מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 23 בפברואר 2015

לקראת תקופת המבחנים: איך ללמוד פחות ולדעת יותר?







לקראת תקופת המבחנים לסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות - סטודנטים יקרים שימו לב: זה אפשרי לדעת יותר מללמוד פחות. לכאורה, הדבר אינו נראה  סביר, אבל אנשים רבים הצטיינו בבחינות שלהם כשהשקיעו פחות מהרגיל בהליך הלימוד.
הנה כמה עובדות שהסטודנט הסביר כנראה לא יודע - אנשים חכמים, לא מעט מהם סטודנטים באוניברסיטאות מובילות במסלולי לימוד מבוקשים ותלמידי תיכונים יוקרתיים, משתמשים באסטרטגיה למידה שונה. הם לא רק מוכשרים. הציונים שלנו כסטודנטים יכולים להשתפר אם נעשה פחות למידה - אנחנו הסטודנטים יכולים לאמן את עצמנו להיות חכמים.


איך כל זה אפשרי?

המפתח ללמידה יעילה יותר משתפרת על ידי לימוד מופחת. הליך זה מכונה למידה הוליסטית. בעיקרון, למידה הוליסטית הוא ההפך מדחס. כאשר התלמידים דוחסים, הם ממלאים את הראש עם מידע, בתקווה שהמידע יוטמע והם יזכרו בו מאוחר יותר.
ניתן להתייחס למוח כמו מערכת תיוק ממוחשב. בלמידה הוליסטית, ניתן ללמוד על ידי ביצוע חיבור בין רעיונות. מדובר, למעשה, בהליך מבולגן, מאחר והמידע לא מוגש והוטמע בקופסות מסודרות. במקום זאת, הוא עשוי לרשת של מושגים נשזרים. סוג זה של למידה הוא קרוב יותר לאופן שבו המוח האנושי עובד: דבר שהופך את תהליך הלמידה להצלחה מלאה.

איך עוד אפשר ללמוד על ידי יצירת קשרים? הנה כמה טקטיקות, בהן ניתו להשתמש כדי לחבר מידע יחד.

1. שימוש בתמונות נפשיות 

האם אי פעם ניסית להיזכר במשהו באמצעות הדמיה?
נוסחאות מתמטיות מורכבות במיוחד קשות לזכירה. במקום לשנן אותן, ניתן לשבור אותם לרכיבים קטנים יותר, ולנסות לדמיין אותם כחלק מגרף.

2. מטאפורות / אנלוגיות

מטאפורות משמשות, למעשה, ליצירת יחס בין שני דברים שאינם קשורים. כאשר לומדים משהו חדש, נסו לחשוב על מושגים דומים. הרעיון הוא שבאמצעות יצירת מטאפורות, ניתן להבין את המושגים חדשים על ידי ראייה שלהם דרך נקודות תצפית מובנות, באמצעות שימוש במטאפורות שאתה יכול בקלות להבין ולהתייחס אליו. במלים אחרות, ניתן ללמוד תהליך מופשט על ידי השוואתה לאירוע שכיח יותר. לדוגמא, ניתן להשוות נגזרים למד המהירות במכונית. 

3. הצמדה

טקטיקה זו משמשת לשנן מספרים מורכבים; קוסמים, למשל, עושים שימוש בשיטה זו. הרעיון הבסיסי הוא לצרף ספרות לעיצורים מסוימים. לדוגמא: s = 1 3 = k, ו- 9 = r. עיצורים אלה יהוו ערבוביה של אותיות ואות תנועה צטכנס בין העיצורים בכדי ליצור שמות עצם. טקטיקה זו מסייעת לזכירת המספרים גדולים.

4. תרשימים

ממחקרים עולה, כי ציור משפר את הריכוז שלך. כשמשתעממים בכיתה, צריך לצייר דיאגרמות או בכלל לצייר משהו שקשור לנושא הנלמד. פעולה זו מפיגה את השעמום, ומגדילה את יכולת הריכוז.

5. ללמד מישהו אחר

מה נלמד בכיתה? אם הלומדים יכולים להסביר את זה למישהו אחר, המוח יהיה מסוגל ליצור קשרים שישפרו את ההבנה. בנוסף, הוראה מספקת יכולת לשבור מושגים מורכבים, צעד המגביר עוד יותר את ההבנה של הנושא.

6. הימנעו מלרשום הערות ולסכם באופן נוקשה

כאשר כותבים הערות, יש להפוך אותם למעניינים. יתרה מכך, יש צורך לכתוב את הרעיונות בחיבורים ובסעיפים. הוספת המחשבות האישיות ותרשימים תהפוך את ההערות לקלים יותר להבנה.

7. ליצור יסודות

נושאים בסיסיים נראים קלים יותר ברגע שמתקדמים בחומר. לדוגמא, אלגברה נראית כמו משחק ילדים ברגע שמתחילים ללמוד חשבון. משמעות ההתקדמות בחומר הנה שכעת, התלמידים נאבקי להבין את החומר החדש. עם זאת, החומר הישן נראה קל יותר בהשוואה לחומר החדש שנלמד.


8. אינטואטיביות

טקטיקה זו שונה מאוד מהדמיה. כאשר האדם לומד על ידי אינטואטיביות, הוא יוצר חוויה על ידי שילוב של תחושה, מרקם, תמונה, וקול.
בעיקרון, יש לקחת דבר מופשט ולהפוך אותו למוחשי - להתחיל על ידי יצירת קשרים בין רעיונות שונים ולכתוב אותם על נייר. תארו לעצמכם מה קונספט מסוים היה מרגיש, מריח ונשמע כמו. השתמשו בדמיון שלכם כדי לבוא עם מראות שונים, מרקמים, ריחות, צלילים ומושגים שונים.

באמצעות יישום מוצלח של טכניקות למידה אלו, המידע הנלמד יופנם והצלחה בלימודים, בעבודות ההגשה ובמבחנים בתיכון, במכללה ובאוניברסיטה תבוא לידי ביטוי. יותר מכך, משך הזמן הנדרש בכדי להבין את החומר יצומצם, מאחר ולמידה באמצעות דחיסת החומר הנה טכניקת למידה לא יעילה שלוקחת הרבה זמן. 


לסיוע נוסף בכתיבת עבודות, מטלות מנחה, עבודות הגשה לאוניברסיטה, סיכומים, תרגומים, ביצוע סטטיסטיקות לסמינריונים ועוד, צרו קשר עם מייקי בטלפון 0558847962 ולשלוח מידע למייל shechmonis@gmail.com עם מידע כגון שם, טלפון, סוג העבודה הנדרש וכדומה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה