מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 14 בדצמבר 2018

לזכרו של יגאל בשן זכרונו לברכה









הזוכה במצעד השנתי של רשת ג' לשנת 1985 היה "אנחנו נשארים בארץ" של שלישיית "כמו צועני" (בשן, חיטמן ומילר). המקום השני היה "עולה עולה" של יזהר כהן. וסגירת המעגל על שום מה?
קודם לכן, בקדם האירוויזיון של אותה שנה גבר "עולה עולה" על השיר "כמו צועני" (בנקודה אחת בלבד!). כתגובה לפספוס וההפסד בנקודה, בשן וחיטמן כתבו שיר על כך שהם נשארים בארץ ולא מייצגים את ישראל, יחד עם אנקדוטות נוספות מהסיטואציה. וכך קרה שהשיר הזה עקף וניצח את אותו "עולה עולה" (שהביא לכתיבתו מלכתחילה) במצעד סיום השנה.
יגאל בשן התבקש לכתוב לחנים לכמה שירים לתוכנית השלישית של הגשש החיוור, שעליה הם עבדו עם יוסי בנאי.
הגשש פסלו את הלחן על הסף ודיי קטלו את הלחן של בשן. בשן התבאס מזה, וכדי לנחם אותו פנה אליו יוסי ואמר לו - ״ילד, ׳יש לי ציפור קטנה בלב, והיא עושה בי מנגינות׳ לך הביתה ומפה תמשיך״ והשאר היסטוריה.
על הקמת "הופה היי" בהנהגתו של יגאל בשן שהלך השבוע לעולמו - בשנת 1985 פנה עוזי חיטמן אל יגאל בשן על מנת שיבצע בקדם האירוויזיון שיר שכתב, תחילה סירב בשן אך לאחר ששמע אותו הסכים בתנאי שחיטמן יצטרף אליו ואליהם יצטרף הכנר יונתן מילר. השלושה ביצעו את השיר "כמו צועני" וקראו להרכב שלהם באותו שם. השלישייה יצאה לסיבובי הופעות עם שירים נוספים ובשנת 1986 קיבלה הצעה לככב בסדרת טלוויזיה בשם "הופה היי". התכנית זכתה להצלחה כבירה עם שני אלבומים וכ-600 הופעות בחרבי הארץ בשנתיים! בשנת 1988 התפרק ההרכב ובעקבות הביקוש חזר בשן להופיע עם "הופה היי" בשנת 1989 עם הרכב חדש שכלל את אהרון פררה ואבי דור. ההרכב החדש הצליח גם רבות ולסדרה יצאו 6 עונות, שישה אלבומים והופעות רבות כולל הרבה הופעות בפסטיגלים במהלך שנות ה-90.
בשן הוציא מספר רב של שירים מצליחים בהרכבים השונים ובעצמו והיה נדבך חשוב במוזיקה הישראלית.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה