מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 28 במרץ 2013

סיפור מרגש על אישיות בהמתנה


ביומיים האחרונים מופץ פוסט אידיוטי של מנהג בארופה - קפה בהמתנה, במסגרתו לקוחות מזמינים לעצמם קפה ועוד קפה בהמתנה. במסגרת המנהג, במידה ויגיע נזקק, הוא מוזמן לקפה חינם על חשבון הלקוח ששילם עליו כבר ולא על חשבון בית הקפה.
זה מנהג אידיוטי כיוון שהוא מיותר בארץ - באירופה יותר קר והעניים באמת זקוקים שם לקפה כדי לחמם. מעבר לכך, בארץ, עלות כוס קפה לבית הקפה היא 1.5 שקלים בלבד אבל הם מוכרים אותו ללקוח ב-15 שקל בממוצע. באירופה, אתה מזמין קפה והמילוי מחדש חינם ללא הגבלה. לפיכך, מדיניות הקפה בהמתנה הופכת למאוד רווחית לבית הקפה הישראלי ומעבר לכך, מה זה כבר 1.5 שקל עלות לבית הקפה לתת כוס קפה לאיזה הומלס, כשעל כל כוס קפה הם מרוויחים פי 10? הם מוזמנים לתרום מעצמם איזה קפה וחתיכת עוגה להומלס הנרקומן שמנג'ס שם בפינת הרחוב 3 פעמים ביום.
בהתבסס על הפוסט הזה שהזמין בתי קפה בארץ ליצור מדיניות של קפה בהמתנה, נכתב הפוסט הבא על ידי יואב בן פורת שמזמין שמאלנים רדיקלים שנלחמים בחיילי צהל שנמצאים במחסומים להצמיח עמוד שדרה ושכל. הפוסט מבוסס על מנהג מקובל על ידי יהודים ישראלים לתת ממתקים וארטיקים לחיילים:



אני רוצה לשתף אתכם בסיפור שריגש אותי מאוד מאוד....

במהלך טיולי הפסח יצא לי לעבור דרך מחסום צה"לי,

לפני היתה משפחה... אבי המשפחה, שניכר עליו כי הוא אדם נבון ופיקח, ובאופן כללי גם די מרוצה מהחיים - ניגש אל החיילים שעמדו במחסום, איחל להם חג שמח ואמר "תודה שאתם שומרים עלינו" ואף נתן לאחד מילדיו לתת לחיילים שי (ממתקים) צנוע לחג.

לאחר מכן הוא ניגש בשקט לקצין שפיקד על המחסום ואמר לו "שים בצד גם אישיות אחת בהמתנה". תהיתי: מהי אישיות בהמתנה? ניגשתי לאיש ושאלתי אותו, והוא השיב לי "עוד מעט תראה"... לאחר מכן ניגשו עוד כמה אנשים, איחלו לחיילים חג שמח וביקשו אף הם לשים בצד אישיות בהמתנה.

כעבור חצי שעה לערך הגיעה אישה צעירה שניכר על פניה כי היא תאמין לכל דבר ובלבד אם יהיה כתוב באנגלית או יאמר מפי איש אקדמיה, ואף תחושת מרמור כללי מהחיים עלתה מתווי פניה, היא שלחה יד אל עבר נרתיק שנשאה עימה, ככל הנראה של מצלמת וידאו, אך רגע לפני התעשתה והחליטה לפנות לקצין שחייך אליה בלבביות.... "יש לכם אולי אישיות בהמתנה?" היא שאלה.

הקצין שוב חייך והסביר לה שהוא כאן כדי להגן עליה, וזה בסדר ונחמד שהיא יודעת לקרוא באנגלית, אך היא צריכה להבין שרבים מגופי התקשורת הגדולים באירופה ממומנים מתחת לשולחן ע"י ההון האדיר של אילי הנפט שתשעים אחוז מהם מוסלמים. מה גם שהאוכלוסיה המוסלמית בעולם גדולה עשרות מונים מהאוכלוסיה היהודית, וכלי תקשורת אלו מתבססים בעיקר על רייטינג, ולכן נותנים לקהל את מה שהוא רוצה.

הוא הסביר לה גם שאנשי האקדמיה שהסבירו לה שזה יעשה אותה 'נאורה' אם תצעק "די לכיבוש", מעוזם שוכן על חורבות הכפר הערבי שייח' מוניס. הוא הסביר לה גם שחבריה הסוחפים אותה למאבק נגד הטייקונים בשם הצדק החברתי, מצד שני משתמשים בה להגנה בחירוף נפש על ועדי העובדים אשר לקחו עשרות מונים יותר מהטייקונים, למשל ועד עובדי חברת החשמל שיצר גירעון של למעלה משבעים מיליארד ש"ח למרות שהוא ספק יחיד של מוצר בסיס במדינה שלמה. כסף זה כמובן הציבור יצתרך להחזיר.

הוא הסביר לה שהאנשים שהיא מנסה כביכול לרצות הם אינם אנשים חשובים בחייה, הם יצרו לעצמם את התדמית הזו ע"י שימוש בשפה קצת גבוהה ודחיית כל מי שלא חושב כמותם, ולכן היא הרגישה צורך להיות נחשבת במקום שלא מקבלים אותה, אנחנו יצור תחרותי מטבעינו. ושגם אנשים אלו מנסים לרצות אנשים שהם תופסים יותר "גבוהים" מהם, וכך השקר מתגלגל הלאה והלאה...

הצעירה השפילה לרגע מבטה, הנהנה בראש כמבינה, היא הודתה לחיילים על כך שהם מגנים עליה ובזכותם ובזכות חבריהם היא יכולה לישון בלילה בשקט. היא עזבה את המחסום עם ארשת פנים שמחה ואף ניכרה הארה בפניה.

הדבר ריגש אותי מאוד, אז פניתי למעצב שאני עובד איתו [סתם, זה בעצם אני :)], והכנתי את הכרזה הבאה, כולי תקוה שכמה שיותר מחסומים צה"ליים יאמצו את הנוהג המקסים הזה של "אישיות בהמתנה" וכמה שיותר אנשים יהיו נכונים להקשיב ולפקוח עיניים.

חג חירות מחשבתית שמח אנשים :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה