מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 24 בפברואר 2012

אחרי מחאת הקוטג' של תנובה, לא לוקחים פסק זמן וממשיכים לשטראוס








עכשיו הצרכן הישראלי נזכר שגם שטראוס עולה לו ביוקר, לאחר שבמקרה, עשו השוואה בפייסבוק בין המחיר לצרכן של פסק זמן בארצות הברית שהתגלה כזול בחצי ממחירו לצרכן בישראל. המחאה הקודמת כנגד הקוטג' של תנובה הוזילה רק את הקוטג' בשקל בלבד. קצת מבצעים זמניים על מוצרים אחרים, הפחתה זמנית של מחיר הדלק והמחאה כנגד עלויות המחייה בישראל לעומת יכולת ההכנסה נעלמה כלא הייתה. המחירים עדיין גבוהים, הדיור עדיין אינו בר השגה וכך גם לגבי הטיטולים, המטרנה, החינוך, הגנים וכדומה. ההוצאות חונקות ולא מרויחים מספיק. בחדשות לא הראו זאת, אבל הסטודנט הסביר שנמצא בתקופת המבחנים יכול היה לאתר במקרה סרטונים ביוטיוב בו נראים חמישה אנשים מפגינים מול ביתה של עופרה שטראוס. שימו לב, 130 צפיות בלבד. טייקונים במלוא מובן המילה.








אז בהתחלה, מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס, ניסה לסבן את הציבור בשקר צורם ועלוב שמדובר במבצע של הספק המקומי. עם זאת, הספק המקומי ובעלי מכולות וסופרים בארצות הברית טוענים שמדובר במחיר הרגיל של המוצר ומדובר במוצר שנמכר הכי הרבה. אז המנכ"ל הודה באמת - שאכן המוצרים של עלית נמכרים לקמעונאי האמריקני בהרבה פחות ממחיר המכירה לקמעונאי הישראלי.


מצחיק שהמנכ"ל עוד טוען שהדבר יוצר מקומות עבודה בישראל ותורם ליצוא. בגלל זה יש לשטראוס 19 מפעלים ב-11 מדינות לפחות בשלוש יבשות שאני יודעת עליהן, כולל באירופה, בארצות הברית ובסין. הדבר לא תורם ולא יתרום לכלכלה הישראלית, ובכלל זה לא באמצעות יצירת מקומות עבודה לישראלים. לא רק שאני, באופן אישי, לא אוכלת את השקרים שלו מאחר והוא לא משקר באופן מושלם, העובדות מדברות אחרת.




לא יתכן שמוצר ישראלי  ש"מיוצר בישראל" ומיוצא לארצות הברית יעלה שם מחצית ממחירו בארץ, גם אם מדובר במוצר ספציפי ובודד. שם, במחיר קנייתה של דירה ממוצעת בתל אביב, אפשר לקנות פנטהאוז בניו יורק או וילה בבוורלי הילס. שמעתי לפני שנתיים על ישראלי שרצה לקנות דירה בהארלם. הוא סגר עם המתווך על מחיר שנראה לו הגיוני. מסתבר שהוא קנה את כל הבניין!
האמריקאים לא מטומטמים והם לא מוכרים בהפסד דווקא את מוצרי שטראוס כדי למשוך קונים. זה לא מתקבל על הדעת. מעבר לכך, לטענתו הוזלו המחירים של חמישים מוצרים ! ולפני זה אמרת שבעלי החנויות קובעים את המחירים , מה משתמע מכך? מי קובע את מחיר המדף? אם אתם מוכרים בזול לבעלי חנויות אתם אמורים לפקח שהם מוכרים לצרכן בסכום סביר שמצדיק את הורדת המחירים שלכם מול בעל החנות. בנוסף, קראתי ב"דה-מרקר" שלפני כמה שנים קיבלתם קנס על כך שפעלתם למנוע תחרות בשוק השוקולדים מצד "קדבורי" העולמית. ואכן, שטראוס שולטת היום בשוק וקדבורי איננה.



הגברת שטראוס ציינה בפגישתה עם נציגות "ישראל יקרה לנו" שגוייסו עובדי קבלן לשטראוס בניסיון עלוב להסביר את המצב. כידוע, עובדי הקבלן הנם העבדים של העידן המודרני ויש להתנגד להעסקת עובדים באמצעות מיקור חוץ מחמת מיאוס ובמטרה למנוע העסקה בתנאי עבודה בניגוד לחוקי התעסוקה בארץ ולמנוע מהם הטבות המגיעות להם כעובדי שטראוס. עובדי הקבלן הם הראשונים שיפוטרו עכשיו כשמחיר המניה של שטראוס יורדת. אבל כמובן ששטראוס לא תדווח על הפיטורים מכיוון שמלכתחילה עובדי האאוטסורסינג לא היו מועסקים אצלה. כמובן שגם לא מגיעות להם הטבות כמו הנחת עובד על מוצרי שטראוס כי הם לא עובדי שטראוס. בנוסף לכך שהם לא יקבלו את  ההטבות הסטנדרטיות שמקבלים עובדי התאגיד כי הם לא עובדי התאגיד, הדוחות יראו שהשכר בשטראוס עולה, מאחר ומלכתחילה הוציאו למיקור חוץ עובדים שאינם עושים עבודה שקשורה לעבודת הליבה בשטראוס. מלכתחילה הם היו מרויחים שכר מינימום ואו עובדים במשרה חלקית ללא תנאי עבודה. בהתאם לכך, השכר הממוצע בשטראוס ועלותו לתאגיד עולה. מדובר באשליה מאחר והעובדים שמקבלים את השכר הכי נמוך הוצאו למיקור חוץ ונוצרת האשליה שתנאי העבודה של השכבה התחתונה בשטראוס השתפרו כשלמעשה כח האדם צומצם. 

המחאה באה בזמן טוב, דווקא לפני משלוחי המנות של פורים. אז רשתות השיווק הגדולות עוזרות לשטראוס והודיעו שבשבוע הבא הם יוצאים במבצעי ענק על כל חטיפי עלית. שימו לב, יש לכך תחליף. אני לא רואה טעם לקנות מוצרי שטראוס ומוצרי מותג נוספים בשנים הקרובות. אני מעדיפה לקנות מוצרים כחול לבן של חברות קטנות כמו כרמית כדי לתרום לתחרות בכלכלה הישראלית. אתם לא מוצאים בסופר המקומי? תתחילו לקנות בסופרים של הדתיים כמו 'יש', אושר עד ואפילו רמי לוי וויקטורי שקשורים לרשת הרביעית -תמצאו מוצרים טובים לא פחות מאלו של שטראוס.
מעבר לכך, קניה של מוצרים מחברות קטנות ולא ידועות או ממותגות תורמת לכיס שלי וחוסכת כסף שלא מגיעים לבכירים בתאגיד הענק שטראוס ולהעלות להם את השכר על גב הצרכן [העלאה שהוקפאה עד חלוף זעם] ושמעדיפה לגייס עובדי קבלן לשרותיה, כפי שציינה הגברת שטראוס. העתיקו קישור לרשומה הזו והדביקו אותו בכל מקום אפשרי על גבי רשת הפייסבוק, מומלץ במיוחד בדפים של קבוצות שבהם חברים רבים ובדפים של סלבים, כדי שאחרים ימנעו מלקנות מוצרי מותג, ובכלל זה את מוצרי שטראוס. תקנו במקום מוצרים שאינם ממותגים. בואו נציף את הפייסבוק בדף המחאה ,שלא ישאר אדם בעל פייסבוק שיטען כמו שלושת הקופים -לא ראינו, לא שמענו לא ידענו.הגיע הזמן לשים קץ לטמאות.


תגובה 1: