מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 6 בינואר 2015

להשיג תוצאות יעילות באומנות לחימה על ידי אימונים




מזה מספר חודשים אני מתאמנת באומנות לחימה משולבת אצל סנסאיי שחר. במהלך הגלישה שלי בפייסבוק, נתקלתי הסרטון הבא. במסגרת הסרטון מהתוכנית נינג'ה אמריקאית, מודדים תחת פיקוחה של מדענית ובאמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים את המהירות והעוצמה של בעיטה ב- 4 סגנונות שונים על ידי לוחמים שונים - קפוארה, קרטה, מואי טאי [הלוחם עם רקע בלחימה משולבת] וטאי קוואן דו.
הסרטון, למעשה, ממחיש את מה ששחר תמיד אומר בשיעורים בנוגע לאופן בו צריך לבעוט נכון - הבעיטה צריכה להגיע מהאדמה ולנוע עם הגוף עד שהאנרגיה עוברת לאוייב דרך הרגל. שימו לב להמחשה של המחשב בנוגע למבנה הגוף של הלוחמים כשהם מדגימים בעיטה בסגנונות שונים.





ואלו הם הנתונים שעלו מהבדיקה:
  • לוחם הקפוארה בעט במהירות של 99 מייל לשעה [160 קמ"ש] ובעוצמה של 1800 פאונד [820 ק"ג בערך].
  • לוחם הקרטה בעט במהירות 71 מייל לשעה [115 קמ"ש] ובעוצמה של 428 פאונד [195 ק"ג]
  • לוחם המואי טאי בעט במהירות 130 קמ"ש [208 קמש] ובעוצמה של 1400 פאונד [635 ק"ג]
  • לוחם הטאי קוואן דו בעט במהירות 136 מייל לשעה [220 קמש] ובעוצמה של 2300 פאונד - מעל לטון [1,043 ק"ג!!!!] מדובר ביחס הגבוה ביותר בין העוצמה למהירות 
הכל כאן זה פיזיקה גבירותיי ורבותיי!!!!
כל הבעיטות הן עוצמתיות ועלולות לגרום לנזק עצום לאוייב, לשבירת עצמות, לנזק לאיברים פנימיים ואף למוות מיידי. עם זאת, ניתן להבחין בהבדלים בין הסגנונות - ככל שהמהירות קטנה והעוצמה גדלה, הלוחם מבזבז פחות אנרגיה כדי לגרום ליותר נזק. הדבר תקף גם באופן הופכי לכך - ככל שהמהירות של הבעיטה גדלה, הלוחם מבזבז יותר אנרגיה אבל לא בהכרח נגרם לאוייב נזק בהתאם להשקעה..
העובדה שלוחם הקפוארה נתן את הבעיטה בעוצמה החזקה ביותר מבלי שלהפעיל כח רב מחזקת ומוכיחה את דבריו של סנסאיי שחר ולכן, הדבר אינו מפתיע.

לתאום אימון אישי עם סנסאיי שחר, צרו קשר בהודעה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה