מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 13 בינואר 2014

אזהרת אלרגן: כשהקפה הטבעוני בארומה לא בדיוק טבעוני ומכיל חלב לבעלי הרגישות ללקטוז



לכל הטבעוניים/רגישים ללקטוז:

הידעתם שגם אם הזמנתם את הקפה בארומה עם משקה סויה, הקפה עדיין כשר חלבי ומכיל חלב?
אני גם רגישה ללקטוז ולכן נמנעת מצריכת חלב וגם טבעונית - לא צורכת חלב ולא רק מסיבות בריאותיות. המשקאות החמים היחידים שהם פרווה ברשת ארומה זה, מתברר, התה בלבד לדברי אחראית המשמרת.
מקרה שהיה כך היה: אני הזמנתי ארוחת בוקר ישראלית כשאת כל המוצרים מן החי במנה החלפתי בתחליף - חביתה החלפתי בחביתת חומוס [לא משהו...], טונה החלפתי בחצילים וגבינת שמנת בפטריות. הזמנתי גם קפה מוקה עם משקה סויה במקום החלב. הסתכלתי לפני זה על המרכיבים. לא ראיתי שם זכר לחלב מעבר לחלב הפרה שאפשר להחליף במשקה סויה או לשוקולד חלב. בנוסף, הדגשתי בפני הקופאית שבזמן הכנת הקפה, חשוב לנקות היטב את מקציף החלב כי אני רגישה לחלב וטבעונית.
קראו בשמי וכשראיתי את המגש קפאתי. במקרה במטבח טעו והכינו שוקו בכוס זכוכית - רואים שיש בתחתית שוקולד והבריסטית לא הבינה למה הסתכלתי על זה מזועזעת... -
ואם כבר מדברים על קפה בארומה


  1. לא כתבו בהזמנה לשים תחליף סויה ולכן היא הכינה שוקו עם חלב ולא מוקה עם משקה סויה. אם הייתי מזמינה בטייק אווי זה היה הורג אותי מכאבי בטן בגלל הרגישות ללקטוז.
  2. זה היה כמובן שוקו עם חלב וכשהשוקולד בתחתית מכיל חלב. כך שגם אם לא הייתה טועה והייתה מכינה את השוקו עם התחליף סויה, עדיין  הייתי סובלת מכאבי בטן בגלל הרגישות לחלב.
  3. למזלי ביקשתי את המנה בלשבת. אם לא היו טועים דווקא בהגשת שוקו (המשקה היחיד שמוגש בכוס זכוכית בארומה) או שהייתי מזמינה בטייק אווי (כוס חד פעמית) - הייתי מגלה מאוחר מדי שלא שמו משקה סויה ושיש שוקולד בתחתית ויתכן שאפילו הייתי מגיעה לבית החולים.
  4. למה לא מזהירים שהמשקה עדיין מכיל חלב? איך זה שלא מתדרכים את העובדים לעשות אחד ועוד אחד? הרי כבר מתו בעבר אנשים שהיו אלרגים, הזהירו את המסעדה (כמו שקרה במסעדת לה גופרה שבאלנבי) ובכל זאת קיבלו את האלרגן כמו הלקוחה שהייתה אלרגית לאגוזים וקיבלה ממרח נוטלה - עד שהגיעה הביתה עם התקף נפיחות בקנה הנשימה, היא נפטרה. אני לא מדברת על השוקולד שאוטומטית שמים בצד בארומה אלא על עצם העובדה שהצוות התרשל ונתן חלב רגיל ולא משקה סויה כמו שביקשתי ועל כך שבכל סוגי הקפה שלהם הם שמים בתחתית הכוס כחלק מהתערובת שוקולד חלב גם כשמזמינים עם חלב סויה ולא מזהירים שיש חלב בפנים כאלרגן.
  5. מעבר לכך, אם נסתכל לרגע באותיות הקטנות, מסתבר שהארוחת בוקר הטבעונית בארומה לא ממש טבעונית. הביאו לנו עם הלחם רוטב עשבי תיבול (?) וסתם מסקרנות בדקנו מה הוא מכיל... (דגש על הסקרנות כי היינו בטוחות שזה טבעוני) מסתבר שהוא מכיל ביצים!


  • למה אין תחליף מוחלט לקפה עם חלב? עזבו שנדרשתי לשלם עוד 2 שקל כי הזמנתי במקום המוקה או השוקו שהכינו בטעות אייס לימונענע בינוני ונתנו לי במקום אייס גדול כי לא רצו להחזיר מה-8 שקל ששילמתי עבור המשקה החם בשביל האייס הבינוני. זה גם שרות חרא. אבל משרות חרא לא מתים, להבדיל ממתן אלרגן.
  • עד כמה מי שמכין את המגש - הבריסט, יכול להיות מוסח בדעתו כשהוא רואה ארוחה טבעונית לגמרי אבל מכין משקה חלבי? בנוסף הקופאית אפילו לא ידעה מה זה טבעוני והיא שאלה אותי במעמד הקנייה אז הסברתי לה בלי חלב בלי בייצים ובלי דגים [הורדתי מהמנה חביתה, טונה, שמנת וחלב...] ולטענת הבריסטית, הקופאית לא רשמה להחליף בחלב סויה. היא אפילו לא רשמה את הרגישות ואת הטבעונות.... הבריסטית הייתה בהריון - מילא הילדה שלקחה את ההזמנה אבל ההריונית התנהגה כמו אחמשית שעבדה בבתי קפה בחייה יותר מיום אחד. איך לא מיידעים לקוח שמבקש תחליף סויה שיש עדיין חלב בכוס באמצעות השוקולד? שמדובר בשוקולד שנמצא בתחתית הכוס - פרלינים כשרים חלביים?


  • לסיכום, מאחר והרשת מוכרת כידידותית לטבעונים,מעבר לכך שאנשים מתו כי קיבלו אלרגן במסעדה למרות שהמסעדה הוזהרה. אז שישימו שלט בכניסה ליד הקופה שהרשת לא לוקחת אחריות ושאין כניסה לטבעונים ולסובלים מאלרגיות. מהתגובה של הרשת אפשר לסכם עם האמרה "מי צריך ידידים כאלה". אני ממליצה מהרשת שהרשת לא תסתפק באזהרת כסת"ח בלבד בתפריט אלא לתלות בשלט גדול ליד הקופה שהרשת אינה ידידותית לסובלים מאלרגיות ולטבעונים, שאין לקיחת אחריות ושיתכן שהמזון יכיל גם מה שלא ביקשתם ולכן סביר להניח שתגיעו לבית חולים. מי שקונה בכל זאת, על אחריותו בלבד
    עד היום הייתי בטוחה שארומה ידידותית לטבעונים, צמחוניים ולמי שרגיש ללקטוז. מתברר שטעיתי.
    לידיעתכם.



    נ.ב

    מאחר ופניתי לרשת דרך דף הפייסבוק שלה, נציג הרשת חזר אליי ואמר 3 דברים:
    א. מאחר ובתפריט רשום כי המזון עלול להכיל אלרגנים, הרשת מסירה מעליה את האחריות לכל נזק שיגרם בעקבות חשיפה לאלרגן גם אם בטעות הזהרתי את העובדים שאני אלרגית אבל הם טעו בהזמנה ונתנו לי את האלרגן במודע במקום לספק תחליף או להזהיר אותי שהמנה עדיין מכילה אלרגן [לדבריו לא מדובר בפס יצור סטרילי ונקי - חלב יכול להגיע גם לאייס לימונענע - וכבר קרה לי פעם שמיץ לימון הגיע לאייס לימונענע שקיבלתי כי הקופאית הניחה את המכסה על משטח מזוהם עם הפנים למטה. במשטח נשפך בין היתר מיץ לימון. לאחר שהבריסטית וידאה שהמכסה מזוהם מספיק, היא הרימה אותו ממשטח הנירוסטה וסגרה את הכוס. באמת, למה שישמרו על ניקיון בארומה?]
    ב. העובדים אינם מקצועיים ואינם יודעים מה יש במנות. אז לא הזהירו אותך שזה שוקולד חלב? את לא הזהרת אותם שאת אלרגית [אני כן - ביקשתי שינקו את המקציף חלב לפני השימוש כי אני אלרגית וטבעונית] - כן, הוא אשכרה האשים אותי! אז מה אם הם טעו במנה? אז מה אם הם לא מודעים לרגישויות למזון ומה זה טבעונות? אז מה אם הם לא הזהירו אותי שהשוקולד חלבי ולא מריר כמו שניתן להניח מהתפריט?
    ג. את אלרגית? אחריות שלך לוודא שהמנה לא מכילה את הרכיב. היית צריכה לשאול [שאלתי והוא בעצמו אמר שהעובדים לא מקצועיים ולא יודעים מה יש במנה]. מעבר לכך שבתפריט רשום שוקולד אבל לא רשום שמדובר בשוקולד חלב ולכן, ניתן להבין שמדובר בשוקולד מריר.



    פרגנו לרשומה באתר onlife ובמעריב NRG

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה