון 054-7790549. בהודעה יש לרשום "הצטרפות ללחצן מצוקה" ואני אעביר את זה לסוכנת שטיפלה בנו כדי שתיצור קשר.

2 תגובות:

  1. תשובות
    1. ממך זה נשמע שמטפלת סיעודית זה אביזר שלובשים על היד. למטפלות יש זכויות עובד והם גם בנות חווה. יש להן זכויות

      מחק