מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 13 במאי 2016

אסטרולוגים ניסו להשפיע על מועד הכרזת הקמתה של מדינת ישראל




משהו קטן על היסטוריה ציונית-פסאודו-מדעית:
אסטרולוגיה הנה, למעשה, האשלייה לפיה מיקום ותנועת גרמי השמיים משפיעים או מנבאים באיזושהי צורה תופעות בחיי בני האדם בכדור הארץ. בימי קדם האסטרולוגיה נתפסה כמדע בדומה לכימיה או מתמטיקה, אך בימי המהפיכה המדעית נקראה לתקף את עצמה אמפירית או תיאורטית ומשלא הצליחה (נראה לנו שהמונח המדוייק מדעית הוא Crashed and burned, קרי נכשלה ובגדול), נכנסה להגדרה של פסאודו-מדע.
למרות ההפרכות המדעיות, גם כיום, מיליוני אנשים בעולם, מקבלים החלטות תוך התחשבות בניתוח אסטרולוגי של כוכבים. דוגמאות ידועות מישראל הן אשת העסקים שרי ארי אריסון והמועמד לתפקיד נגיד בנק ישראל ליאו ליידמן. זו אולי גם הסיבה מדוע בכל עיתון יש מדור אסטרולוגי, ומהצד השני, מי שמתמיד לקרוא בבלוג יודע מה הרמה של הסיקור המדעי בתקשורת (רמה שמאפיינת גם סקירה תקשורתית של מחקרים מדעיים בעולם, לא רק בארץ).
דוגמה פחות ידועה היא הניסיון של המכון האסטרולוגי (אצטיגני - המונח התנ"כי לאסטרולוגיה) להשפיע על דוד בן גוריון לשנות את מועד הכרזת המדינה, ניסיון שלא צלח. ביום שישי בתאריך ה' באייר תש"ח, 14 במאי 1948, בשעה ארבע אחר הצהריים, התקיים במוזיאון תל-אביב הישן, הטקס ההיסטורי של הכרזת המדינה. בפנים ישבו נרגשים ונפעמים חברי מועצת העם. בחוץ נאספו אלפים ושמעו ברמקולים את דוד בן גוריון מקריא את מגילת העצמאות ומסיים במשפט שנצרב עמוק בתודעתנו הלאומית: "לפיכך, אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".
אבל ביישוב העברי של אותם הימים היה לפחות אדם אחד - ידידיה חבקין, המכונה אדי, מנהל "המכון הארץ ישראלי לחקר האיצטגנינות" וקורא בכוכבים, שהיה משוכנע כי ההתכנסות הזאת ביום זה בשעה שנקבעה עלולה להיות הרת אסון בהתבסס על ידיעותיו לפי גרמי השמים. לטענתו, הכרזת המדינה במועד ובשעה הזאת עלולה להוליד פורענות. לכן, בחדרו שב"בית המעלות" בירושלים, הוא הדפיס תזכיר אותו סיווג אדי כ"סודי ביותר". את התזכיר שיגר אותו שיגר לדוד בן-גוריון ולבכירי המחלקה המדינית בסוכנות, שבו הזהיר אותם מפני הבאות. התזכיר נמצא שבוע לפני יום העצמאות של שנת 2004 במרתפי הארכיון הציוני המרכזי של הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית בירושלים, בתוך תיקייה מצהיבה. תיקייה זו כללה חילופי המכתבים בין חבקין לבין ראשי המחלקה המדינית של הסוכנות, ובהם בן-גוריון, חיים ויצמן, משה שרתוק (שרת), גולדה מאירסון (מאיר), ברנרד ג'וזף (דב יוסף) ואחרים. תיקייה זו כללה גם את המפה האסטרולוגית של המדינה שבדרך, אותה הכין ידידיה מיד לאחר הצבעת האו"ם על תוכנית חלוקת הארץ לשתי מדינות, בכ"ט בנובמבר 1947. הוא בדק את מצב הכוכבים בשעת ההצבעה בעצרת האו"ם שהתכנסה בלייק סקסס, על פי מצב הכוכבים ונוסחת ההורוסקופ בניו-יורק, וכך גם על פי נוסחת ההורוסקופ הירושלמית. על סמך המפה ששרטט הציע חבקין להנהגה הציונית "לאמץ את כל כוחותיה כדי להגיע להסכם עם הערבים, למרות מיעוט הסיכויים לכך".
אחד הנימוקים להמלצה הזו נוגע למצב הירח באותו יום. "למילים האסטרולוגיות יש הרבה פעמים מובן כפול ויותר. הירח יכול לסמל את העם, ויש על כן להתקשר על העם הערבי. צדק במזל קשת מצדו מסמל את הכהונה ועל כן יהיה זה אולי מועיל להתקשר עם הכהונה המוסלמית והנוצרית". הכוכבים , גרס ידידיה חבקין, נוטים לכיוון של פדרציה בין שתי המדינות שיוקמו בארץ ישראל "ואולי יהיה הפתרון הסופי חלוקת הארץ ל-12 עד 15 קנטונים, כל קנטון עם אוטונומיה מקסימלית". חבקין המודאג הציע שורה של מועדים חלופיים, טובים יותר להכרזת המדינה. ברשימה "הטובה" כלל את את התאריכים 23 בינואר, 19 בפברואר, 18 במרץ, 14 באפריל, 11 או 13 במאי, 8 ביוני, 5 ביולי של שנת 1948 כתאריכים טובים וראויים לפינוי המנדט ולהקמת המדינה. כשקרא בעיתונים כי איש אינו מתכוון לשנות את המועד סיום המנדט והכרזת המדינה, חבקין לא הרפה . הוא הציף את המחלקה המדינית במכתבים ובמזכרים. ימים ספורים בלבד לפני הכרזת העצמאות, כתב לדוד בן-גוריון ב-11 במאי 1948:
" מר בן-גוריון היקר. הנהלת המכון הא"י למחקר האיצטגנינות בישיבתה היוצאת מן הכלל מן היום, היתה רוצה להביא לידיעתך את הדברים הבאים: לרגל הקריטיות המיוחדת של השבוע הזה הוחלט על שובו לירושלים של מזכיר המכון מקריית ענבים, שם השתתף בעבודות ביצורים במשך שבועיים, ובה גם נפגש ושוחח על בעיות השעה עם אחד מראשי המפקדה אשר את שמו אין ביכולתו לגלות. בין יתר הדברים מסר מזכיר המכון, החתום למטה, בפני המפקד הנ"ל חוות דעת מקיפה על מצבים אסטרולוגיים שונים בקשר עם ביטול המנדט והובעה אזהרה חמורה מפעולות מדיניות מכריעות מצדנו, אשר קשורות אל מעבר הלילה של ה-15 עד ה-16 למאי , (המועד המתוכנן לסיום המנדט) לפי קביעת ממשלת אנגליה".
הבריטים עמדו בתוכניתם ועזבו בסופו של דבר את הארץ ב-14 במאי 1948. הנציב הבריטי האחרון את עזב אץ הארץ ב-9 בבוקר דרך נמל חיפה ובכך, משטר המנדט הגיע לסיומו. באותו יום בשעה ארבע אחר הצהריים, כינס בן-גוריון את מועצת המדינה הזמנית כדי להכריז על הקמת מדינת ישראל. ידידיה חבקין לא ידע את נפשו מרוב צער. גרמי השמים וגם לבו ניבאו לו רעות. אך הוא לא הירפה. גם אחרי הכרזת המדינה לא הפסיק להזהיר, להתריע בפני ראשי הציבור העברי מפני מבני הכוכבים הנוצריפ בשמיים והשלכותיהן על הנעשה בארץ ישראל. למרבה הטרגדיה, ב-11 ביוני 1948, פחות מחודש לאחר הכרזת המדינה, התגשמו תחזיותיו הקודרות של חבקין. בעודו עוסק בעבודות ביצורים באזור קריית ענבים, נפל פגז תותח בקרבתו של ידידיה, והוא נהרג במקום. ביום ד' בסיוון תש"ח, ידידחה הובא למנוחת עולמים בקבר אחים, יחד עם כמה מקורבנות אותה הפגזה, בבית הקברות הצבאי בקריית ענבים. ידידיה (אדי) חבקין, נכתב על המצבה האחידה.
לכו תדעו מה היה גורלנו המלצתו הייתה מתקבלת.






דוגמא נוספת הנה ידיעה שהתפרסמה, לפיה התוכנית "זמן מיסטיקה" יורדת מהאוויר לאחר 7 שנים. נראה לכם שהם ראו את זה בא?


תגובה 1:

  1. לפי הנראה כרגע צריך היה לדחות הכרזת המדינה למועד הקרוב ביותר שהמליץ האסטרולוג .היתנהגותנו חוזרת על הבית ה1 והשני כאילו נוכל להיתעלם מ8 מיליארד והמשאבים של האויב. כרגע הפסיכופטים האירנים נראים הכי מסוכנים

    השבמחק