מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 8 ביולי 2014

הכירו את האנשים שפועלים במרץ כדי שגם הפעם לא תגמרו את החודש





בשלושת השנים האחרונות הפכנו ליותר ויותר מודעים ליוקר המחיה בישראל וכל הזמן מדברים על שאנחנו יוצאים עם חור בכיס רק כדי לקנות בקושי עשרה מוצרים בסופר. 
עכשיו יש למחדל הזה ולמחולליו גם שמות ופנים, מעבר לטייקונים המוכרים כמו דנקנר ותשובה.
אפי רוזנהויז (מנכ"ל שופרסל לשעבר) הורשע השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים ונגזרו עליו  חודשיים מאסר על כך שפעל באופן לא חוקי תוך הסדר כובל, ועבר על חוק ההגבלים העסקיים.
במילים פשוטות, זה אומר שרוזנהויז ביושבו כמנכ"ל שופרסל, פעל כמו אחרון הקרטלים, כמו אחרון ראשי המאפיה וכמו אחרון הפושעים- על מנת לפגוע בתחרות (ועל מנת שאתם תשלמו יותר ותקבלו פחות). על פי כתב האישום, רוזנהויז החליט שלא מתאים לו שהספקים שהוא עובד איתם מוכרים ל"מגה" (הרשת המתחרה) מוצרים במחירים נמוכים יותר, וכמו ראש קרטל, החליט להעניש אותם: הוא הוריד ממדפי שופרסל מותגים בולטים של אותם ספקים, כדי שאלו יפסיקו את פעילותם ברשת מגה.
הנה עוד נתון שבטח תשמחו לשמוע: רוב עובדי שופרסל עובדים בשכר מינימום.
אתם יודעים מה היה שכרו של הבוס שלהם, אפי רוזנהויז?
ב- 2010 הוא דורג על ידי גלובס במקום הראשון ברשימת שיאני השכר בישראל עם עלות שכר חודשית של: 738 אלף ש"ח. אני חוזרת: שלושת רבעי מיליון ש"ח בחודש. הוא עבד ברבע משרה, אגב.
אם תשאלו אותי, חודשיים מאסר וקנס של 450 אלף ש"ח זה עונש אבסורדי לאדם חסר מצפון שפעל באופן ישיר ואקטיבי להעלאת יוקר המחיה. יוקר מחיה זה לא רק סיסמה - זה מושג אופרטיבי שיש לו השלכות: אנשים שבוחרים בין מזון לתרופות, שסופרים פרוסות לחם, שפושטים יד, שהולכים לישון רעבים.
גם העובדה שהשופט התיר לרוזנהויז במסגרת פסק הדין להמשיך ולכהן כדירקטור בחברה ציבורית בעוד שלוש שנים מעכשיו, זה ביזיון שאין כדוגמתו.
אבל בכל זאת, אולי ניתן לקחת גם משהו חיובי מהסיפור הזה, וזו העובדה שלפני שלוש שנים, כנראה שלא היינו שומעים על הסיפור הזה כלל, וכנראה שרוזנהויז לא היה כלל עומד בפני שופט. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה