מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 29 בנובמבר 2011

אישור מחלה וסודיות רפואית




השכירים מביננו מכירים את זה - כדי לקבל אישור להעדר מהעבודה בעקבות מחלה, צריך לספק אישור רופא המגדיר את כמותהימים והתאריכים בהם הנך זכאי לימי המחלה. בהתאם לחוק, ביום הראשון למחלה, העובד אינו זכאי כלל לתשלום, ביום השני העובד זכאי רק למחצית מהתשלום ואילו רק החל מהיום השלישי הוא זכאי לתשלום מלא עבור יום העבודה שהפסיד. עם זאת, לא מדובר באישור לביטוח הלאומי בלבד במטרה לקבל החזר, אלא באישור למעסיק במטרה להצדיק את ההעדרות.
מסקירה שביצעו בערוץ 10 עולה, כי רוב הקופותמפרות את הסודיות הרפואית שקיים בין הרופא לחולה ורושמות את הגורם למחלה על אישור המחלה שניתןלו כדילהציג למעסיק. במקרה הפחות גרוע, זה יכול להיות לא נעים, כמו במקרים בהם הסיבה להעדרות הנה טחורים, קלקול קיבה וכדומה. במקרה הרע, מדובר במידע שזכותו של החולה להסתיר מפני המעסיק, כגון מחלה כרונית, היסטוריה רפואית, מצב פסיכולוגי כמו התקף חרדה, הפלה או הריון. עובדת זכאית לא לספר למעסיק על הריונה עד לחודש החמישי במטרה למנוע את פיטוריה.
במידה והיא תציג בפניו את האישור, לא תהיה לה ברירה וקיום ההריון יוודע לו. גם מספר השבועות מופיע - מדובר באישורי מחלה שניתנים הן בקופת חולים כללית והן בקופת חולם לאומית. מדובר במידע חסוי. הדבר שונה בקופות החולים מכבי ומאוחדת, אשר מסכם בכך שהסיבה מצויה בתיק הרפואי - משפט כללי ותקין התואם את חוק זכויות החולה ותקנות דמי מחלה. לכן, יש להתעקש בפני הרופא לא לציין באישור המחלה ממה עובד סובל.
לא קיבלתם את זכויותיכם? תנו לעורך דין טוב לטפל במקרה - אני ממליצה באופן אישי על עורכת דין קרן חדאד 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה