מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 22 באוגוסט 2015

ההווה והעתיד של יהודי שאינו מקבל את עברו: איתן כבל כמקרה בוחן






"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל." ~ יגאל אלון




אמרתו של יגאל אלון תקפה יותר מתמיד כלפי העם היהודי, עם ישראל והשמאל האנטי ציוני בפרט. אתמול, פרסם חבר הכנסת, איתן כבל, ממפלגת העבודה, פוסט בדף הפייסבוק שלו. פוסט זה מתאר את חוויית הביקור שלו עם אשתו וארבעת בנותיו ממנהרות הכותל.




השבוע ביקרתי יחד עם רעייתי וארבע בנותיי במנהרות הכותל.נכון, אין זה עבורי ועבור משפחתי הביקור הראשון במקום, אך למרות זא...
Posted by ‎איתן כבל‎ on Friday, August 21, 2015


ואלו הם דבריו:
השבוע ביקרתי יחד עם רעייתי וארבע בנותיי במנהרות הכותל.
נכון, אין זה עבורי ועבור משפחתי הביקור הראשון במקום, אך למרות זאת ואף על פי כן, אני חש בכל ביקור תעצומות נפש והתרגשות חזקות אף יותר מהפעמים הקודמות. אולי זה הגיל המתקדם (ביום ראשון ימלאו לי 56 שנים) שגורם לי להיות רגשן ורגיש יותר מבעבר, או העובדה שבכל ביקור אני נחשף לעוד חתיכה מההיסטוריה היהודית - ואין מקום בכל ישראל שנוטע בי תחושות כל כך חזקות של אהבה לארץ ושבו עדיין ניתן לדמיין ולשמוע את הקולות ולהריח את ההיסטוריה היהודית לגילגוליה השונים כבמנהרות הכותל.
אני מתהלך בתוך המנהרות, עוצם לרגע את עיניי ומנסה בדמיוני לשמוע את שירת הלוויים, ולהקשיב לקולות עולי הרגל המתמקחים על מחירה של הסחורה המוצעת להם מכל טוב הארץ. לחזור בזמן ולדרוך על הקרקע שדרכו עליה מלכי ישראל ואזרחי הארץ בתקופת הבית הראשון - לראות את החיילים הבבליים מעלים באש את הבית הראשון, ולצפות בעשן השריפה הממלא את העיר ולא מזבח הקורבנות.
יותר מכל מרתקת אותי תקופת הורדוס שבה הוא מציב ומציג עוצמות חדשות של בנייה וארכיטקטורה שטרם נחזו בארץ...ולאחר מכן המרד ורבן יוחנן בן זכאי והסיקריקים וחורבן הבית וכל זה רץ לי בראש כאילו אני צופה בסרט בזמן הסיור שאורכו כשעה וחצי.
חוויה מרגשת וטוענת מצברים, שגורמת לי לחשוב על התקופה בה אנו חיים ועל המשותף לתקופתנו ולתקופת החורבן. האם ניתן היה למנוע את חורבן הבית ובהמשך לכך את חורבנה של הארץ? ואיך הארץ הייתה נראית לולא שינאת החינם שהכריעה אותנו? והאם שינאת החינם שהכריעה אותנו אז, עלולה להכריע אותנו גם עתה וכאילו לא למדנו דבר?
שבת שלום.


"מי ששולט על העבר שולט על העתיד. מי ששולט על 
ההווה שולט על העבר" - ג'ורג' אורוול { מתוך הספר "1984" }





כשהאמת היא פתק לקל-פה.
1. מחליאה אותי התחושה של היהודי הגלותי המגלה את עצמו רק כשהוא מבקר בשרידים שלו, זאת בהתאם לגרבוז אתה מנשק מזוזות.
2. שמא נעביר את הכנסת למנהרות הכותל? ששם ידבר האני היהודי שבך פחות גלותיות.
3. למי שיש תעצומות נפש חזקות רק כשהוא מבקר בכותל, יובן בנקל למה הוא תומך בשינוי ההמנון.
4. זה לא בא לך בגלל הגיל, זה בא לך בגלל הדיל שסגרת עם הערבים ושאינו מאפשר ליהודים לעלות להר הבית. וכיהודון אתה מעדיף להסתתר במנהרות כשפרצופך היהודי נחשף, שחלילה לא יראה זאת הערבי ויכעס.
5. אם היית מריח באמת את ההיסטוריה הייתה רואה את הקולות ולא רק שומע אותם. אבל האמת שלך זה רק פתק לקלפי. הרי הדרך לליבו של הבוחר יהודי והישראלי עוברת דרך הכותל, דרך בני ברק ודרך הטלית, יעיד על כך לפיד.
6. שירת הלוויים אינה דמיון, היא מציאות אם לא תתקרנף תחת עולן של נשים כהות האורגזמה שבמפלגתך.
7. אם מה שהכי ריגש אותך, זה לראות את הבבלים מעלים באש את הבית הראשון. באתי לומר לך שבגלל מנהיגי העבר שהיו כמוך נשרף הבית. עליו אני תליתי כינורי ובוכה.
8. אווה! אם יותר מכול ריגש אותך הורדוס והארכיטקטורה, סימן הוא שיש בך עוד מהניצוץ הזה.
9. לפתע נראה שחזרת לסורך, ולא למדת שום דבר. שנאת החינם אינה באה בחינם, יש מי שמתסיסים אליה.
10. חשבת פעם שמפלגתך על מצעה היא, היא שגורמת לי לשנוא אותך ואת מרץ ואת הערבים? כיצד יהודי יכול לאהוב את מחריבו ועוד בחינם? תהיה בן אדם קבל ותחבור לאמת האמתית. או אז אתה תחיה כיהודי המפעם בו עברו הווהו ועתידו.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה