מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 17 ביולי 2019

אדם גאון ואומלל שם קץ לחייו לאחר שאולץ לעבור בכפייה סירוס כימי בגין הומוסקסואליות







בימים אלה כאשר טיפולי המרה נמצאים שוב בכותרות ומחוללים פולמוס, ראוי להזכיר אדם אומלל אחד שלפני 65 שנים החליט לשים קץ לחייו לאחר שהוכרח לעבור בכפייה סירוס כימי רק כי היה הומוסקסואל. שמו של האיש היה אלן טיורינג, מתמטיקאי בריטי ואחד מגדולי הגאונים של המאה ה-20.
לא נגזים אם נאמר כי לאלן טיורינג מגיעים רוב השבחים שאתם בכלל קוראים את הפוסט הזה. טיורינג היה אולי הדמות הבולטת ביותר בהתפתחות התיאורטית והפרקטית של מקצוע מדעי המחשב ותרומתו לתחום היא אדירה.
אבל טיורינג היה הרבה יותר ממתמטיקאי גאון. היה לו כושר אלתור והמצאה יוצאים דופן. בזמן במלחמת העולם השניה טיורינג עמד בראש הצוות שניסה לפצח את התקשורת המוצפנת של הנאצים, הידועה בתור "קוד אניגמה". בזכות כושר האלתור המבריק שלו, טיורינג תכנן ובנה מכונה שהצליחה לפצח את קוד האניגמה ובכך סייעה רבות למאמץ המלחמתי נגד הצבא הגרמני.
לרוע המזל, בריטניה של אותם ימים הייתה נגועה בהומופוביה קשה והומוסקסואליות הייתה בגדר עבירה על החוק. ועל כן לאחר המלחמה טיורינג הועמד לדין באשמת היותו הומוסקסואל. הוא נמצא אשם והוכרח לבחור בין עונש מאסר בפועל או בטיפולי המרה. כאן צריך להדגיש כי באותם ימים טיפולי המרה היו מאוד ברוטליים וכללו על פי רוב טיפולים שונים ומשונים, כגון סירוס כימי באמצעות מתן זריקות הורמונליות.
בשנת 1954, אחרי שנתיים של השפלה וטיפולים הורמונליים קשים, אלן טיורינג התאבד באמצעות אכילת תפוח טבול בציאניד. רק בשנת 2009, בעקבות עצומה שעליה חתמו 30 אלף בריטים, הואילה ממשלת בריטניה לפרסם הודעת התנצלות רשמית על היחס המבזה והמחפיר שנהגה כלפי אלן טיורינג. בשנת 2013 העניקה המלכה אליזבת לטיורינג חנינה מלכותית. ולבסוף, לאחרונה פרסם הבנק המרכזי של אנגליה כי דמותו של אלן טיורינג תופיע על גבי שטר הכסף של 50 ליש"ט (ראו תמונה). השטר אמור להכנס למחזור עד סוף שנת 2021.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה