מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 8 בינואר 2018

ג'יין פול גטי: צרות של עשירים




ג'יין פול גטי הנו תעשיין בריטי שנולד באמריקה. ב1966 קבעו עורכי ספר השיאים של גינס כי ג'ין פול גטי הינו האיש הפרטי העשיר ביותר בעולם, עם הון של מעל 1.2 מיליארד דולר (כמעט 9 מיליארד בהתאמה ל2016). למרות שכסף בכלל לא היה חסר לו, אחת התכונות הבולטות של ג'ין הייתה קמצנותו - שכמעט עלתה בחיי נכדו.
ב10 ביולי, 1973, חטפו חברי כנופיית הדרנג'טה האיטלקית את ג'ון פול גטי השלישי, נכדו בן ה16 של ג'ין. החוטפים דרשו 17 מיליון דולר עבור שחרורו של ג'ון. משפחתו חשדה כי זאת מזימה של הנער כדי להשיג כסף מסבו. כאשר אביו של ג'ון ביקש את הכסף - ג'ין סירב.
4 חודשים מאוחר יותר, בנובמבר של אותה שנה, הגיעה מעטפה למשרדי עיתון יומי ברומא. המעטפה הכילה פיסת שיער, אוזן אנושית ודרישה שנייה של 3.2 מיליון דולר. החוטפים הזהירו כי אם לא ישלמו להם יפגעו עוד בג'ון פול: "האוזן הזאת היא של פול. אם תוך 10 ימים לא נקבל את הכסף - האוזן השנייה תגיע. במילים אחרות הוא יגיע בחתיכות קטנות".
גם לדרישה זו גטי לא הסכים ישר, רק כאשר הורידו את הכופר ל3 מיליון דולר, הוא הסכים לתת לאביו של ג'ון 2.2 מיליון דולר (הסכום המקסימלי עליו לא צריך לשלם מס) ולהלוות לו **בריבית** את שאר הכסף. זמן קצר אחרי תשלום הכופר ג'ון נמצא חי. כאשר התקשר לסבו כדי להודות לו – ג'ין סרב לענות לטלפון.
ג'ין הגן על התנהגותו על ידי שני טיעונים, הראשון הוא שתשלום כופר יסכן את שאר נכדיו בכך שיעודד אנשים לחקות את החטיפה. השני והמשמעותי יותר, גטי האמין שהכניעה לדרישותיהם של פושעים וטרוריסטים מלבה אלימות ואת פריעות החוק.
לאחר המקרה, ג'ון נשאר בטראומה והתמכר לסמים. כעבור 8 שנים הוא חטף שבץ שכנראה נגרם על ידי כמויות גדולות של אלכוהול וסמים - שאחריו הוא נשאר משותק, עיוור וחסר יכולת לדבר - עד מותו ב2011.
בשנה הבאה אמור לצאת סרט בנושא.
מוזמנים לשתף קמצן אם בא לכם







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה