מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 17 באוגוסט 2015

כלכלה 101 על רגל אחת







קומוניזם: יש לך 2 פרות. המדינה לוקחת לך את שתיהן ונותנת לך מעט חלב.

פשיזם: יש לך 2 פרות. המדינה לוקחת לך את שתיהן ומוכרת לך מעט חלב.
סוציאליזם: יש לך 2 פרות. אתה נותן פרה אחת לשכן שלך.
קפיטליזם: יש לך 2 פרות. אתה מוכר אחת וקונה שור. אתה רועה את הבקר שלך וצופה בכלכלה שלך גדלה. אחרי כמה שנים אתה מוכר את כל הבקר שלך ופורש.
קפיטליזם בגרסה הישראלית: יש לך 2 פרות. אתה מוכר 3 מהן לחברה הציבורית שבבעלותך תוך שימוש באשראי מהחשבון שפתח גיסך בבנק. אז אתה מבצע חילוף חוב/השקעה עם חברת בת, כך שאתה מקבל 4 פרות בחזרה עם החזרי מס על 5 פרות. החלב של 6 פרות מועבר בחשאי לחברת קש באיי קיימן השייכת לבעלי ההון העיקריים של החברה, ואלו מוכרים את זכויותיהם לכל 7 הפרות בחזרה לחברה שלך. בדו"ח השנתי רשום כי בבעלות החברה יש 8 פרות, עם אופציה לפרה נוספת.
ביורוקרטיה: יש לך 2 פרות. המדינה לוקחת לך את שתיהן, ממיתה אחת, חולבת את האחרת וזורקת את החלב.
תאגיד איטלקי: יש לך 2 פרות. אתה לא יודע היכן הן נמצאות וזה גם לא ממש משנה לך.
תאגיד צרפתי: יש לך 2 פרות. אתה שובת, מארגן מחאה, מהומות וחוסם את הכבישים כי אתה רוצה שיהיו לך 3 פרות.
תאגיד שוויצרי: יש לך 5,000 פרות. אף אחת מהן לא שייכת לך ואתה מחייב את הבעלים שלהן על כך שהם מאחסנים אותן אצלך.
תאגיד ישראלי: יש לך 2 פרות. אתה מוכר אחת ומכריח את השנייה לייצר חלב בכמות שאמורות לייצר 4 פרות. לאחר מכן אתה שוכר יועץ שינתח מדוע הפרה מתה.
תאגיד אוסטרלי: יש לך 2 פרות. העסקים הולכים די טוב אז אתה סוגר את המשרד והולך לשתות כמה בירות.
תאגיד סיני: יש לך 2 פרות. יש לך 300 אנשים שחולבים אותן. אתה טוען שיש לך תעסוקה גבוהה וייצור גבוה. אתה עוצר וכולא את הכתב שמנסה לחשוף את המצב האמתי.
תאגיד עירקי: כולם חושבים שיש לך המון פרות. אתה מספר לכולם שאין לך כלל פרות. אף אחד לא מאמין לך, לכן ארה"ב נכנסת בך חזק. עדיין אין לך פרות, אבל לפחות יש לך דמוקרטיה.
תאגיד הודי: יש לך 2 פרות. אתה סוגד לשתיהן ונשאר עני.
תאגיד יווני: יש לך 2 פרות שלווית מהחוות של צרפת וגרמניה. אתה אוכל את שתיהן. החוות האחרות מתקשרות אליך כדי לאסוף מעט חלב מהפרות שלהן שאצלך, אך אינך יכול לבצע את ההעברה, לכן אתה מתקשר לקרן המטבע הבינלאומית. קרן המטבע הבינלאומית מלווה לך 2 פרות. אתה אוכל את שתיהן. החוות וקרן המטבע הבינלאומית מתקשרות אליך כדי לאסוף מעט חלב מהפרות שלהן שאצלך. אתה מקבל תספורת

הבנק שלי בארהב:

אני משלמת $0.00 כל חודש,

משלמת $0.00 כשאני מפקידה צ׳ק,
$0.00 כשאני מפקידה מזומן.
יש מענה 24 שעות, אם כרטיס האשראי הלך לאיבוד, ישלחו לי בחינם Overnight Fedex, לא משנה איפה בעולם אני נמצאת.
אני יכולה להפקיד צ׳קים עם הסמארטפון, עד $15,000.
אם מישהו מחייב אותי במשהו שלא אישרתי, הבנק ישר מחזיר לי את הכסף ופונה למוכר שיצדיק את החיוב.
אני יכולה לשלוח כסף (לבנקים אחרים אפילו) בחינם, ובדכ אם אני מעבירה מחשבון אחר לשלי, זה מופיע ישר.
כשאני נכנסת באפליקציה, אני רואה את כל החשבונות, גם אשראי, גם Debit.
הכל ברור וכיף.
כיף לעשות כסף, כיף לבזבז כסף, כיף לדבר עם הTellers שעונים לטלפון כי הם בטקסס ויש להם מבטאים מגניבים וכיפיים והכל סבבה.
בקיצור, בנק בארה״ב זה אושר.
בארץ, הביאו לי מבצע ״סטודנט״. אני משלמת כל פעם שאני מפקידה, חייבת להגיע לבנק לקחת את הכרטיס אשראי שלי, חייבת להגיע לבנק לקחת את הצ׳קים, הבנקאית שלי אחראית על הכל ואם היא סתומה, אין לי עם מי לדבר, אם מישהו מחייב את הכרטיס שלי במשהו שהוא לא היה אמור לחייב, היא עושה לי ״סורי, אין מה לעשות, תדברי עם החברת האשראי״ (פתאום אני מגלה שלמרות שהזמנתי ממנה והייתי חייבת לבוא לבנק לקחת ממנה, היא לא אחראית על מה שעובר באשראי, רק על מה שעובר בבנק)
הם פתוחים בדיוק שעתיים בשבוע ובחגים אפילו פחות.
And for the icing on the cake:
I HAVE TO FUCKING PAY ACTUAL CASH MONEY TO VIEW PAST MONTHS' STATEMENTS.
What the fucking fuckedy fuck.
Fuck all of you.
Thanks and have a great day.














אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה