מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 17 בספטמבר 2019

מי מפקח על השוק הפרוץ של תוספי התזונה?









האזרח גואטה -  פרק 7 - תעשיית האשליות: מי מפקח על השוק הפרוץ של תוספי התזונה? 

כאן 11 | תעשיית הויטמינים ותוספי התזונה בישראל מגלגלת יותר ממיליארד שקלים בשנה. הם נמצאים כמעט בשני שליש מהבתים בישראל. אבל מה באמת אנחנו יודעים על התוספים שאנחנו לוקחים ולמה משרד הבריאות לא מוכן שיהיה כתוב איך הם אמורים להשפיע על בריאותנו? הרגולציה בישראל נמצאת מרחק שנות אור מהנהוג באירופה ובארצות הברית וכבר שנים שמשרד הבריאות לא מקדם את תיקון התקנות הנוגעות לתוספי התזונה. בהעדר רגולטור שישמור עלינו, תוספי תזונה צצים כפטריות אחר הגשם, חלקם מוכחים כבריאים, על חלקם אין מחקרים כלל וחלקם אפילו מזיקים לבריאות שלנו. אבל לנו, לאזרחים אין שום דרך לדעת מה בריא ומה לא. האזרח גואטה יוצא להאיר פנס בשוק תוספי התזונה. על #האזרח_גואטה: תוכנית דוקו-אקטיביסטית מקורית עם חבר הכנסת לשעבר יגאל גואטה. בכל פרק בסדרה יוצא גואטה להילחם בעוולות ועיוותים אשר פוגעים בכלל הציבור או חלקים ממנו. במסעו הוא נחשף להיקף הבעיה, פוגש את הקרבנות שסובלים ממנה ופונה אל האנשים שבכוחם לשנות את המצב - פוליטיקאים, פקידי הציבור ואנשי הסקטור הפרטי - מהדרג הישיר שפועלים בשטח ועד למקבלי ההחלטות ובעלי ההון שנהנים מהמצב ואינם מעוניינים בשינוי. במאי: דובי קרויטורו עורך וידיאו: גדי מוזס צלמים: דנור גלזר ושלום רופאייזן סאונד: רוברט שילוני מפיקה: אורטל דהן עורכת: איה בק עורך ראשי: דובי קרויטורו










תגובה 1:

  1. יש היום תוספי תזונה מצויינים, ואי אפשר לומר שכל השוק הזה הוא אשליה. זו אמירה גורפת, וכל אמירה גורפת היא מגמתית. לי יש אוסטאופורוזיס, אני אוהבת לעשות הליכות, ואני נוטלת תוספים כמו K2 והסידן האמורפי - והם ממש עוזרים לי להרגיש טוב יותר ולעשות את הליכות הערב שלי מבלי לחשוש משברים. מובן שאני גם מקפידה על מנוחה והתאוששות, אבל נעזרת בתוספי תזונה.

    השבמחק