מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 22 בספטמבר 2019

מי מרוויח מההתמכרות שלנו לסיגריות?





האזרח גואטה | מי מרוויח מההתמכרות שלנו לסיגריות? - פרק 8 - מסך עשן

כאן 11 | זה ברור שהסיגריות מזיקות לבריאות. מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם המערבי בה אחוזי העישון נמצאים במגמת עלייה. החקיקה בישראל נמצאת שנים מאחור, רק לאחרונה עבר בכנסת חוק חדש והחגיגה הייתה גדולה, אלא שהמציאות אחרת. החוק פרוץ וחברות הטבק יכולות להמשיך לחגוג בשקט. בפרק הזה האזרח גואטה יוצא להבין איך כל זה קרה? איך בלחץ הלוביסטים ישראל שומרת על מעמדה כמעצמת עישון עולמית. בדרך הוא מגלה שהכלכלה הישראלית מכורה לכספי חברות הטבק, שחברות ביטוח כמו הפניקס או חברות פיננסיות כמו פסגות, משקיעות בהן והוא מקדם מיזם חדשני לגמילת המשק מהכסף הגדול. אחרת – 8000 ישראלים ימשיכו למות מדי שנה מסיגריות.
הייתם רוצים לראות ילד מעשן? נכון שצורם לכם לראות אישה בהריון מעשנת? ואכן, עכשיו משרד הבריאות פועל להגביל את השימוש בסיגריות אלקטרוניות והנה - 9 רופאים בכירים מתנגדים לכך ולא מסיבות מקצועיות אלא כתוצאה משחיות.
על #האזרח_גואטה: תוכנית דוקו-אקטיביסטית מקורית עם חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה. בכל פרק בסדרה יוצא גואטה להילחם בעוולות ועיוותים אשר פוגעים בכלל הציבור או חלקים ממנו. במסעו הוא נחשף להיקף הבעיה, פוגש את הקרבנות שסובלים ממנה ופונה אל האנשים שבכוחם לשנות את המצב - פוליטיקאים, פקידי הציבור ואנשי הסקטור הפרטי - מהדרג הישיר שפועלים בשטח ועד למקבלי ההחלטות ובעלי ההון שנהנים מהמצב ואינם מעוניינים בשינוי.
במאי: אבי מרזוק עורכת וידיאו: מיכל רנון
צלמים: דנור גלזר, שלום רופאייזן ורונן מאיו סאונד: רוברט שילוני
מפיקה: אורטל דהן עורכת: איה בק
עורך ראשי: דובי קרויטורו






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה