מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 26 בינואר 2014

בייבי בום פרק 2 לצפייה ישירה



בפרק השני מתועדת לידה של שלושה זוגות: שירן ומוטי בניטה שניסו תקופה ארוכה להיכנס להיריון שני ואחרי 7 ניסיונות  זכו לתאומים, שני ורם ליבר, ליצנית וחנון הייטק שכיכב ב"היפה והחנון" עברו הריון בסיכון ולידה לא קלה ואיתמר ואלינור פיטל שעבורה זו הלידה השלישית ואחרי לידה ראשונה בקיסרי ולידה שנייה עם ואקום מקווה לתיקון - הפרק המלא לצפייה ישירה




בייבי בום - מדריך לכל התערבויות רפואיות אפשריות גם כשלא ממש צריך
רק לי בא לצרוח על מיילדת שעונה על משפט כמו: " 2 לידות קודמות ילדתי ללא אפידורל, גם לידה שלישית אני רוצה בלי?" בסגנון "איך עשית את זה?!!!"
אני אחרי משפט כזה הייתי מבקשת להחליף מיילדת. 

-פרופסור, איך אני יכולה לעזור לראש לרדת?
-תקראי תהילים
????? ומה עם קצת ללכת, לשבת על כדור פיזיו, להתקלח במקום לשכב במיטה????למה כל אישה יולדת בשכיבה????למה אף אחת לא הניקה אחרי לידה???למה כמעט כל הנשים מקבול או זירור או אפידורל או ניתוח קיסרי???רק אני עצבנית על התוכנית????מזעזע שככה מציגים בפריים טיים לידה. תשכבי כמו טמבלית על הגב ותני לנו לנהל ת'ענינים. איכסה בילינסון.


ברור לי שהתוכנית ערוכה באופן שמעביר מסרים מוטעים ולא את מה שקרה בפועל בחדרי הלידה בבית החולים בלינסון - ההתערבות מוגזמת ואינה טבעית כשבית החולים בלינסון הוא זה שמרוויח מהשיפור בתדמית - איף זה שמנהל מחלקת יולדות נמצא כמעט בכל הלידות. ממתי?
לידה היא פעילות מתוקצבת ביותר - החל מהתוספת שמקבל בית החולים על כל לידה קיסרית שמתבצעת וכלה בדמי הלידה שהמשפחה לא מקבלת אם הלידה מתבצעת בבית ולכן עליהם לגשת לבית החולים המועשר בחיידקים ושאינו ידידותי ליולדות שמעוניינות ללדת באופן טבעי בתנוחה נכונה [ ולא בשכיבה על הגב - התנוחה הכי כואבת ליולדת] ןללא התערבות רפואית. פרופ' יוגב מתאמץ רבות בנוכחותו לשווק את המחלקה שלו בבית החולים. היחס החביב והמוגזם של יוגב ליולדות, מחבק ומלטף כל אחת, כל מי שבאה ישר נכנסת לחדר פרטי כדי לעבור מוניטור, ובלי עיכובים נכנסת לחדר לידה. 
על מי בדיוק הם עובדים???  מי שנכנסת מהר לחדר לידה, ואחר כך גם מהר מקבלת זירוז כדי לפנות מהר חדר לידה - במקום לתת לרחם לעשות את שלו. למה ישר לדחוף אפידורל? איך זה שבתוך כמה שעות אחרי קבלת אפידורל, האישה מרגישה צירים כואבים ואת הראש של התינוקת בחוץ ? ואיך זה שרופא טועה כל כך בהערכת משקל של קרוב ל-1 ק"ג?? זה כבר יותר מדי מוזר.
התוכנית היא העלבה רצינית למקצוע המיילדת ורחוקה מלשקף מציאות כפי שהיא באה לידי ביטוי בחדר הלידה.
הקטעים בהם נראים רופאים כנוכחים בכל לידה ומיילדים את הנשים, כשמנהל חדר הלידה שבודק כל אישה ואישה וגם בקבלה , במיון המילדותי (עאלק) ואפילו האופן שבו מנוהלות הלידות כמו נוהל דחיפת האפידורל לכל יולדת שהיא אפילו לא בלידה ולא כאובה מאוד נראה לי מוגזם, לא אמיתי ועאלק ריאליטי. הכל נראה מבויים לעיני המצלמות - אחותי בעצמה ילדה בבלינסון בלי אפידורל ולא מבחירה אלא מאחר ולא היה רופא מרדים זמין. מערכת הבריאות בישראל סובלת ממחסור ברופאים מרדימים - כשצריכים רופא מרדים לניתוח חירום, הדבר בא על חשבון יולדת. מה שנראה בסדרה זה פיקציה שיווקית בלבד לצורך התוכנית. 
במציאות, רופא מגיע רק בסיבוב רופאים או אם משהו משתבש בלידה . 
במציאות, בזמן קבלת יולדות בודקים את הנשים הרופאים הכי "צעירים".
במציאות, אישה שאינה יולדת לא תקבל המלצה לאפידורל (אלא אם ירדו לה המים והיא כאובה מאוד).
במציאות, אישה שמבקשת לידה טבעית לא מקבלת פקיעת מים בפתיחה 3 ס"מ וזירוז דרך הוריד מיד אחרי.
במציאות יולדת עם 2 ס"מ פתיחה לא כאובה וללא ירידת מים לא תגיע לחדר לידה בכלל (כי היא לא בלידה!)
במציאות, המיילדות הן אלה שמנהלות את הלידה מול היולדת.
במקום להרים ולפאר את עבודתן של המיילדות, הסידרה הזו פשוט עלבון לאינטיליגנציה.
היא מציגה את המיילדת כמשהו אנמי, שולי, לא קיים ומפארת את הרופאים על חשבונן של המיילדות.
ככה לא נראית לידה בישראל....


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה