מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 15 בדצמבר 2018

העיטור שמקבלות חיות שפעלו בחירוף נפש ואף הצילו בני אדם







עיטור הגבורה ומדליית הכבוד, הם עיטורים הניתנים לחיילים בעבור מעשה גבורה יוצא דופן, תוך חירוף נפש ומעל ומעבר לתפקיד. והצלב של ג'ורג' ניתן כאות לגבורה שלא מול פעילות אויב. אבל מה לגבי חיות שפעלו בחירוף נפש ואף הצילו בני אדם?
מדליית ה - PDSA היא עיטור גבורה לחיות שבתחילה הוענק רק באנגליה, אך מאז הוענק גם לחיות נוספות ברחבי העולם. העיטור מוענק לחיות אשר סיכנו את חייהן למען הצלת אנשים או חיות אחרות, וגם לחיות אשר נפצעו או מתו במסגרת שירות צבאי או משטרתי.
מדליית ה PDSA הוענקה עד כה ל-24 חיות, כולן כלבים - והנה חלק מן החיות הגיבורות:
אנדל הלברדור (שסבל ממחלת הפרקים אוסטיאוכרונדוסיס) - קיבל את המדליה ב-2002. הוא הציל את בעליו - אלן - לאחר שזה נפגע ממכונית ונפל חסר הכרה מכסא הגלגלים שלו. אנדל משך את אלן לפוזיציה בטוחה הרחק מכלל סכנה, נכנס מתחת למכונית והחזיר את הטלפון הנייד שלו, הוציא שמיכה וכיסה את אלן - ואז רץ לקרוא לעזרה במלון סמוך.
אורקה - קיבל את המדליה ב-2006. הוא הציל את בעליו שריל, לאחר שהיא נפלה לתעלת מים עם כסא הגלגלים שלה. אורקה ניסה לשחרר אותה, ולאחר שלא הצליח, רץ להזעיק עזרה. עוברת אורח שעברה בסביבה חשבה שמדובר בכלב נטוש וניסתה לקחת אותו משם. אורקה עשה מעשה בניגוד לאימונים שלו - וקרע את הרצועה של עצמו, ברח מן האישה וניסה לחפש מישהו אחר שיבין אותו. לאחר זמן ממושך הוא מצא מתעמל בפארק שהבין אותו - ובא אחריו לעזרה. שריל הייתה זקוקה לטיפול דחוף נגד היפותרמיה, אך חייה ניצלו.
הסיפור המרגש ביותר הוא של ג'ורג' , כלב מגזע ג'ק ראסל.
ג'ורג' קיבל את המדליה ב2009, שנתיים לאחר מותו. ג'ורג' קיפח את חייו לאחר שהגן על חמישה ילדים שאיתם שיחק. הילדים הותקפו על ידי שני כלבי פיטבול משוטטים. ג'ורג' שם את עצמו בין הילדים לבין הכלבים, והגן עליהם במחיר חייו. ג'ורג' נבח על הכלבים וניסה לקפוץ עליהם כדי להרחיק אותם מהילדים. למרות שכלבי הפיטבול המשיכו לנשוך ולפצוע אותו, הוא לא וויתר עד שהילדים התרחקו מספיק מהמקום, והזעיקו עזרה. לצערינו העזרה הגיע מאוחר מדי, והפציעות שג'ורג' סבל מהן היו קשות מדי - ולכן נאלצו להרדימו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה